51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

راهنمای تعمیرات اضطراری یخچال در زمان قطع برق

به اشتراک بذارید

راهنمای تعمیرات اضطراری یخچال در زمان قطع برق

راهنمای تعمیرات اضطراری یخچال در زمان قطع برق

به دلیل مهم بودن یخچال، اولین کاری که بعد از رفتن برق انجام می دهید چیست؟ هنگامی به برق می رود اولین کار این است که تمامی وسایل برقی به جز یخچال را از برق بکشید تا، با دوباره اتصال برق دچار نوسان برقی نشوند.

یخچال در مواقعی کشیده می شود، برای تمیزی آن باشد یا برای تعمیر قرار است به گارکاه منتقل شود. با تعمیر یخچال در کرج راهنمای تعمیرات اضطراری یخچال در زمان قطع برق برق را می آموزید. نکاتی که الان گقته می شود بعد قطع برق باید انجام شود.

راهنمای تعمیرات اضطراری یخچال در زمان قطع برق

قبل از قطع برق باید چه کنیم؟ (کلا سعی کنید این عوامل را همیشه انجام دهید)

  • اول باید برای یخچال محافظ الکتریکی مخصوص خربداری کرد، این محافظ برای جلوگیری از ولتاژ و نوسان ناگهانی برق یخچال را دور می کند.
  • یخچال باید در دمای 4 درجه باشد، اگر بالا تر از 4 درجه باشد به میکروب ها اجازه رشد می دهید پس دما یخچال 4 درجه یا کمتر باید تنظیم شود.
  • شیر و تخم مرغ درست است نگهداری آن آسان است، ولی قطعی برق ناگهانی و بی خبر اتفاق می افتد. پس این دو ماده را در قفسه ها یخچال قرار دهید به دلیل باز و بسته کردن درب یخچال آن نقاط سرما بیشتری دارند و این مواد تا مدتی می توانند در آنجا بمانند.
  • برای اینکه وقتی برف رفته درب یخچال را باز و بسته نکنید، مواد غذایی کنسرو شده را بیرون یخچال نگهداری کنید که هنگام استفاده از آن نیاز نباشد درب یخچال باز شود.

هنگامی که برق رفته باید چه کنیم؟

  • هنگامی که برق می رود، باید تا حد امکان سعی کنیم درب یخچال را باز و بسته نکنیم که هوا گرم وارد دستگاه نشود. این کار باعث می شود که هوای سرد داخل یخچال پایدار تر باشد و هوا گرم دیر تر یخچال را فرا بگیرد.
  • این نکته را همیشه به خاطر بسپارید مواد غذایی که درون فریزر قرار دارند، تا مدت 24 ساعت منجمد می مانند در صورتی که درب فریزر باز نشود. دما یخچال نیز تا 4 ساعت ثابت می ماند و بعد از آن شروع به تعییر می کند پس از باز و بسته کردن درب یخچال و فریزر اکیدا خوداری کنید.

بعد از وصل برق وظیفه ما در قبال یخچال چیست؟

  • هنگامی که برق آمد اولین کاری که باید انجام دهید، چک کردن مواد غذایی درون فریزر است. برسی کنید (مخصوصا مواد غذایی بخته شده) اگر بعضی از مواد غذایی، یخ آنها آب شده بود. برای استفاده باید خیلی محتاط باشید. هنگامیی که ایم عمر رخ می دهد اول بگذارید یخ مواد کامل آب شود. بعد از طریق بو و رنگ آن، از سالم بودن آن مطلع شده و در زود ترین زمان آن را مصرف کنید. برای موادی که نیمه منجد هستند، هیچ نگانی وجود ندارد دوباره منجمد شود. ولی بهتر است از سایر مواد غذایی منجمد شده زود تر مصرف شود.
  • بعد از فریزر به سراغ مواد داخل یخچال بروید، اول مواد غذایی مثل تخم مرغ، لوبیا، غلات پحته شده، سالاد، مرغ، ماهی و سیب زمینی پخته شده را چک و برسی کنید و از سلامت آن مواد مطلع شوید. اگر رنگ یا بوی مواد تغییر کرده بود. بدون وقفه آن ها را دور بریزید دلیل آن واضح است چون احتمال فاسد شدن آن بالا است پس باید دور ریخته شوند.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 1 =