51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت خاموش شدن یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت خاموش شدن یخچال الکترواستیل

علت خاموش شدن یخچال الکترواستیل، گرم شدن هوای داخل کابین، اتومات کار نکردن یخچال، نوسانات برقی و به هم خوردن تنظیمات یخچال اشاره کرد. برای اینکه یخچال بهترین عمر مفید را داشته باشد، تا مواد فاسد شدنی را به راحتی در یخچال خود نگه دارد، نکاتی را باید مد نظر داشت..

هرگونه مشکلی در مورد یخچال خود داشتید، با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس گرفته تا این مجموعه بزرگ، بهترین تکنسین خود را در اسرع وقت برای عیب وسیله شما به محل مورد نظر اعزام می کنند.

علت خاموش شدن یخچال الکترواستیل

علل خاموش و روشن شدن سریع یخچال الکترواستیل چیست؟

این مشکل می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. در این مقاله با بخشی از این مشکلات آشنا خواهیم شد. در شرایط عادی یخچال باید، در ازای 45 دقیقه کار 15 دقیقه اف شود که به این حالت می گویند، اتومات کار کردن یخچال حالا در بعضی از مواقع ممکن است، این تنظیمات به هر نحوی به هم بخورد در نهایت یخچال شما خاموش و سریع روشن خواهد شد.

  • نشتی گاز و کمبود سرما: در ابتدا اگر با این مشکل روبه رو شدید، گاز و سرمای یخچال را چک کنید. در یخچال های قدیمی برفک باعث بروز این مشکل می شد، اما امروزه بیشتر یخچال ها بدون برفک هستند. در این حالت ممکن است یخچال دچار نشتی گاز شده باشد، که در این صورت حتما باید هرچه سریع تر گاز یخچال شارژ شود.
  • اشکال در فیوز و کنتور برق: حالا اگر یخچال زود خاموش و روشن شد، باید فیوز برق مورد بررسی قرار بگیرد. نوسانات برق مهمترین علل می توان باشد، برای حل این مشکل حتما از محافظ برای دستگاه خود استفاده کنید.
  • نقص و عیب در پریز برق: اگر فیوز و یا کنتور برق مشکلی نداشت، به سراغ پریز برق بروید. حتما دوشاخه و کابل برق مورد نظر را چک کنید، اگر مشکل داشت آن را تعویض کنید.

علت خاموش شدن یخچال الکترواستیل

  • خراب شدن برد یخچال الکترواستیل: همان طور که می دانیم برد یخچال، یکی از مهمترین بخش های آن به حساب می آید. بعد برسی دقیق برد، اگر مشکل خاموش و روشن شدن یخچال از این ناحیه بود، هرچه سریع تر برای تعمیر آن اقدام کنید تا دچار خسارات بیشتری نشوید.
  • سوختن یا از کار افتادن موتور یخچال: اگر مراحل ذکر شده را بررسی کردید ولی باز این مشکل حل نشد، ممکن است موتور دستگاه دچار آسیب شده باشد. اگر یخچال شما خاموش بود، و صدای نداشت ولی صفحه نمایش گر روشن و کار می کرد، در این حالت حتما به یک تکنسین کار بلد تماس گرفته، تا برای حل مشکل دستگاه شما اقدام کند.
  • خراب بودن ترموستات: اگر دمای داخل کابین با دمای تنظیم شده یکی نیست معمولا گرم است، در این صورت یخچال مجبور می شود، خاموش و روشن شود. در حالت باید دمای یخچال را چک کرده و بعد به سراغ ترموستات یخچال بروید.

علت خاموش شدن یخچال الکترواستیل

آیا خراب شدن محافظ برق هم می توان باعث این مشکل شود؟

به طور کلی هر چیزی که مربوط به نوسانات برقی شود، می توان گفت باعث خاموش شدن در دستگاه شود. از آنجا که محافظ کار آن جلوگیری از نوسانات برقی و همچنین برای عمر طولانی لوازم الکترونیکی به کار می رود، در نتیجه اگر این وسیله دچار سوختگی شود، قطعا در خاموش روشن شدن یخچال موثر خواهد بود.

حرف آخر: با توجه به اینکه یخچال، یکی از مهمترین لوازم خانگی در هر آشپزخانه می باشد و نبودن آن ما را دچار کلی مشکل می کند، پس در نگهداری آن دقت زیادی داشته باشید و به محض کوچکترین مشکل به نمایندگی معتبر تماس بگیرید.

برای علت قطع و وصل برق یخچال الکترواستیل کلیک کنید

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =