51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت خرابی رله اورلود یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت خرابی رله اورلود یخچال الکترواستیل

علت خرابی رله اورلود یخچال الکترواستیل، مهمترین علل می توانیم، به روشن نشدن و خنک نکردن یخچال اشاره کرد. نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج، بهترین خدمات تعمیری یخچال را برای شما عزیزان  ارائه می دهند.

علت خرابی رله اورلود یخچال الکترواستیل

اورلود کمپرسور یخچال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

رله اورلود شامل یک قطعه محافظتی است، که در موتور یخچال جریان اضافی را کنترول می کند. به این منظور است که؛ اگر در کمپرسور یخچال، بیش از حد مرز جریان زیادی ایجاد شود و همچنین دمای موتور بیش از اندازه زیاد شود، در این حالت جریان برق توسط اورلود قطع می شود، تا سیم پیچ موتور دچار آسیب و خرابی نشود.

مشخصات رله اورلود یخچال

رله اورلود از پایه های فلزی، تیغه حساس، بدنه خاص، پلاتین های اتصال، سیم فنری که خود آن از جنس کرم آلومینیوم یا نیکل است، تشکیل شده اند. اورلود به شکل یک فیوز حرارتی است، که به استارت کمپرسور کمک کرده و همچنین از بار اضافه به دستگاه جلوگیری می کند.

علت خرابی رله اورلود یخچال الکترواستیل

نحوه تست اورلود یخچال

برای اینکه بخواهیم اورلود را تست کنیم، باید وسایل های مجهزی داشته باشیم. بهترین راه تماس با تکنسین مجرب در این زمینه است. چند مورد از تست رله اورلود به شرح زیر می باشد:

  • وقتی کمپرسور یخچال روشن نشود می توان به خرابی اورلود شک کرد
  • چون اورلود در راه نول با کمپرسور قرار دارد، و وقتی پلاتین های در اتصال دچار مشکل می شوند، در این حالت به موتور الکتریکی کمپرسو ولتاژ نمی رسد.
  • برای اینکه پلاتین های موجود در اورلود را چک کنیم، حتما باید یخچال را از برق خارج کنید.
  • برای اتصال پلاتین ها، با یک اهم متر آن را تست کنید اگر به هم مشکل داشتند که باید اورلود مشابه را به جای آن قرار داد.
  • وقتی آن را تعویض کردید، بهتر است یک نکته را مورد نظر قرار دهید که، اگر این اورلود جدید جریان کمتر داشته باشد باعث می شود در اتصال برق که کمپرسور شروع به کار کردن کند، کمپرسور عمل نخواهد کرد در انتها موتور یخچال قطع می شود.

چند نوع  اورلود در یخچال وجود دارد؟ دو نوع اورلود داریم ، یکی حرارتی و دیگری مغناطیسی

علت خراب شدن رله اورلود یخچال

  • یکی از علل های، خراب شدن ترموستات یخچال است. به دلیل اینکه ترموستات یک قطعه خیلی مهم در دمای یخچال است، پس اگر عملکرد خوبی نداشته باشد، کمپرسور از کار می افتد و باعث خرابی اورلود یخچال خواهد شد
  • تغییرات در ولتاژ برق این مشکل باعث خرابی اورلود می شود.
  • اگر سیم پیچی رله اورلود دچار مشکل شود
  • علل دیگر خرابی رله، یکسره کار کردن موتور یخچال به خاطر تحمل فشار زیاد
  • خارج شدن گاز یخچال هم یکی دیگر علت های خرابی این دستگاه می تواند باشد.

علت خرابی رله اورلود یخچال الکترواستیل

اورلود در چه شرایطی وارد عمل می شود؟

این قطعه بسیار حیاتی در یخچال در شرایط های خاص شروع به کار می کند. مثلا وقتی یخچال دچار افت ولتاژ می شود، زمانی که ولتاژ یخچال بیشتر از حالت عادی شود، وقتی که محیط زیاد گرم شود رله اورلود عمل خواهد کرد، یا زمامی که سیم پیچ استارت دچار خرابی شود و همچنین در صورتی که، کمپرسور یخچال یکسره کار کند اورلود وارد عمل می شود

سخن آخر: در این مقاله متوجه شدید، که این قطعه بسیار در عملکرد کمپرسور یخچال خیلی ضروری است، پس اگر یخچال شما دچار یکی از این موارد شد، در اسرع وقت به تعویض یا تعمیر آن قطعه بپردازید.

برای علت یخ زدن اواپراتور  یخچال الکترواستیل کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 2 =