51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

دلایل خالی شدن گاز یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

دلایل خالی شدن گاز یخچال الکترواستیل

دلایل خالی شدن گاز یخچال الکترواستیل، اگر در این مورد اطلاعاتی نداشته باشید به مرور به یخچال آسیب وارد می شود. برای تشخیص نشت گاز یخچال نیاز به تکنسین مجرب در این زمینه لازم است. نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج یکی از بهترین ها در حرفه ی تعمیر و عیب یابی یخچال شما است.

دلایل خالی شدن گاز یخچال الکترواستیل

کاربرد گازیخچال

از آنجا که همه می دانیم، تمامی یخچال ها چه قدیم و چه جدید از گاز فریون در سیستم خنک سازی مورد استفاده قرار می گیرند. گاز یخچال خیلی سریع کاهش دما و به همان نسبت افزایش دما پیدا می کند. جایگای آن در پشت یخچال در لوله های اواپراتور قرار گرفته است. این گاز وقتی توسط کمپرسور سرد شود، دمای سرد وارد یخچال شده و گرمای داخل دستگاه باعث گرم شدن گاز فریون می شود.

بعد خالی شدن گاز یخچال الکترواستیل به چه  مشکلاتی بر می خوریم؟

همان طور که در مورد گاز یخچال گفتیم، فهمیدیم که نقش زیادی در عملکرد یخچال دارد حالا اگر گاز یخچال خالی شود باعث مشکلاتی از قبیل:

  • وقتی گاز یخچال خالی می شود، دمای درون کابین تنظیم آن به هم می خورد.
  • وقتی دمای درون یخچال تنظیم نباشد، باعث خرابی مواد غذایی می شود.
  • آسیب وارد شدن به موتور یخچال به علت کار کردن یکسره و اتومات نکردن است.

دلایل خالی شدن گاز یخچال الکترواستیل

دلایل زیادی وجود دارد که گاز یخچال نشتی پیدا کند و به مرور گاز خالی شود. در ادامه این مقاله، به دلایل خالی شدن گاز یخچال می پردازیم:

دلایل خالی شدن گاز یخچال الکترواستیل

  • خالی شدن گاز یخچال به دلیل ایجاد ترک در لوله های کندانسور: در پشت یخچال لوله هایی وجود دارد که به شکل مارپیچ است که به آن کندانسور گفته می شود. حالا به هر دلیلی ممکن است این لوله ها دچار ضربه یا ترک شوند. یکی از دلایل ترک می توان به جابه جایی های غیر اصولی اشاره کرد که امکان دارد در طی مسیر به قسمت کندانسور ضربه وارد شود. دیگر دلیل آن به عمر طولانی این قطعه که باعث پوسیدگی و سوراخ شدن آن خواهد شد می توان اشاره کرد، در نتیجه باعث خالی شدن گاز یخچال الکترواستیل می شود.
  • سوراخ شدن لوله های خنک سازی: لوله های خنک سازی، در زیر صفحه بسیار نازک آلومینیومی درون یخچال قرار گرفته اند. ممکن است این صفحه نازک با کوچکترین ضربه مثل اشیای نوک تیز سوراخ شده و همین امر باعث خالی شدن گاز فریون یخچال می شود.
  • آسیب وارد شدن به مخزن تصفیه گاز یخچال الکترواستیل: در یخچال ها یک مخزن مسی کوچکی که نقش آن تصفیه گاز است وجود دارد. حالا ممکن است این مخزن و لوله نازک آن دچاره ضربه شود، همین ضربه باعث می شود مخزن ترک یا شکسته شود در نتیجه خرابی این وسیله، مشکل کم شدن گاز را به وجود می آورد.

راه های تشخیص نشت گاز یخچال الکترواستیل

  • استشمام بوی بد یخچال: راحت ترین راه تشخیص کم شدن گاز یخچال، بوی بد مواد غذایی است. البته اگر مواد غذایی فاسد نشده در یخچال نداشته باشید.

دلایل خالی شدن گاز یخچال الکترواستیل

  • سرد بودن لوله های کندانسور یخچال الکترواستیل: زمانی که لوله های پشت یخچال گرم باشد یعنی دستگاه شما سالم است و گاز فریون در آن کم نیست. وظیفه این لوله ها جریان گاز به بالای یخچال و همچنین انتقال هوای سرد به داخل کابین یخچال و جابه جایی هوای گرم به کمپرسور است. اگر سرد باشد یکی از نشانه های کم بودن گاز یخچال می باشد.
  • گرمای زیاد داخل کابین یخچال: با توجه به اینکه گاز فریون در سیستم خنک سازی یخچال نقش مهمی دارد. حالا اگر گاز خالی شود عملکرد این سیستم را دچار مشکل خواهد کرد.
  • نشت روغن در لوله های کندانسور: در لوله های کندانسور علاوه بر گاز فریون مقداری روغن هم وجود دارد. اگر لوله ها سوراخ شوند روغن از آن خارج می شود. برای تشخیص این نشتی، مقداری کف بر روی لوله ها ایجاد کنید، اگر حباب تشکیل شد، برای رفع آن اقدام کنید.
  • نحوه شارژ گاز یخچال الکترواستیل: یکی از مراحل مهم در تعمیر یخچال است. برای شارژ آن حتما با نمایندگی تماس بگیرید، چون این کار تخصص و تجهیزات لازم دارد.

برای تعویض فیلتر یخچال الکترواستیل کلیک کنید.

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + هشت =