51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

دلایل رایج خرابی یخچال چیست؟

به اشتراک بذارید

دلایل رایج خرابی یخچال چیست؟

دلایل رایج خرابی یخچال چیست؟خیلی چیزها نیاز به نگهداری مناسب به طور منظم برای بهترین نتیجه دارند، چه لوازم خانگی یا سلامتی شما. 

وقتی نوبت به یخچال شما می رسد. وسیله ای که بر رژیم غذایی و سلامتی شما نیز تأثیر می گذارد، توجه دقیق به عملکرد آن اهمیت بیشتری پیدا می کند.

یخچال و فریزر نوعی وسیله ضروری است که تقریباً در هر خانه ای مورد استفاده قرار می گیرد، اما معمولاً نادیده گرفته می شود. یا مورد توجه قرار نمی گیرد. اما لحظه ای که یخچال شما به درستی کار نمی کند، متوجه می شوید که نگهداری منظم آن چقدر اهمیت دارد.

خرابی یخچال منجر به آسیب به مواد غذایی ذخیره شده در آن و در نتیجه آسیب به سلامت شما می شود. در حال حاضر، دلایل متعددی در پشت خرابی یخچال وجود دارد، مانند مشکلات هر یک از قطعات، قطعی مکرر برق، عدم تمیز کردن و غیره، اما دلایل بسیار رایجی نیز در پشت آن وجود دارد.

در اینجا، ما قصد داریم در مورد علل رایج خرابی یخچال مانند پر کردن بیش از حد، مشکلات کمپرسور و غیره صحبت کنیم.تعمیر یخچال در کرج و خدمات پس از فروش و ارائه خدمات24 ساعته

دلایل رایج خرابی یخچال چیست؟

 

خرابی رایج یخچال:

خرابی یخچال می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود و در صورت عدم رسیدگی به موقع ممکن است باعث آسیب جدی به دستگاه شود. در زیر به برخی از رایج ترین دلایل خرابی یخچال اشاره می کنیم:

دویدن مداوم:

هنگام خرید یخچال جدید، همانطور که در دفترچه راهنمای کاربر ذکر شده است، پس از وصل کردن دستگاه باید به طور مداوم برای چند ساعت کار کنند.

این مرحله برای آماده سازی یخچال برای تحمل تمام ظرفیت باری که قرار است در داخل آن ذخیره شود، ضروری است.

عدم کارکرد آزاد در یخچال جدید می تواند منجر به خرابی یخچال در مراحل اولیه استفاده از دستگاه شود. اما، اگر یخچال قدیمی شما به طور مداوم کار می کند، این موضوعی است که باید بر اساس اولویت با آن برخورد کرد زیرا ممکن است به اجزای یخچال آسیب برساند.

مشکلات موتور کمپرسور:

دو دلیل اصلی می تواند پشت خرابی موتورهای کمپرسور یخچال باشد. اولین دلیل می تواند قدیمی بودن یخچال و موتورهای کمپرسور آن باشد.

اگر یخچال بیش از حد قدیمی باشد. ممکن است موتورهای کمپرسور آن دوره عمر مفید خود را به پایان رسانده باشند و در نتیجه شروع به خرابی کنند.

دلیل دیگر ممکن است این باشد که موتورهای کمپرسور به دلیل استفاده زیاد از یخچال، مانند پر کردن بیش از حد مواد غذایی و نوشیدنی در داخل یخچال، بیش از حد گرم شده اند. گرم شدن بیش از حد موتور می تواند باعث از کار افتادن کامل آن شود. مطمئن شوید که کمپرسور را فورا تعویض کنید تا یخچال شما دوباره به درستی کار کند.

پر کردن بیش از حد داخل یخچال:

مانند هر وسیله دیگری، یخچال و فریزرها نیز ظرفیت بار خاصی دارند که می توانند در هر زمان به خوبی کار کنند.

در دفترچه راهنمای کاربر مقدار خاصی از مواد غذایی که می توان در هر زمان در یخچال نگهداری کرد ذکر شده است. اما وقتی یخچال را بیش از حد پر می کنید، شروع به گرم شدن بیش از حد می کند و در نتیجه شروع به کارکرد نادرست می کند.

