51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت خاموشی صفحه نمایشگر یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت خاموشی صفحه نمایشگر یخچال الکترواستیل

علت خاموشی صفحه نمایشگر یخچال الکترواستیل، وجود صفحه نمایشگر در یخچال الکترواستیل،  یکی از پیشرفت های تکنولوژی می باشد. اما در بعضی مواقع پیش آمده صفحه نمایشگر خاموش شده که باید علت آن بررسی شود. نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج، با بهترین امکانات در حوزه تعمیر یخچال در خدمت شما عزیزان هستند.

علت خاموشی صفحه نمایشگر یخچال الکترواستیل

چرا صفحه نمایشگر همیشه روشن نمی ماند؟

اگر صفحه نمایشگر یخچال همیشه روشن باشد، هم برق بیشتری مصرف می کند، هم اینکه زود خراب می شود. به همین علت به طور دائم نباید روشن بماند. صفحه نمایشگر زمانی روشن می شود که، درب یخچال را باز کرده اید یا اینکه دکمه ای را فشار داده باشید، حالا اگر با این دو حالت صفحه نمایشگر روشن نشود، ممکن است، مشکلی در این صفحه پیش آمده باشد. در بعضی از مواقع خرابی صفحه نمایشگر مربوط به قسمت یخساز یخچال باشد، یعنی خراب شدن دیسپلی یخچال شامل قسمت های دیگر یخچال است، که تحت کنترل قرار می گیرد. حالا اگر یخساز یخچال به این قسمت مرتبط باشد، وقتی دیسپلی یخچال دچار مشکل شود، در عملکرد یخساز هم مشکلی پیش خواهد آورد.

علل های خاموش شدن صفحه نمایشگر یخچال الکترواستیل

این مشکل زمانی رخ خواهد داد، که صفحه نمایشگر ایرادی پیدا کرده باشد. در این مقاله با بعضی از علل های آن آشنا خواهیم شد:

  • قطع برق دستگاه یخچال: اصلی ترین علت های خاموشی نمایشگر، قطع بودن برق دستگاه می باشد. بلافاصله بعد برخورد به این مشکل به سراغ برق دستگاه بروید. به احتمال خیلی زیاد، مشکل از قطع کامل برق در یخچال می باشد. در صورتی برق مشکلی نداشت باید به سراغ دیگر قسمت های الکترونیکی یخچال رفت.
  • خرابی در قطعه ترموستات یخچال: از آنجا که ترموستات نقش خاموش و روشن کردن موتور یخچال را برعهده دارد، اگر دچار خرابی شود، در یخچال مشکلاتی را به وجود خواهد آورد، که یکی از آن ها خاموشی نمایشگر یخچال است.
  • نوسانات برقی در دستگاه: وقتی برق در ساختمان قطع شود یا اینکه سیم پیچی دستگاه دچاراتصال شود، این قطع و وصل شدن برق، باعث می شود نمایشگر دچار نوسانات برقی در نتیجه خاموش شود. برای حل این مشکل، اول باید دو شاخه و پریز را چک کنید در صورت نیاز آن را تعویض کرده تا قسمت های دیگر یخچال دچار آسیب نشود.

علت خاموشی صفحه نمایشگر یخچال الکترواستیل

  • عدم سرویس های دوره ای یخچال الکترواستیل: با توجه به اینکه هر 6 ماه یک بار بهتر است، دستگاه شما توسط تکنسین مجرب مورد بررسی قرار بگیرد، تا خسارات جدی به دستگاه شما وارد نشود.
  • سنسور یخ ساز یخچال: اگر سنسور یخ ساز یخچال شما دچار مشکل شود، چون یکی از قسمت های مهم دستگاه می باشد، باعث خاموش شدن صفحه نمایشگر می شود. خرابی سنسور یخ ساز می توان به مواردی چون خراب شدن قطعات، بسته شدن قطعه فیلتر، یخ زدن لوله های آب و همچنین مسدود شدن خط آبرسانی به سنسور اشاره کرد.
  • نقص در برد یخچال: بعد از اینکه تمام مراحل را چک کردید ولی باز هم صفحه نمایشگر روشن نشد، این دفعه به سراغ مغز دستگاه که برد است بروید. برای بررسی برد دستگاه حتما از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.
  • نقص در صفحه نمایشگر: معیوب شدن این قسمت از دستگاه بسیار کم رخ می دهد، در صورتی که به این صفحه ضربه ای وارد شود یا براثر رطوبت، آب به قسمت صفحه نفوذ کرده باشد رخ می دهد.
  • مشکل در سوئیچ درب یخچال: خاموش بودن صفحه نمایشگر، در بعضی از مواقع می توان مربوط به معیوب بودن قطعه ی میکروسوئیچ درب یخچال باشد. چون با باز کردن درب یخچال صفحه نمایشگر روشن می شود. اگر درب را باز کردید، ولی صفحه نمایشگر خاموش بود پس مشکل از سوئیچ درب دستگاه است.
  • خراب شدن سیم کش یخچال: زمانی که سیم کشی در یخچال شل شود یا اینکه خراب و ایرادی پیدا کرده باشد، صفحه نمایشگرد خاموش می شود. برای حل این موضوع باید سیم کشی دستگاه چک شود.

علت خاموشی صفحه نمایشگر یخچال الکترواستیل

نکته: با توجه به قیمت های بالای لوازم خانگی از جمله یخچال، بهتر است، اگر مشکلی برای دستگاه شما پیش آمد، حتما با تکنسین مجرب تماس تا پیگیر دستگاه شما شوند.

برای دلیل آب دادن یخچال الکترواستیل کلیک کنید

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 6 =