51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

اولین یخچال ساخت کدام کشور است

به اشتراک بذارید

اولین یخچال ساخت کدام کشور است

اولین یخچال ساخت کدام کشور است

 ژاکوب پرکینز در سال 1834اولین یخچال را با کمی تغییر در سطح ایوانس اختراع کرد، و یک فرد آمریکایی که اهل فلوریدا بود اولین یخچال مکانیکی را در سال 1841 میلادی اختراع کرد.

یخچال در اوایل قرن 17 مورد استفاده عموم قرار گرفت و تازه مردم به این پی برده بودند که با یخچال زندگی آنها آسان تر و راحت تر می باشد. شخصی به نام ویلیام کالن اولین یخچال صنعتی را طراحی کرد.

اولین یخچال ساخت کدام کشور است

نام انواع یخچال ها:

  • یخچال های تجاری
  • یخچال های مسکونی
  • یخچال های ربایشی

یخچال از اجزای مختلفی تشکیل می شود که، وقتی در کنار هم قرار می گیرند. یخچال را تشکیل می دهد.(کمپرسور، اواپراتور، کندانسور، ترموستات، ماده مبد یا گاز و جا یخی).

تاریخچه یخچال در ایران:

مهمترین چیز این است که  اصلا یخچال چگونه وارد ایران شد، حدود 1700 سال پیش پادشاه آن دوره دستور ساخت یخچال عمومی را داد. این یخچال مثل استخری بود، با دیوارای بلند به نام حصار و در جنوب آن مخزنی گنبدی شکل داشت. و نام آن خزابه بود. و حصار هایی که وجو داشت بر روی آن سایه می انداخت تا از گرم شدن آن جلوگیری کند. و یخی که از این استخر به دست می آمد را شکسته و درون انبار ذخیره می کردند و بعد مورد استفاده عموم قرار می گرفت. و طابع دو قانون بودند سازگاری و عایق بندی هوشمندانه. ابن سینا که در قرن 19 میلادی توانست، مبر را اختراع کند. و در سال 1748 به دست ویلیم کولین اولین یخچال مصنوعی اختراع و تولید شد.

اولین یخچال ساخت کدام کشور است

اولین تولید کننده یخچال:

یک مخترع فرانسوی بین سال های 1905 تا 1908 میلادی، یخچال های خانگی را اختراع و به ثبت رساند.  توسط  کمپانی جنرال الکتریک مورد عرصه و تولید قرار گرفت، برای اولین بار به آمریکا در سال 1911 فروخته شد.

کمپانی جنرال الکتریک که اولین عرصه کنند یخچال بود فقط توانست یک یخچال را تولید کند، ولی کمپانی سرول و کلویناتور توانستند 2 عدد یخچال را تولید و به عرصه برسانند در سال 1916 و در سال 1920 میلادی تعداد یخچال در آمریکا به 200 عدد یخچال تغییر کرد.

وقتی از اختراع اولین یخچال حدود 45 سال می گذشت، یعنی 1960 میلادی اولین یخچال توسط وزارت صنایع ایران به داخل ایران وارد شد.  خط تولید آن حدو 4 سال بعد از وارد شدن یخچال انجام شد.

نخستین کارخانه یخچال در ایران:

کارخانه ای به نام فیلود، که این اسم را با توجه به اسم کمپانی های معروف فیلکوی آمریکا و هوور انگلیس روی کارخانه خود گذاشته اند. و توانستند اولین یخچال های برقی را تولید و وارد بازار ایران کنند. بعد از این کارخانه، کارخانه های دیگر هم لوازم خانگی های متعدد دیگری را راه اندازی کردند.  تا به امروز حدود 250 واحد  در ایران در عرصه فعالیت هستند.

تعمیر یخچال در کرج با بهترین سابقه کار برای هر نوع یخچالی در خدمت شماست تا وقتی با هر مشکل در یخچال خود برخوردید به سرد کرج تماس گرفته تا با فرستادن تعمیرکاران ماهر به منزل شما، شما را از شر هر مشکل در یخچال خلاص کنند.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =