51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

تراز نبودن یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

تراز نبودن یخچال الکترواستیل

تراز نبودن یخچال الکترواستیل، شاید در نگاه اول به نظر بیاید تراز نبودن یخچال مسئله مهمی نیست، اما اصلی ترین نکته هنگام نصب یخچال همین تراز بودن درست آن است. هر مشکل یا خرابی در یخچال خود مشاهده کردید فقط کافی است، با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس گرفته شود.

تراز نبودن یخچال الکترواستیل

تراز نبودن یخچال الکترواستیل چه مشکلاتی را در پی دارد

تراز نبودن یخچال به نظر خیلی راحت به نظر می آید اما اهمیت زیادی در طول عمر یخچال دارد. یکی از مشکلات اساسی، تراز نبودن یخچال فشار زیاد به قسمت کمپرسور است. این فشار باعث می شود، یخچال هنگام کار کردن دچار صدای زیادی شود. موتور یخچال هم درگیر خواهد شد، در نتیجه یخچال تکان می خورد و مدام به عقب جلو می رود.

چند مشکل دیگر از تراز نبودن یخچال الکترواستیل

  • در کل می توان گفت: هر گونه سر و صدا و لرزشی در یخچال، حتما یک مشکل را در بر خواهد داشت. پس بدانید یخچال در حال آسیب دیدن است و هر چه سریع برای حل مشکل اقدام کنید.
  • یکی دیگر از مهمترین نکته تراز کردن یخچال، میزان عمر مفید یخچال است، با این کار تا مدتی از تعمیر و سرویس راحت خواهید شد.
  • اگر یخچال به درستی و اصولی تراز نشود، یخچال دچار برفک می شود. در پیامد برفک در کف یخچال آب جمع خواهد شد در نهایت یخچال دچار پوسیدگی یا زنگ زدگی خواهد شد.
  • خرابی قطعات، یخچال یکی دیگر از مشکلات تراز نبودن یخچال است. که باعث می شود قطعات یخچال زود به زود دچار خرابی و تعویض شود.

تراز نبودن یخچال الکترواستیل

آموزش تراز کردن یخچال مرحله اول

ابتدا در قسمت جلوی یخچال یک شبکه وجود دارد که باید آن را بردارید تا بتوانید پایه های یخچال را مشاهده کنید. کلا یخچال ها بر یک پایه تراز می شوند. حالا این پایه ها را طوری تنظیم کنید، که هنگام باز کردن درب یخچال ثابت بماند و تکان نخورد.

آموزش تراز کردن یخچال مرحله دوم

در این مرحله پایه های یخچال را بالا ببرید. پایه های یخچال را تا جایی تغییردهید، که ارتفاع جلوی یخچال تا حدی بالا باشد.

حالا اگر درب یخچال را باز ورها کنیم، درب باید به طور اتوماتیک بسته شود نه با سرعت زیاد، حالا بعضی ازپایه  یخچال ها کنار آن غلطک وجود دارد. این غلطک ها برای تراز کردن یخچال مورد استفاده قرار می گیرند. این غلطک ها با یک پیچ شل و سفت می شود و به راحتی می توان یخچال را تراز کرد.

تراز نبودن یخچال الکترواستیل

تراز بودن یخچال و تاثیر در کارایی آن

همان طور که گفته شد، تراز بودن یخچال خیلی اهمیت دارد. برای اینکه یک یخچال دچار نوسانات دما که منجر به فاسد شدن مواد غذایی می شود نشود باید حتما تراز باشد.

برای نصب یخچال تراز کردن آن در مرحله اول قرار گرفته است. بعضی از مشکلات تراز نبودن یخچال به شرح زیر می باشد:

  • بسته نشدن درب یخچال
  • فعال نشدن سوئیچ درب یخچال
  • ایجاد رطوبت و یخ زدگی در کویل های یخچال
  • لرزش و عقب و جلو رفتن دستگاه

تراز نبودن یخچال الکترواستیل

چگونه بفهمیم یخچال تراز است

برای اینکه از تراز بودن یخچال اطمینان پیدا کنیم، یک تست آسان با یک لیوان آب آن را انجام دهید. یک لیوان پر از آب را روی یخچال بزارید، اگر آب داخل یخچال صاف نباشد یعنی یخچال شما به درستی تراز نشده است. تنظیم پایه ها را تا زمانی که آب در داخل لیوان صاف نشده باشد ادامه دهید. با این روش از تراز بودن یخچال مطمئن خواهید شد.

سخن آخر: در این مقاله با اهمیت تراز کردن یخچال آشنا شدید، پس حتما باید موقع نصب یخچال خود به این نکته مهم و به ظاهربی اهمیت توجه خاصی داشته باشید.

برای علت خرابی برد یخچال الکترواستیل کلیک کنید

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هفت =