51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

برای سال 1402 چگونه یخچال تمیزی داشته باشیم

به اشتراک بذارید

برای سال 1402 چگونه یخچال تمیزی داشته باشیم

یکی از مهم ترین وسیله ها در خانه یخچال است ، چون نزدیک سال نو است ، نیاز داریم بدانیم که برای سال 1402 چگونه یخچال تمیزی داشته باشیم ، و سوال این است چگونه باید این کار را انجام دهیم. 

با تعمیر یخچال در کرج با این روش ها آشنا می شویم ک

خب در ادامه با مواردی آشنا می شویم که برای تمیزی یخچال مهم و ضروری است ، در هنگام تمیز کردن قفسه های یخچال بهتر است تمامی مواد را خالی کرده وبعد شروع کنید درست است ، کار خوشایندی نیست ، ولی در زمان صرفه جویی کرده اید ، بهترین موقع برای انجام این کار ، موقعی است که موادی که داخل یخچال قرار دارند کم باشد ، تا راحت تر تخلیه و تمیز شود ، و وقتی مواد کم تر باشند راحت تر و زود تر انجام می شود ، از فاسد شدن مواد برای به دلیل بیرون از یخچال جلوگیری می کند.

برای سال 1402 چگونه یخچال تمیزی داشته باشیم

چگونه یخچال را تمیز کینم:

تمیز کردن یخچال نباید هر سال یک بار و موقعی که بیکار هسستید باشد ، چون امکان دارد بعضی از مواد فاسد شده باشد ، و ممکن است بقیه مواد را آلوده کند ، پس اگر موادی قابل مصرف نیستند باید دور ریخته شود.

هنگام تمیزی ، قفسه های داخل یخچال را در آورید تا سرعت کار بالا برود ، و قفسه ها را کنار

سینک بگذارید ، و برای تمیزی نیاز به در آوردن تمامی قفسه ها نیست.

بهتر از کشو های یخچال و قفسه های آن با دست شسته شوند یعنی نیازی نیست با ظرف شویی آن ها را شست و به هیچ وجه جا یخی و قفسه لیوان ها را با آب داغ نشویید ، چون باعث می شود قفسه و لیوان شکسته شود ، بهتر از در دمای اتاق گذاشته تا بهتر شسته شود.

برای بردن لکه های قوی نیاز به صابون نیست ، چون وقتی مواد را داخل یخچال می گذاریم مواد بوی صابون را به خود می گیرند ، و با آب گرم و آمونیاک اسید بشویید و نگران نباشید ، بعد از شستن ، بگذارید تا کامل خشک شوند و بعد داخل یخچال قرار دهید.

با این ترفند ها یخچال شما برق می زند:

مواد لازم:

  • سرکه سیب به اندازه یک لیوان
  • 4/1 لیوان آب داغ
  • 2 قاشوق غذاخوری جوش شیرین

 

برای سال 1402 چگونه یخچال تمیزی داشته باشیم

موادی که گفته شد را با هم ترکیب می کنیم ، و لکه ها را با این مواد پاک می کنیم ، و از خمیر دندان هم برای تمیزی یخچال می توان استفتده کرد چون لکه ها را به آسانی می برد ، و با دقت انجام دهید که در یخچال تمیز شده باشد ، در صورت تمیز نبودن از مواد پاک کننده شیمیایی استفاده کنید.

بعد از تمیز کردن یخچال آن را با پارچه خشک کنید و قفسه ها را کامل تمیز کرده و بعد داخل یخچال قرار دهید ، و برای انجام این کار نیاز به 2/1 آب و 2/1 سرکه نیاز است ، و بیشتر استفاده نکنید چون به یخچال آسیب می رساند.

برای خشک کردن یخچال می توانید ، از لوسیون بدن ، روغن لیمو و روغن معدنی استفاده کرد.

تمامی قست های یخچال از بالا تا پایین و با در آوردن یخچال از جای خود و تمیز کردن پشت آن دوباره سر جای قبلی قرار دهید.

با سرکه و جوش شیرین چگونه یخچال را تمیز کنیم:

بعض وقت ها جاهایی از یخچال پر از مو و گرد و قبار می شود ، وقتی با این موارد رو به رو شدید ، وقتی می خواهید یخچال را تمیز کنید اول آن را از برق بکشید و بعد شروع به تمیزی کنید که برق شما را نگیرد ، امکان دارد این کار برای شما سخت باش چون یخچال سنگین است می توانید ، از برق اضطراری را خاموش کنید و بعد شروع به کار کنید ، برای از بین بردن گرد و خاک یخچال از جارو برقی و برس استفاده کنید.

برای سال 1402 چگونه یخچال تمیزی داشته باشیم

پیشنهاد برای تمیز کردن فریزر ها:

برای تمیزی فیریزر هر 3 ماه یکبار اقدام کنید ، و بعد از خارج کردن تمامی مواد یخچال را با سرکه کامل بشویید ، تمیزی مداوم در ذخیره انرژی و زمان در آینده به شما کمک می کند.

هنگامی که با لکه ای رو به رو شدید همان موقع ان را تمیز کنید ، چون با مرور زمان تمیزی آن سخت تر می شود ، و قبل از قرار دادن غذا و مواد در یخچال از خوشبو کننده استفاده کنید ، این خوشبو کننده ها بوی بد را تا 3 ماه برطرف می کنند ، میتوانی از جوش شیرین برای جذب بو استفاده کنید ، ولی این نکته را در نظر بگیرید که باید هر نیم ساعت یکبار عوض شود ، و از قهوه تازه هم برای جذب بوی بد می توان استفاده کرد.

برای سال 1402 چگونه یخچال تمیزی داشته باشیم

 

و با آغشته کردن بنبه به اسطوخودوس ، لیمو ، روغن درخت چای و وانیل آن را پس فریزر خود بگذارید.

برای اینکه از مواد غذایی بیشتر محافظت کنید ، کیسه کاغذی با رنگ قهوه ای برای نگهداری سبزیجات و میوه استفاده کنید ف با انجام این روش از بوی بد جلوگیری کنید.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =