51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل

علت برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل، یکی از بارزترین مشکلی که برای همه ی ما اتفاق افتاده است، برق گرفتگی خفیفی است، که هنگام برخورد به دستگاه برایمان پیش می آید. نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج، با بهترین کیفیت و مجرب ترین تکنسین ها در خدمت شما عزیزان هستند.

علت برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل

چرا بدنه یخچال برق تولید می کند؟

گاهی پیش آمده، وقتی به بدنه یخچال دست زده اید و یهو دچار برق گرفتگی خفیفی شده اید، این برق داشتن بدنه یخچال می تواند با علت های زیادی همراه باشد که از جمله:

  • اتصال در ترموستات یخچال: وقتی سیم های ترموستات دچار اتصالی می شود، در این مواقع برق به بدنه یخچال انتقال می یابد. اگر مشکل در اتصال سیم ترموستات باشد، حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد.
  • سوختن موتور یخچال الکترواستیل: وقتی سیم پیچ های داخلی یخچال دچار اتصالی می شود، در این حالت باعث سوختن موتور یخچال می شود.
  • از بین رفتن عایق سیم کشی در یخچال الکترواستیل: در سیم پیچ ها، عایق روکشی است، برای ایمن ساختن دستگاه، مورد استفاده قرار می گیرد. حالا اگر شدت جریان بالا برود، جابه جا یا استهلاک پیدا کند باعث از بین رفتن عایق می شود. وقتی عایقی وجود نداسته باشد، رشته سیم ها به بدنه دستگاه برخورد کرده در انتها باعث انتقال جریان برق به بدنه یخچال خواهد شد.

علت برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل

  • اتصالی در سرپیچ لامپ یخچال: از آنجا که لامپ یخچال ها خیلی ضعیف اند، با یک اتصالی خیلی کوچک میسوزند این سوختن باعث شده، سیم های آن با بدنه یخچال برخورد و جریان برق را منتقل کنند. برای حل این مشکل باید سیم پیچ لامپ تعویض یا عایق بندی درستی انجام شود.
  • خراب بودن برد الکترونیکی: در کل هر اتصال برقی باعث خرابی قطعات الکترونیکی می شود. حالا اگر اتصالی در یخچال ایجاد شود، به برد الکترونیکی هم سرایت کرده و همین امر باعث می شود که بدنه یخچال دچار برق بشود.
  • وصل نبودن ارت دو شاخ برق: امروزه در ساختمان ها، برای پریزهای آشپزخانه از سه فاز و ارت استفاده کرده اند. اگر در پریزها سیم ارت وجود نداشته باشد، برق به زمین انتقاد داده نمی شود، و باعث برق در بدنه یخچال خواهد شد.
  • افزایش رطوبت: استفاده از مرطوب کننده در محیط آشپزخانه باعث می شود، که شوک در بدنه یخچال کمتر شود. این مرطوب کننده ها وقتی در هوا زیاد شوند باعث شده به طور معمول الکتریسیته ساکن هم کم شود.

علت برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل

بر طرف کردن برق در بدنه یخچال الکترواستیل

وقتی می گویم وسیله ای برق دارد، یعنی در آن وسیله اتصالی رخ داده است. برق دربدنه یخچال مربوط به اتصال بدنه موتور است. برای حل این مشکل یخچال را از برق بکشید. برای اطمینان داشتن به این که اتصال مربوط به موتور یخچال است یا نه، باید رله استارت و اوورلود را از موتور یخچال باز کرده حالا دستگاه را به برق بزنید. حالا با یک ولت متر، جریان برق را اندازه بگیرید. بدنه یخچال را تست کنید، اگر بدنه یخچال بازهم برق داشت، اینجا می توان گفت مشکل از موتور است که باید حتما در اسرع وقت تعمیر شود.

علت برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل

در مرحل بعدی، باید المنت و برد را مورد بررسی قرار داد. چون معمولا هرگونه اتصال باعث خرابی این قطعات می شود و ایجاد برق گرفتگی خواهد شد. برای حل این مشکل باید، عایق سیم ها و همچنین سرپیچ لامپ را تست کرده تا مشکلی نداشته باشد.

نکته: هنگامی که به بدنه یخچال برخورد می کنید و احساس برق گرفتگی کردید، اصلا نترسید و خطری برای شما پیش نخواهد آمد، چون ولتاژ برق  بسیار کم است.

برای روشن شدن چراغ دیفراست یخچال الکترواستیل کلیک کنید

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 9 =