51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت صدای یخچال الکترواستیل چیست؟

به اشتراک بذارید

علت صدای یخچال الکترواستیل چیست؟

علت صدای یخچال الکترواستیل چیست؟ معمولا یخچال ها دارای صدا می باشند، در بعضی مواقع این صدا ها غیر عادی می شوند، که در این صورت باید حتما مورد بررسی قرار بگیرد. نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج، همیشه آماده دریافت خدمات در حوزه تعمیر یخچال می باشند.

علت صدای یخچال الکترواستیل چیست؟

انواع صدا در یخچال الکترواستیل

با توجه به اینکه یخچال صداهای مختلفی دارد، بهتر است بدانیم هر صدا مربوط به کدام مشکل از یخچال می باشد.

  • دلیل صدای تق تق یخچال الکترواستیل: زمانی پیش آمده که شما از یخچال خود صدایی شبیه تق تق شنیده باشید، معمولا این گونه صدا مربوط به قسمت لوله های یخچال می باشد. این لوله ها به شکل یک لایه فومی هستند، حالا اگر این لایه از لوله جدا شود، همچین صدایی از یخچال به گوش خواهد رسید. معمولا این گونه صدا در یخچال عادی است، ولی اگر صدا بیشتر و یا از حالت عادی خارج شد، در آن صورت باید مورد بررسی قرار بگیرد.
  • صدای ویبره یخچال: زمانی که یخچال نزدیک دیوار قرار می گیرد، ممکن است دستگاه به وسیله ای برخورد کند وصدایی شبیه ویبره تولید کند. دلیل دیگر می توان به تراز نبودن و حتی شل بودن سینی یخچال اشاره کرد.
  • صدای کلیک یخچال الکترواستیل: این صدا مربوط به کنترل ترموستات است، که معمولا صدای کلیک در اول و همچنین آخر چرخه یک بار شنیده می شود. این صدا مشکلی ایجاد نمی کند و نیازی به تعمیر هم ندارد.
  • صدای قل قل در یخچال الکترواستیل: زمانی پیش آمده بعد از جابه جا کردن یخچال صدایی شبیه قل قل به گوش می رسد، علت آن ریختن روغن کمپرسور به داخل اواپراتور می باشد. در این حالت خیلی سریع باید با نمایندگی تماس گرفته تا خسارت زیادی به دستگاه وارد نشود.
  • علت صدای خرخر در یخچال الکترواستیل: وقتی لوله ها دچار فرسودگی می شوند صدایی شبیه خرخر به گوش خواهد رسید. به محض شنیدن این صدا جهت تعویض آن اقدام کنید.
  • صدای تیک تیک در یخچال الکترواستیل: وقتی کویل های کندانسور آلوده شوند یا اینکه رله فن دچار مشکل شده باشد، صدای شبیه تیک تیک از یخچال به گوش می رسد. برای اینکه این صدا تولید نشود، هر چند وقت یکبار کویل کندانسور را تمیز کنید. البته در بعضی از مواقع این صدا ناشی از سرد نشدن یخچال همراه می باشد.
  • صدای وز وز در یخچال الکترواستیل: این صدا معمولا زمانی رخ می دهد که جسمی یا اشیایی روی بدنه یخچال چسبده شود و یا اینکه ممکن است، این صدا از تراز نبودن یخچال ایجاد شده باشد.

علت صدای یخچال الکترواستیل چیست؟

آیا برفک زدن در یخچال صدا ایجاد می کند

گاهی پیش می آید، برفک بیش از حد در یخچال باعث سر و صدا شود. وقتی برفک اینقد زیاد شود که بخش های داخلی یخچال را پر کند، باعث می شود، صداهای غیر عادی از دستگاه شنیده شود. بهترین حالت برای رفع این مشکل، یخچال را خاموش کرده و تا زمانی که برفک ها آب نشده باشند، دستگاه را به برق وصل نکنید.

علت صدای یخچال الکترواستیل چیست؟

سخن آخر: در این مقاله تا حدودی از مشکلات سر و صدا در یخچال را بررسی کردیم. همیشه سر و صدا در یخچال مشکلی برای دستگاه پیش نمی آورد، فقط در مواقع ای که صدا غیر عادی باشد، حتما باید دستگاه شما توسط تکنسین مورد بررسی قرار بگیرد.

برای علت خاموشی صفحه نمایشگر یخچال الکترواستیل کلیک کنید

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =