51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت داغ شدن بدنه یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت داغ شدن بدنه یخچال الکترواستیل

علت داغ شدن بدنه یخچال الکترواستیل، مهمترین علل را می توان به  کثیف شدن و تجمع گرد و غبار بر روی کویل های کندانسور اشاره کرد. نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج با کادری مجرب در خدمت شما عزیزان هستند.

علت داغ شدن بدنه یخچال الکترواستیل

چه علت هایی باعث داغ شدن بدنه یخچال الکترواستیل می شود؟

با توجه به اینکه امروز در همه ی خانه ها یخچال وجود دارد، و کم و بیش با این مشکل رو به رو هستیم. بهتر است بدانید، که چرا بدنه یخچال داغ می شود. در این مقاله با ما همرا باشید:

  • پر بودن یخچال از مواد غذایی: از شایع ترین علت های داغی بدنه یخچال، می توانیم به حجم زیادی از مواد غذایی داخل آن اشاره کرد. چون در این حالت کمپرسور برای اینکه مواد غذایی داخل یخچال را خنک کند، باید زمان زیادی کار کند. لوله های کندانسور که در پشت یخچال هستند، برای خنک کردن فریزر و قسمتی دیگر آن کنار دور درب یخچال ادامه پیدا کرده اند، گرمای زیادی تولید می کنند.

علت داغ شدن بدنه یخچال الکترواستیل

راه حل: بهترین راهی که می توانید انجا دهید، این است، که درب یخچال را به مدت زیادی باز نگه ندارید. به خاطر اینکه سرمای زیادی از یخچال خارج خواهد شد و گرما وارد یخچال می شود. بعد از گذاشتن مواد غذایی در یخچال، درب یخچال را به خوبی ببندید تا هوای سرد در یخچال بماند.

  • فاصله کم یخچال با دیوار: وقتی یخچال با فاصله کم از دیوار قرار بگیرد، در این حالت گردش گاز، لوله های کندانسور که در پشت یخچال است، باعث گرم شدن آن می شود. برای اینکه این لوله ها خنک بمانند باید هوای خوبی در جریان باشد. حالا اگر یخچال نزدیک دیوار یا کنار کابینت قرار گرفته باشد، این هوا به خوبی در جریان نخواهد بود در نتیجه باعث گرم شدن بدنه یخچال خواهد شد.

راه حل: برای اینکه یخچال دچار این مشکل نشود، بهتر است فاصله بین یخچال با دیوار را رعایت کنید. بهترین فاصله 15 سانتی متری از دیوار و با کابینت به میزان 4 سانتی متر فاصله لازم است.

علت داغ شدن بدنه یخچال الکترواستیل

  • کثیف شدن کندانسور یخچال الکترواستیل: هر چیزی را که در نظر بگیرید، بعد گذشت زمانی گرد و غبار بر روی آن خواهد نشست. در یخچال ها هم به همین صورت است، اگر مدت زمانی بگذرد، گرد و غبار زیادی بر روی کویل های کندانسور جمع خواهد شد. همین ذرات باعث می شود، که جریان هوا، از تبادل گرما و جلوگیری از خنک شدن لوله های کندانسور شود. در نهایت همین گرم شدن باعث می شود بدنه یخچال داغ شود.

راه حل: بهترین راه برای تمیز کردن کندانسور یخچال، تماس گرفتن با تکنسین مجرب از نمایندگی می باشد. هرگز برای تمیز کردن آن خودتان دست به کار نشوید چون این کار تخصص می خواهد.

علت های اصلی داغ شدن بدنه یخچال الکترواستیل

  • جمع شدن ذرات گرد و غبار در کندانسور
  • خروجی حرارتی یخچال
  • هیتر برقی
  • تهویه ضعیف
  • نوسانات برقی
  • عیب و نقص در فن کندانسور

نکته: باید به این نکته توجه داشته باشید که گرمای بدنه یخچال معمولا گرم است، این گرما عادی است، اگر گرمای زیاد در بدنه یخچال احساس کردین، در این حالت باید پیگیری کنید تا یخچال شما دچار خرابی بیشتری نشود.

برای علت خرابی رله اورلود یخچال الکترواستیل اینجا کلیک کنید

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =