51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت اتومات نکردن یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت اتومات نکردن یخچال الکترواستیل

علت اتومات نکردن یخچال الکترواستیل، مهمترین علل را می توان به نشت گاز و کم بودن سرما اشاره کرد. در این مقاله شما عزیزان را با علت های دیگر اتومات نکردن یخچال آشنا خواهیم کرد.

برای خرابی یخچال خود حتما با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس بگیرید.

علت اتومات نکردن یخچال الکترواستیل

  • نشت گاز و کم بودن سرما: در یخچال های مختلف اتومات نکردن به شکل های گوناگون مشخص می شود. مثلا در یخچال های قدیمی، به شکل برفک زدن بروز می دهد. معمولا برفک در قسمت جایخی یخچال می زند، که این نشان دهنده نشت گاز و کم بودن سرما است. بهتر است یخچال خود را برق خارج کنید و بگذارید تا برفک های آن آب شود، در اولین فرصت با نمایندگی تماس بگیرید.
  • خرابی ترموستات: یکی دیگر علل های اتومات نکردن یخچال خرابی ترموستات است. در این حالت اگر دیدید سرمای یخچال عادی است و خوب سرد می کند، ولی به صورت اتومات کار نکرد، این حالت خرابی ترموستات را نشان می دهد. وقتی این مشکل رخ می دهد که، شما شاهد یخ زدن مواد غذایی مثل ماست و تخم مرغ هستید.
  • ضعیف شدن موتور یخچال الکترواستیل: در بعضی مواقع موتور یخچال نیم سوز یا ضعیف می شود، در این حالت سرمای زیادی در یخچال تشکیل شده و باعث می شود موتور یخچال صدای زیادی تولید کند و در نتیجه یخچال اتومات کار نمی کند.
  • کثیف بودن کویل و لوله کندانسور: قسمت مهم سرمایشی یخچال بر عهده کویل ها که در قسمت پشت یخچال قرار دارند انجام می گیرد. نقش کندانسور، رها کردن گرمای مبرد به قسمت بیرون است. وقتی لوله های کنداسور کثیف شده باشد، درون این لوله ها گرد و غبار تجمع می شود. مبرد که داخل این لوله ها وجود دارد خوب خنک نمی کند، در نتیجه باعث اتومات نکردن یخچال می شود.

علت اتومات نکردن یخچال الکترواستیل

  • موارد های خاص: در بالا به مهمترین علت های اتومات نکردن یخچال اشاره کردیم. باز موارد خاصی هم وجود دارد، که به آن اشاره خواهیم کرد:
  • زمانی سرمای یخچال دچار کاهش می شود، که سیستم برفک زدایی دچار مشکل شده و اپراتور برفک می زند. بعضی از یخچال ها امکانات درون آن ها کم است، مثلا نداشتن جایخی در یخچال های قدیمی که باعث اتومات نکردن یخچال خواهد شد.
  • اتومات نکردن یخچال به علت گیر بودن انواع لوله های ورودی است. نقص پیدا کردن در سنسور و برد یخچال یکی از دلایل اتومات نکردن می تواند باشد. معمولا یخچال هایی که برد دیجیتال دارند ممکن است، بیشتر دچار این مشکل شوند.
  • خرابی هیتر دیفراست و تایمر یخ زدایی: یخ زدایی داخل یخچال برای اینکه به طور دوره ای انجام شود، تایمر دیفراست حتما داخل چرخه اصلی یخ زدایی می شود و هیتر یخچال در یک دور خاص داخل سیکل می رود. وقتی تایمر به مشکل بر می خورد، هیتر یخچال برای برفک زدایی کندانسوز، هیچ دستوری از برد دریافت نمی کند. در نهایت مسیر چرخه مربوط به هوا دچار گرفتگی می شود.

علت اتومات نکردن یخچال الکترواستیل

  • خرابی فن اواپراتور: وقتی یخچال مرتب کار می کند و اصلا خاموش نمی شود، به این منظور است، که داخل آن گرم تر از حالت عادی است و هوای سردی داخل آن نیست. پس اتومات نکردن یخچال می تواند علت آن باشد.

آیا خرابی درب یخچال باعث اتومات نکردن یخچال می شود؟ 

از آنجا که مشخص شد که گرم شدن یخچال می تواند باعث اتومات نکردن یخچال شود پس اگر لاستیک درب یخچال خراب باشد هوای گرم وارد یخچال شده در نهایت یخچال یکسره شروع به کار کردن خواهد کرد.

زمان معمول برای خاموش و روشن شدن یخچال الکترواستیل چقد است؟

این مدت زمان در یخچال ها با هم متفاوت است. اما معمولا حدود 10 تا 15 دقیقه یکبار صورت می گیرد. بعد از این زمان به مدت نیم ساعت یخچال مداوم شروع به کارکردن می کند. این مشکل زمانی که یخچال جدید را روشن می کنید، بعد از جابه جایی یخچال و یا پس از شارژ گاز صورت می گیرد و تا 6 ساعت یخچال مداوم کار می کند البته این مورد طبیعی است.

سخن پایانی: همیشه سعی کنید برای خرابی هر گونه وسیله ی برقی از جمله یخچال خود با نمایندگی تماس بگیرید.

برای چرا در یخچال الکترواستیل یخچال سرد نیست فریزر سرد است؟ اینجا کلیک کنید.

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =