51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت خاموش شدن لامپ یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت خاموش شدن لامپ یخچال الکترواستیل

علت خاموش شدن لامپ یخچال الکترواستیل، زمانی که لامپ یخچال خاموش می شود، اکثرا فکر می کنند که لامپ سوخته است. البته این مهم ترین دلیل می تواند باشد، اما در بعضی مواقع ممکن است، یخچال مشکل فنی پیدا کرده است. در چنین مواقع بهتر است، با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس گرفته تا دراسرع وقت و با بهترین تکنسین ها در محل مورد نظر حضور پیدا کنند.

علت خاموش شدن لامپ یخچال الکترواستیل

سوختن لامپ یخچال الکترواستیل

یکی از دلایل اصلی خاموش شدن لامپ یخچال سوختن آن است. با توجه به اینکه هر وسیله ای تا مدتی قابل استفاده است و تا یک زمانی عمر مفید دارند، پس لامپ یخچال هم، یک زمانی دارد و امکان دارد بسوزد.

علت خاموش شدن لامپ یخچال الکترواستیل

انواع لامپ یخچال

لامپ رشته ای: بیشتر یخچال های قدیمی، از این نوع لامپ در داخل آن ها به کار رفته است. اما این گونه لامپ ها عمر کوتاهی دارند و زود می سوزند.

لامپ ال ای دی: امروزه در یخچال های جدید، از این نوع لامپ به خاطر اینکه عمر مفید بیشتری دارند و کمتر شاهد سوختن آن ها می شویم. همچنین این لامپ ها برق کمتری مصرف می کنند، در یخچال ها مورد استفاده قرار می گیرند.

علت خاموش شدن لامپ یخچال الکترواستیل

بررسی سوکت زمان خاموش شدن لامپ یخچال الکترواستیل

خرابی سوکت یا سرپیچ یخچال یکی دیگر از علت های خاموش شدن لامپ یخچال است. در بعضی از مواقع لامپ نسوخته بلکه سرپیچ لامپ دچار مشکل شده است. علت خرابی سرپیچ می توان اشاره به رطوبت یخچال که باعث زنگ زدگی آن خواهد شد.

چگونگی تشخیص دادن خرابی سرپیچ

برای اینکه بخواهید از خراب بودن سرپیچ لامپ مطمئن شوید، ابتدا پیچ های سوکت لامپ را باز کنید، این کار را باید با دقت زیادی انجام داد که به سیم های متصل و پایه های آن آسیبی وارد نشود و درحین کار از مولتی متر برای جریان یخچال استفاده کنید.

خرابی میکروسوییچ درب دستگاه الکترواستیل

اول از هرچیز باید بدانیم که میکروسویچ کجای یخچال قرار دارد و کار آن چیست. میکروسویچ یک قطعه است که بر روی درب یخچال نصب شده و مانند یک فنر، باعث میشود مدار لامپ در یخچال قطع و وصل شود و در نتیجه لامپ روشن شود.

علت خاموش شدن لامپ یخچال الکترواستیل

حالا اگر این قطعه خراب شود، لامپ یا خاموش می شود یا دائما روشن می ماند.

نمایندگی تعمیر یخچال الکترواستیل در کرج همیشه همراه شما عزیزان خواهند بود.

خرابی برد الکترونیکی یخچال الکترواستیل

اگر مراحل قبل را چک کردید و مشکل از موارد فوق نبود، این دفعه باید مدار یخچال را مورد بررسی قرار دهید. سوختگی یک خازن ممکن است مانع رسیدن برق به مدار لامپ یخچال شود.

نحوه تعویض لامپ یخچال الکتراستیل

اگرمطمئن شدید که خاموشی لامپ یخچال ناشی از سوختگی آن است، برای تعویض آن مراحل زیر را انجام دهید:

اولین قدم کشیدن یخچال از برق است. جایی که لامپ قرار گرفته است را پیدا کنید. به طور معمول لامپ در بالا قرار گرفته و در یخچال های قدیمی کنار ترموسات قرار دارد. بعد پیدا کردن لامپ، یک محفظه بر روی آن مشاهده می کنید که باعث پخش نور می شود. این محفظه به واسطه چند پیچ محکم شده است، گاهی ممکن است شما پیچی نبینید که در این موارد امکان دارد از پیچ های فشاری استفاده شده باشد.

در این مرحله پیچ ها را باز یا اگر از نوع فشاری بود، فشاردهید تا باز شود. لامپ را بپیچانید تا باز شود حالا لامپ جدید و نو را ببندید. در مرحل آخر یخچال را به برق بزنید ولامپ نو را امتحان کنید.

نکته: در هر صورت، وقتی یخچال شما دچار مشکل شد، اگر از خرابی آن اطلاعی نداشتید هرگز اقدام به درست کردن آن نشوید. برای عیب یابی حتما با نمایندگی تماس بگیرید.

برای علت تنظیم نشدن دمای یخچال الکترواستیل کلیک کنید

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =