51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت صدای زیاد یخچال سامسونگ

به اشتراک بذارید

علت صدای زیاد یخچال سامسونگ

علت صدای زیاد یخچال سامسونگ، یکی از علل های بارز صدا، تراز نبودن و همچنین خراب شدن دیفراست دستگاه است.

نمایندگی  یخچال سامسونگ در کرج، همیشه آماده ارائه بهترین  خدمات برای شما عزیزان هستند.

علت صدای زیاد یخچال سامسونگ

صدای عادی یخچال سامسونگ چه میزان باید باشد؟

با توجه به اینکه همه یخچال ها، صدای عادی از خود نشان می دهند و همه ما با آن صدا تا حدودی آشنا هستیم. در یخچال های جدید از دو بخش یکی الکترونیکی و دیگری مکانیکی درست شده است. صدای دستگاه از این دو بخش تشکیل می شود. صدای عادی یخچال سامسونگ، معمولا از 32 تا 47 دسیبل تغییر می کند.

علت صداهای غیرعادی یخچال سامسونگ

اگر صدای دستگاه شما، از حالت عادی ذکر شده بیشتر شد، حتما باید به طور اساسی مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه این مقاله با بعضی از صداهای زیاد یخچال سامسونگ آشنا خواهیم شد:

کاهش گاز در دستگاه: گاز یخچال وظیفه خنک سازی داخل کابین  را بر عهده دارد. حالا ممکن است، به مرور زمان یخچال با کاهش گاز رو به رو شوید. اگر به موقع گاز را شارژ نکنید با مشکلات زیادی مواجع خواهید شد.

نشتی گاز ناشی از کمپرسور: همیشه صدای زیاد یخچال مربوط به خراب بودن الکتریکی ویا مکانیکی نمی باشد. این صدا می تواند یک نشتی در پشت یخچال باشد، که معمولا خطرناک است که باید یک تکنسین کار آن را عیب یابی کند.

خراب شدن فن کمپرسور یخچال سامسونگ: فن که در پشت موتور دستگاه قرار گرفته وظیفه خنک کردن کمپرسور را بر عهده دارد. در گام اول بهتر است، فن و پروانه را تست کنید اگر شل شده باشد، آن را به راحتی سفت کنید. اگر مجدد صدای یخچال کم نشد، باید فن دستگاه تعویض شود.

بستن نا درست پیچ ها به کمپرسور به بدنه: همان طور که میدانیم، کمپرسور با پیچ و همچنین ضربه گیرهایی به بدنه و همین طور به کف دستگاه وصل است. در مرحله اول کمپرسور را تکان دهید اگر احساس شلی کردید، یعنی پیچ آن به مرور زمان یا با جابه جایی نادرست لق شده باشد. در این حالت آن پیچ ها را سفت کنید. چون این لق بودن کمپرسور، علاوه بر صدای زیاد باعث لرزش در دستگاه خواهد شد.

علت صدای زیاد یخچال سامسونگ

انواع صدای یخچال سامسونگ

  • صدای کلیک دستگاه: این صدا برای دستگاه شما خطری به همراه نخواهد داشت. برای کنترل آن، از کلید های بالا و پایین استفاده کنید.
  • صدای خرخر یخچال: اگر در موتور یخچال خود، صدای تق تق یا همان خرخر به گوش برسد، ممکن است مشکل از جریان گاز مبرد داخل لوله، جریان لوله آب داخل یخچال باشد که این صداها باعث نگرانی نمی شوند.
  • صدای مشابه سوت در یخچال: معمولا اکثر یخچال ها، دارای این گونه صداها هستند. باز هم جای نگرانی نمی باشد.
  • صدایی مثل چکه آب: اگر یخچال دچار نشتی آب نشده باشد، و این صدا را بدهد باید حتما دستگاه شما مورد بررسی قرار بگیرد، چون این صدا غیر عادی است.

علت صدای زیاد یخچال سامسونگ

آیا یخ ساز یخچال سامسونگ، باعث صدای زیاد می شود؟

معمولا یخچال هایی که دارای یخ ساز هستند، می توان گفت خرابی آن باعث صدای غیر عادی در دستگاه ایجاد کند.

حرف آخر: کاربر گرامی، با توجه به حساس بودن این وسیله برقی بسیار مهم، هرگز بدون دانش و مشاوره قطعات آن را باز نکنید. با بهترین و کار بلد ترین نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در کرج، تماس بگیرید.

برای علت کار نکردن یخساز یخچال الکترواستیل کلیک کنید

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 1 =