پر کردن بیش از حد باعث فشار اضافی بر روی موتورهای کمپرسور یخچال می شود که گاهی اوقات منجر به خرابی آن می شود. حال اگر یخچال شما در مدت زمان گارانتی است می توانید برای تعمیر یا تعویض موتور کمپرسور با سازنده تماس بگیرید.

اما، اگر مدت گارانتی دستگاه شما قبلاً به پایان رسیده باشد، تعمیر موتور کمپرسور یک امر پرهزینه است.

بنابراین رعایت دستورالعمل ها و مشخصات ذکر شده در دفترچه راهنمای کاربر یخچال خود برای نگهداری طولانی مدت آن در شرایط خوب بسیار مهم است.

مدل های قدیمی یخچال:

اگر یخچالی که دارید قدیمی باشد، خطر خرابی آن بیشتر است. یخچال و فریزر پس از مدتی استفاده،

مانند هر وسیله دیگری، عملکرد خود را کاهش می دهد. دلیل این امر می تواند فرسودگی قطعات، استفاده بیش از حد از دستگاه در طول زمان، پایان عمر مفید آن و غیره باشد.

همه اینها می تواند منجر به خرابی یخچال شود و در نتیجه باعث ایجاد مشکل در مواد غذایی و نوشیدنی های ذخیره شده در یخچال شود. عمر مفید دستگاه خود را بررسی کنید و اگر از عمر آن گذشته استفاده کرده اید، احتمالاً زمان آن رسیده است که یک یخچال جدید برای خود تهیه کنید.

کابل کشی فرسوده:

معمولاً کابل های فرسوده در نتیجه جویدن کابل ها توسط جوندگان کوچک و آسیب رساندن به آنها ایجاد می شود. کابل‌ها یا سیم‌های فرسوده خطری جدی هم برای دستگاه و هم برای شما ایجاد می‌کنند، زیرا ممکن است منجر به قطع برق، قوس الکتریکی و آتش‌سوزی الکتریکی شود.

هنگامی که کابل ها فرسوده، آسیب دیده یا پاره شده اند، کار یخچال شما را متوقف می کند. بنابراین، هر زمان که متوجه هر گونه مشکل عملکردی در یخچال خود شدید. کابل ها را بررسی کنید و در صورت وجود کابل های فرسوده، فوراً با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید. تا مشکل را با خیال راحت برای شما برطرف کند تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

نشت مبرد:

یخچال‌ها از یک ماده شیمیایی که معمولاً به عنوان مبرد شناخته می‌شود، برای ایجاد اثر خنک‌کننده در یخچال و تازه نگه داشتن غذای شما استفاده می‌کنند.

در صورتی که به هر دلیلی مبرد از خطوط مبرد شروع به نشت کند، یخچال خنک شدن را متوقف می کند.

علائم نشت مبرد عبارتند از روغن روی زمین، کار مداوم موتورها یا بوی شیمیایی داخل مبرد. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، با یک متخصص تماس بگیرید.

تا بتواند منبع نشتی را پیدا کند و مبرد را مطابق با الزامات استاندارد یخچال شما پر کند. نشتی مبرد، اگر برای مدت طولانی نادیده گرفته شود. می تواند آسیب جدی به یخچال شما وارد کند.با تماس با تعمیر یخچال در منزل تمامی مشکلات یخچال خود را حل کنید.

دلایل رایج خرابی یخچال چیست؟

نتیجه:

اگرچه دلایل مختلفی می تواند در پس کارکرد نادرست یخچال شما وجود داشته باشد، اما نکات ذکر شده. در بالا شایع ترین دلایل خرابی یخچال هستند.

اگر به موقع به این مسائل رسیدگی نشود، می تواند آسیب های جدی به یخچال، سلامتی و گاهی اوقات حتی به خانه شما وارد کند. نگهداری صحیح از یخچال و کارکرد غیرعادی آن ضروری است تا دستگاه شما در شرایط خوب و بدون مشکل برای مدت طولانی کار کند.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 16 =