51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت روشن نشدن یخچال هیمالیا

به اشتراک بذارید

 

علت روشن نشدن یخچال هیمالیا

علت روشن نشدن یخچال های هیمالیا، دلایل خیلی محدودی دارند.اصلی ترین عامل روشن نشدن یخچال هیمالیا، خرابی موتور یا کمپرسور آن است.
اگر در یخچال را باز می کنید، لامپ آن روشن می شود و صدایی از آن نمی شنوید به این معنی است، مشکل از موتور یخچال است.در یخچال های دارای نمایشگر، دیسپلی روشن می شود و کد خطا را نمایش می دهد.

مهمترین دلیل از کار افتادن موتور یخچال و روسن نشدن یخچال، سوختن برد الکترنیکی و یا فیوز می باشد، اگر می خاهید فیوز را چک کنید، توجه داشته باشید که از عدم اتصال یخچال با برق مطمئن شوید.برد های الکترونیکی قطعه های حساسی هستن و باید به صورت تخصصی تعمیر شود و در بعضی اوقات باید تعویض شوند.
یکی دیگر از دلیل های از کار افتادن موتور یخچال مشکل در سیم برق و دوشاخه یخچال هیمالیا است. برای پیدا کردن این مشکل باید با استفاده از مولتی متر یا اهم متر آن را برسی کرد، و اگر مشکل از آن ها بود باید حتما تعویض گردد.


ایراد های دیگری نیز وجود دارن که باعث از کار افتادن موتور می شود و روشن نشدن یخچال می شود مانند: خرابی رله استارت، خرابی خازن استارت، خرابی ترموستات، آلودگی و گرد و خاک، گرمای بیش از حد و…

خرابی رله استارت یکی دیگر از عوامل روشن نشدن یخچال ها است.این قطع دارای دو سیم پیچ استارت و رانبنگ می باشد، این سیم ها وقتی موتور شروع به کار کردن می کند، در یک مدار قرار می گیرند و پس از چند ثانیه موتور شروع به کار می کند.اگر فن یخچال هیمالیا کار کند اما موتور کار نکند، علت آن خرابی رله است.

یکی دیگر از عوامل موثر در روشن نشدن یخچال های هیمالیا خرابی خازن استارت آن است. خازن استارت یک قطعه است که به رله و فیوز اورلود متصل می باشد، وظیفه ی این قطع این است که ولتاژ شروع به افزایش یافته را برای سیم پیچ های موتور فراهم می کند.برای عیب یابی یخچال خود با تعمیرات یخچال هیمالیا در کرج تماس بگیرید.

خرابی ترموستات نیز یکی از عوامل کار نکردن یخچال های هیمالیا حساب می شود. برای تست خرابی ترموستات، باید اول جریان برق را قطع نمایید سپس ترموستات را از بدنه یخچال خارج می کنید و با مولتی متر آن را تست کنید.


آلودگی و گرد و خاک از محدود علت های است که باعث خرابی موتور می شود. وجود  گردو خاک روی لوله های کندانسور ممکن است همانند عایق عمل کند و گرما را دفع نکند، این اتفاق باعث می شود که موتور خراب شود و یخچال نیز از کار بی افتد.

آخرین مورد که می توانیم به آن اشاره کنیم که باعث خرابی یخچال هیمالیا می شود، گرمای بیش از حد یخچال است. عدم وجود تهویه مناسب و عدم گردش هوا می تواند منجر به بیش از به وجود آمدن گرما  می شود و این اتفاق باعث می شود،احتمال خرابی موتور بالا برود.

اگر یخچال شما ایجاد مشکل شد، با تعمیرات یخچال هیمالیا در کرج تماس حاصل فرمایید.

برای علت خرابی ترموفیوز یخچال الکترواستیل کلیک کنید

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 8 =