51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت چشمک زدن درجه دما یخچال امرسان

به اشتراک بذارید

علت چشمک زدن درجه دما یخچال امرسان

علت چشمک زدن درجه دما یخچال امرسان،  مهمترین عامل می توان به باز ماندن درب یخچال و یا تنظیم نبودن دمای دستگاه اشاره کرد.

نمایندگی یخچال امرسان در کرج، بهترین و کار بلد ترین در حوزه کاری خود هستند.

علت چشمک زدن درجه دما یخچال امرسان

تنظیم دمای یخچال چیست و در کجا قرار دارد

یک صفحه لمسی، بر روی یخچال است که حالت دیجیتال می باشد. بر این صفحه نمایشگر نوشته های به شکل freezet temp   که برای تنظیم دمای فریزر و نوشته fridg reftemref  برای تنظیم دمای یخچال تعبیه شده است.

علل های چشمک زدن دمای یخچال امرسان

چشمک زدن دما، علت های زیادی می تواند داشته باشد. این مشکل به دو صورت است، یکی مشکل از قطعات دستگاه و دیگری تنظیم نبودن خوده صفحه نمایشگر است. که در این مقاله با برخی از آن ها آشنا خواهیم شد:

  • اولین علل که پیش پا افتاده ترین راه است، نصب تازه دستگاه و یا جابه جا کردن آن می باشد. یعنی اگر دستگاه خود را تازه راه اندازی کرده باشید، تا زمانی که بخواهد این دما به تنظیم برسد شروع به چشمک زدن خواهد کرد.
  • یکی دیگر زمانی که برق شهری قطع و دوباره وصل شود، چراغ چشمک زن دما شروع به ارور خواهد کرد و تا زمانی این دما تنظیم نشود ادامه خواهد داد.
  • برای تنظیم شدن دمای یخچال، بهتر است دستگاه را به مدت نیم ساعت از برق کشیده و دوباره به برق بزنید به این روش ریست کردن دستگاه می گویند.

علت چشمک زدن درجه دما یخچال امرسان

علت های چشمک زدن دمای یخچال امرسان با خرابی قطعات

در صورتی به سراغ قطعات یخچال می روید که، تمام راه کارهای بالا را انجام داده باشید، ولی باز هم چراغ چشمک زن خاموش نشده باشد. در ادامه قطعات یخچال را باهم بررسی خواهیم کرد:

  1. یخ ساز: با توجه به اینکه این قطعه دارای سنسور می باشد، اگر دچار مشکل شود درجه دما شروع به چشمک زدن خواهد کرد.
  2. سنسور فریزر: وظیفه این قطعه یخ زدن محیط فریزر است. خراب شدن آن ناشی از نقص در اتصال کوتاه، خرابی در سوکت سنسور، قطعی مدار برق و همچنین اتصالات برقی می تواند باشد. هر کدام از این قطعات دچاره نقص شود، درجه دما شروع به چشمک زدن خواهد کرد.
  3. سنسور یخچال: کار اصلی این قطعه دستور دادن به یخ ساز است. اگر این قطعه دچار آسیب شود، یعنی دمای حس شده از طریق سنسور یخ ساز از -58 درجه فاز نهایت کمتر و از 158 درجه فاز نهایت بیشتر باشد، درجه دما چشمک می زند.
  4. محفظه جادویی: این قطعه دارای سنسور می باشد که به شکل اتومات دمای یخچال را تنظیم می کند. ونقش آن برفک زدایی در چند ساعت، نگه داشتن میوه و سبزیجات، خنک کردن انواع نوشیدنی ها در یک ساعت است. اگر چه دمای حس شده در این قطعه -58 درجه فازنهایت کمتر و از 150 درجه فاز نهایت بیشتر شود، درجه دما چشمک خواهد زد.
  5. سیستم برفک زدایی: اگر برفک زدایی بیشتر از 80 ساعت طول بکشد، این یک نوع خطا است و باعث می شود درجه دما چشمک بزند.
  6. فن در یخچال: یکی دیگر از علت ها، می توان از کار افتادن فن یخچال اشاره کرد. زمانی فن از کار می افتند که، سیم های آن قطع، اتصال آن کوتاه و یا موتور فن دچار مشکل شود در نهایت چراغ چشمک زن روشن خواهد شد.

علت چشمک زدن درجه دما یخچال امرسان

سخن آخر: کاربران عزیز، اگه یکی از این مشکلات برای یخچال شما پیش آمد، در اسرع وقت نسبت به عیب آن بپردازید تا دچار خسارت های بیشتری نشوید.

 

برای طریقه تشخیص سوختن موتور یخچال الکترواستیل کلیک کنید

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 12 =