51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت سرد نکردن یخچال هیمالیا چیست؟

به اشتراک بذارید

علت سرد نکردن یخچال هیمالیا چیست؟

علت سرد نکردن یخچال هیمالیا چیست؟ وقتی یخچال خنک نمی کند، به نظرمی رسد یکی از قطعات آن دچار مشکل شده است که همین امر باعث نگرانی می شود. در این مقاله ما شما را با علل های سرد نکردن یخچال هیمالیا تا حدودی آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید. نمایندگی یخچال هیمالیا در کرج همیشه و همه جا همراه شما عزیزان می باشد.

علت سرد نکردن یخچال هیمالیا چیست؟

درجه دمای یخچال هیمالیا

برای اینکه یخچال شما خوب کار کند، خنک بماند و دیرتر دچار مشکل شود بهتر است، درجه آن در فصل تابستان 1یا 2 و در فصل زمستان درجه دما 3 الی 4 سانتی گرا برای یخچال هیمالیا مناسب می باشد.

علت سرد نکردن یخچال هیمالیا چیست؟

پر بودن بیش از حد یخچال هیمالیا

یکی از علل های خنک نکردن یخچال هیمالیا می توان به پر بودن بیش از حد آن اشاره کرد. در بعضی از مواقع یخچال را پر از وسایل می کنید که به قول معروف جای نفس کشیدن ندارد. در این مواقع هوای سرد داخل یخچال کمتر تولید می شود و ممکن است، مانع جریان هوا و تهویه خنک شود. در چنین حالتی دریچه های تنفسی یخچال را باز کنید.

علت سرد نکردن یخچال هیمالیا چیست؟

لاستیک درب یخچال هیمالیا

یکی دیگر از علل های خنک نکردن یخچال خرابی ناشی از لاستیک درب یخچال هیمالیا است. اگرچه لاستیک یخچال خوب چسبیده نشود و یا درزی ایجاد شود، در این صورت هوای گرم وارد یخچال خواهد شد و خنک نخواهد کرد.

چند مورد از علل های خنک نکردن یخچال هیمالیا

  • المنت اواپراتور: یکی ازنقش های مهم المنت یا هیتریخ زدای اواپراتور می باشد. اگر چه المنت یخچال خراب شود در نتیجه یخچال خنک نمی کند.
  • فن اواپراتور: اگر پره های فن اواپراتور خراب شود، این قطعه یخ خواهد زد، نمی گذارد هوای سرد وارد اواپراتور شود در نتیجه فریزر هیمالیا سردتر و اما دمای یخچال هیمالیا زیاد می شود و یخچال سرد نمی کند.
  • دمپر یخچال هیمالیا: این قطعه در یخچال های ساید بای ساید هیمالیا وجود دارد. حالا اگر دمپر خراب شود یخچال هیمالیا خوب سرد نمی کند، چون سرما از فریزر هیمالیا به یخچال منتقل نمی شود.

علت سرد نکردن یخچال هیمالیا چیست؟

  • سنسور: سنسور، اندازه گیری دمای یخچال هیمالیا و همچنین انتقال اطلاعات به برد، را بر عهده دارد. اگر برد دچار خرابی شود و سیگنال ارسال نشود، یخچال هیمالیا خنک نمی کند و شروع به گرم شدن می کند.

علت سرد نکردن یخچال هیمالیا چیست؟

  • برد کنترل دمای هیمالیا: برد یخچال، برق موتور و کمپرسور یخچال را کنترول می کند. حالا اگر برد دچار مشکل شود، کمپرسور ولتاژ مورد نظر را دریافت نخواهد کرد در انتها یخچال هیمالیا خنک نمی شود.
  • برد الکترونیکی اصلی: این قطعه تمامی عملیات و اتصالات را تنظیم و جزمهم یخچال هیمالیا است. اگر چه برد الکترونیکی دچار مشکل شود، در نتیجه کنترول دما و سیستم گرمایش یخچال هیمالیا، دچار مشکل خواهد شد.

چه مواردی باعث یخ زدن مواد در یخچال هیمالیا می شود؟

دربعضی از مواقع متوجه شده اید که مواد در یخچال یخ می زند. به علت های زیر توجه کنید:

  • ممکن است برد کنترول عیب داشته باشد
  • دمپر شکسته باشد
  • ترموستات خراب باشد
  • ترمیستور یا همان سنسور دما دچار مشکل است
  • تعمیر برد اصلی

حرف آخر: کاربرای عزیز، بهتر است همیشه برای خرابی وسایل های برقی از جمله یخچال، با نمایندگی تماس بگیرید تا قبل از اینکه دچار هزینه های زیاد نشده اید.

برای علت مشکل یخساز یخچال هیمالیا کلیک کنید

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + یک =