51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت خرابی یخچال الکترواستیل در تابستان

به اشتراک بذارید

علت خرابی یخچال الکترواستیل در تابستان

علت خرابی یخچال الکترواستیل در تابستان، از مهمترین آن ها می توان به نوسانات برقی، گرمای زیاد وتنظیم نبودن درجه دمای یخچال  اشاره کرد.

اگر هرگونه خرابی یا مشکلی در یخچال خود مشاهده کردید کافی است، با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج تماس گرفته تا در اولین فرصت نسبت به مشکل شما اقدامات لازم را انجام دهند.

علت خرابی یخچال الکترواستیل در تابستان

چرا یخچال در تابستان بیشتر خراب می شود؟

  • باز و بسته کردن درب دستگاه: با توجه با اینکه در فصل تابستان به خاطر گرمای زیاد، تمایل افراد به نوشیدنی های خنک بیشتر خواهد شد. در این صورت برای مصرف نوشیدنی مدام درب یخچال باز و بسته می شود، همین کار باعث می شود، گرمای محیط جای خود را به سرمای داخل کابین داده و در نتیجه یخچال موتور برای خنک کردن آن باید مدام کار کند و باعث خرابی آن خواهد شد.
  • تنظیم نبودن درجه دمای یخچال: یکی از مهمترین علل ها می تواند همین تنظیم نبودن درجه دما اشاره کرد. سعی کنید در فصل تابستان درجه دمای یخچال خود را بین 0 الی3 تنظیم کنید. اگر دمای یخچال به درستی تنظیم نباشد غذایی داخل آن خیلی زود فاسد شده و به ترموستات فشار  وارد می شود و باعث خرابی آن خواهد شد.
  • دفرمگی لاستیک یخچال: حتما قبل ازاینکه وارد فصل گرم شوید، لاستیک دور یخچال را چک کنید. اگر دفرمگی یا شل شدن در آن مشاهده کردید، حتما آن را تعویض کنید، چون خرابی آن باعث می شود، درب یخچال به خوبی بسته نشودو هوای گرم به راحتی وارد آن شود و حتی باعث برفک زدن و فاسد شدن مواد غذایی خواهد شد.

علت خرابی یخچال الکترواستیل در تابستان

  • پر کردن مواد غذایی: با توجه به گرمای فصل تابستان، معمولا نوشیدنی و همچنین میوه یا مواد غذایی بیشتری وارد یخچال می کنیم. همین پر کردن کابین یخچال باعث میشود هوای خنک به خوبی در فضای یخچال پخش نشود و محیط داخل گرم شود در انتها موتور یخچال برای خنک نگه داشتن آن مجبور می شود، مدام کار کند و همین امر باعث خرابی دستگاه خواهد شد.
  • محل قرار گرفتن یخچال: شاید از نگاه اول قرار گرفتن یخچال برایتان مسئله خاصی نباشد، اما یکی از مهمترین ها به حساب می آید. محل نصب یخچال نباید کنار: هرگونه دستگاه گرمایشی مثل اجاق گاز، پکیج، سماور یا قرار دادن آن در قسمت نور مستقیم خورشید در آشپزخانه باشد. همچنین باید یخچال با دیوار یا کابینت فاصله استاندارد بین 5 الی 10سانتی متر قرار بگیرد. اگر فاصله بین دیوار و دستگاه کم باشد، لوله های کندانسور نمی تواند جریان هوا را به خوبی در گردش قرار دهد.
  • کثیف بودن کویل های اواپراتور: یکی از راه هایی که عمر یخچال شما را طولانی تر می کند، سرویس و تمیز کردن دستگاه می باشد. سعی کنید قبل از فرا رسیدن فصل تابستان، داخل کابین و پشت یخچال خود که کویل ها قرار دارند را تمیز کنید. این کویل ها به مرور زمان براثر آلودگی و گرد و غبار کثیف می شوند، از آنجا که وظیفه گردش هوا را بر عهده دارند، اگر کثیف باشند به خوبی نمی توانند هوای خنک را به خوبی در جریان قرار دهند و همین امر باعث خرابی دستگاه شما خواهد شد.

علت خرابی یخچال الکترواستیل در تابستان

درجه دمای یخچال الکترواستیل در تابستان روی چند باشد؟

اگر مشاهده کردید که مواد غذایی داخل یخچال خراب شده است یا گرمایی در فضای داخلی کابین احساس کردید، اولین قدم نگاه و چک کرد درجه دمای یخچال الکترواستیل است. مخصوصا در فصل تابستان باید درجه دما بین 0 الی 4 درجه باشد، اگر این دما را تنظیم نکنید، باعث می شود به یخچال شما فشار زیادی وارد شود و همچنین استهالک دستگاه خیلی زیادتر از قبل بالا خواهد رفت. این تنظیمات برای فریزر هم باید انجام بگیرد. بهترین درجه دما برای فریزر شما بین 15- الی 18- سانتی گراد توصیه می شود.

نوسانات برقی در تابستان باعث بروز چه مشکالتی خواهد شد؟
همیشه در فصل گرم تابستان و قطع شدن مدام برق یکی از معضل هایی است که، همه ما را درگیر خود می کند. در این فصل به خاطر اینکه مصرف برق زیاد می شود ما شاهد قطع و وصل شدن برق خواهیم شد. همین نوسانات برقی باعث بروز مشکالتی از قبیل سوختن لوازم خانگی از جمله یخچال خواهد شد. بهترین راه برای این کار چک کردن سیم های اتصال و همچنین ایمن کردن یخچال خود توسط یک محافظ برقی است.

چند نکته برای طول عمر مفید یخچال الکترواستیل
با رعایت کردن چند نکته بسیار کوچک، شاهد طول عمر یخچال خود خواهید شد.در این مقاله به چند نکته اشاره خواهیم کرد:

  • تنظیم کردن درجه دما
  • باز و بسته نکردن مدام یخچال
  • چک کردن واشر یا لاستیک درب یخچال
  • قرار دادن یخچال در محل مناسب
  • سرویس کردن به موقع یخچال الکترواستیل
  • به اندازه قرار دادن مواد غذایی در محفظه کابین دستگاه
  • فاصله استاندار بین یخچال با دیوار و کابینت

علت خرابی یخچال الکترواستیل در تابستان

تیجه گیری: کاربران عزیز، اگر موارد فوق را به خوبی رعایت نکنید، شاهد سبب افزایش مصرف و همچنین کاهش کارایی در یخچال خود خواهید بود. برای اینکه دستگاه شما دچار مشکل نشود، بهتر است قبل از فرا رسیدن فصل تابستان تمامی موارد ذکر شده را رعایت و اگر یخچال شما دچار خرابی شد، حتما با نمایندگی یا تکنسین ماهر در این زمینه تماس گرفته و در اسرع وقت نسبت به آن اقدام کنید.

برای بزرگترین یخچال الکترواستیل چند فوت است؟ کلیک کنید.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفت =