51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

تعمیر برد یخچال در کرج

تعمیر برد یخچال در کرج مانند اکثر افرادی که یخچال دارند، احتمالاً با یک یا چند جزء که دستگاه را روشن نگه می‌دارند کاملاً آشنا هستید. با این حال، بسیاری از مردم فراموش می کنند که بخشی وجود دارد که همه چیز را از پشت صحنه کنترل می کند. آن قسمت برد کنترل اصلی است.

برد یخچال چیست؟

برد کنترل اصلی مانند مغز یخچال شما است که اجزا و عملکرد دستگاه را کنترل می کند. وقتی برد خراب شود، یخچال با مشکل خنک‌سازی، یخ‌زدایی و آب‌پاش و یخ‌ساز مواجه می‌شود. علاوه بر این، خود برد ممکن است بو یا علائم سوختگی داشته باشد، در حالی که قطعات آن فاقد پیوستگی الکتریکی هستند. درک و تشخیص برد کنترل اصلی یخچال شما می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

تعمیر برد یخچال در کرج

برد کنترل اصلی یخچال چه کاری انجام می دهد؟

بیایید با درک اینکه برد کنترل یخچال چیست و چه کاری انجام می دهد شروع کنیم.اکثر مردم برد کنترل اصلی را به عنوان مغز یخچال شما می بینند. این به این دلیل است که یک جزء مسئول کنترل تمام عملکردهای دستگاه است.

از دیدگاه فنی، برد کنترل اصلی نوعی برد مدار چاپی (PCB) است. این یک برد با مقدار زیادی قطعات الکتریکی و الکترونیکی است مانند:

نیمه هادی ها

اتصال دهنده ها

مقاومت ها

دیودهاخازن ها و غیره

این اجزا با هم، جریان الکتریکی و سیگنال‌ها را به قسمت‌های دیگر یخچال مانند کمپرسور، فن‌ها، موتورها و غیره کنترل می‌کنند.همانطور که می بینید، برد کنترل اصلی به تمام اجزای یخچال متصل است و هر یک از عملکردهای آن را کنترل می کند.برای تعمیر یخچال در کرج با تیم سرد کرج تماس بگیرید .

متأسفانه، این بدان معناست که اگر بورد کنترل هر گونه ایرادی داشته باشد، یخچال دچار نقص و عملکرد نادرست می شود.برخورد با برد کنترل اصلی معیوب می تواند بسیار خسته کننده و چالش برانگیز باشد. اولاً، این قطعه قابل تعمیر نیست، بنابراین پس از آسیب دیدگی می‌توانید آن را تعمیر کنید. دوم اینکه برد کنترل نیز یکی از گران ترین قطعات یخچال برای تعویض است.

تعمیر برد یخچال در کرج

علائم خرابی برد کنترل در یخچال چیست؟

یک برد کنترل مشکل ساز می تواند مشکلات مختلفی را برای یخچال شما ایجاد کند. برخی از این مشکلات آشکارتر هستند، در حالی که برخی دیگر از شما نیاز دارند که برد کنترل را از نزدیک بررسی کنید. با فناوری تعمیر لوازم خانگی ارتباط برقرار کنید در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد یخچال شما برد کنترل بدی دارد:

1. مشکلات خنک کننده

اولین و رایج ترین علامت یک برد کنترل بد این است که مشکلی در خنک کننده یخچال وجود دارد. به عنوان مثال، یخچال شما ممکن است:

بیش از حد سرد کنید، حتی فراتر از دمایی که تنظیم کرده ایدسرد نمی شود و شما را با یک یخچال گرم باقی می گذاردسایر رفتارهای خنک کننده نامنظم مانند خنک کردن متناوب یا فقط خنک کردن یک محفظه اما نه دیگراین مشکلات به این دلیل رخ می دهد که یک یا چند جزء روی برد کنترل آسیب می بینند، به ویژه آنهایی که سیستم خنک کننده یخچال را کنترل می کنند. در نتیجه، یخچال در تولید هوای سرد یا اندازه‌گیری دقیق دمای داخلی یخچال با مشکل مواجه می‌شود.

تعمیر برد یخچال در کرج

2. مشکلات یخ زدایی خودکار

دومین علامت خرابی برد کنترل یخچال، تجمع بیش از حد یخ و یخ زدگی در داخل دستگاه است که به دلیل مشکلات مربوط به ویژگی یخ زدایی خودکار ایجاد می شود.اکثر یخچال های مدرن دارای ویژگی یخ زدایی خودکار هستند که هر چند ساعت یک یا چند بار در روز کار می کند. 

هنگامی که چرخه یخ زدایی خودکار شروع می شود، یخچال خنک شدن را متوقف می کند و بخاری یخ زدایی داخلی را روشن می کند. این برای مدت زمان مشخصی ادامه خواهد داشت تا هرگونه تجمع یخ یا یخ در داخل محفظه‌های یخچال و پانل‌های داخلی آن ذوب شود.این چرخه یخ زدایی بسیار مهم است زیرا از مشکلات خنک کننده و تجمع یخ در داخل محفظه یخچال جلوگیری می کند.

با این حال، یک برد کنترل معیوب به یکی از دو روش بر ویژگی یخ زدایی خودکار تأثیر می گذارد:

چرخه یخ زدایی خودکار زمانی که باید اجرا نمی شود، یاچرخه یخ زدایی خودکار به اندازه کافی طولانی نمی شود و تمام یخ یا یخ زدگی یخچال شما ذوب نمی شود.حتی اگر یخچال به طور معمول به خنک شدن ادامه می دهد، این مشکلات یخ زدایی خودکار بعداً منجر به مشکلات مهم تری می شود. با فناوری تعمیر لوازم خانگی ارتباط برقرار کنیدبرای استفاده از چت باکس برای صحبت با یکی از تکنسین های ما اینجا را کلیک کنید.

تعمیر برد یخچال در کرج

3. مشکلات یخ ساز و آب پخش کننده

در حال حاضر بسیاری از برندها و مدل های یخچال دارای یخ ساز و آب پخش کننده داخلی هستند. این ویژگی های اضافی به این معنی است که یخچال دارای قطعات اضافی است که توسط برد کنترل اصلی نیز کنترل می شود. بنابراین، یک برد کنترل اصلی مشکل دار نیز می تواند مشکلاتی را برای این قطعات ایجاد کند، مانند عدم یخ از یخ ساز یا عدم خروج آب از دستگاه پخش کننده.

مطالب مرتبط