51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

راهنمای تعمیرات صحیح در مواجه با مشکلات سرمایشی در یخچال

به اشتراک بذارید

راهنمای تعمیرات صحیح در مواجه با مشکلات سرمایشی در یخچال

راهنمای تعمیرات صحیح در مواجه با مشکلات سرمایشی در یخچال

یخچال به دلیل پیچدگی که دارد، برای محافظت از آن باید با نکاتی که گفته می شود آن را خوب محافظت کنید. چون زندگی بدون یخچال بسیار سخت و تا حدی غیر ممکن است.

وظیفه اصلی یخچال خنک نگهداشتن و جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی است، ولی در بعضی موارد یخچال کار نمی کند، موتور آن از کار افتاده، سرمایش کافی ندارد و … اگر با هر یک این مشکلات در یخچال خود رو به رو شدید سریعا با تعمیر یخچال در کرج تماس گرفته تا این مشکل را در اولین فرصت و با بهترین کیفیت برای شما برطرف کند.

راهنمای تعمیرات صحیح در مواجه با مشکلات سرمایشی در یخچال

مشکلات رایجی که یخچال با آن رو به رو می شود عبارت اند از:

حال با سرد کرج  با مشکلات رایخ یخچال آشنا شده و برای جلوگیری از آن نیز راحل هایی به شما ارائه می شود تا با انجام آن ها یخچالی سالم داشته باشید.

  • بدنه یخچال از برق تولید می کند:

برق بدنه یخچال یکی از رایج ترین مشکلات در یخچال است، که هنگام دست زدن به آن این عمر را حس می کنیم. این مشکل معمولا به دلیل معیوب بودن سیم های رابط یخچال است، و گاهی به دلیل اتصال سیم پیچ های لامپ درون آن ممکن است این مشکل رخ دهد. در بعضی از موارد دیگر می توان مشکل از ترموستات یا موتور یخچال باشد. برای جلوگیری از این عمر باید در قدم اول یخچال را از برق کشیده، بعد باید ارتباط موتور، اورلود و استارت را از هم جدا کرد، بعد از نیم ساعت یخچال را مجددا به برق متصل فرمایید.

  • در لوله های یخچال آب جم شده است:

بعضی وقت ها لوله های روی لوله های آب مقدار زیادی آب جم شده است، که بیشتر در طبقه پایین یخچال جمع می شوند که 2 دلیل دارد:

  • قرار دادن مواد مایع درون یخچال و ریخته شدن آن.
  • یخ هایی که در یخچال تولید شده و آب شده باشند.

اکثرا یخچال ها دارای مخزن آب و یخ هستند، که اگر نشتی دهند می توان گفت مشکل از اتصال و خرابی لوله های آب باشد.

پس در حرکت اول باید لوله های آب را چک کنید، اگر منشا آب در فریزر بود می توان دلیل اصلی آن را استفاده بیش از حد ظرفیت فریزر دانست. اگر اینگونه باشد، در اواپراتور پشتی یخچال که دچار برفک شده هنگامی که آب شوند تجمع آب در فریزر رخ می دهد.

این نکته را به یاد داشته باشید، هنگامی که یخچال در حالت یخ زدایی است مقدار آبی که تولید می کند بیشتر است. پس باید در این حین کمتر درب یخچال را باز نگه دارید و زیاد باز بسته نکنید.

  • فریزر دچار مشکل شده است:

کار نکردن فریزر یکی دیگر از مشکلات یخچال است، برای دفع این مشکل باید کنترل الکتریکی  یخچال را برسی کنید. برای مثال می توانید لامپ های درون فریزر را ببیند و با توجه به آن می توانید بفهمید مشکل از کجاست!

امروزه محصولات طوری طراحی شده اند، که حالت دمو دارند که برای برسی مشکل باید آن را از حالت دمو در بیاورید از دفترچه و دستورالعمل آن استفاده کنید تا این عمر را راحتر انجام دهید. در بعضی مواقع ممکن است فریزر در حالت خاموش تنظیم شده باشد یا اصلا به برق نباشد.

راهنمای تعمیرات صحیح در مواجه با مشکلات سرمایشی در یخچال

  • برفک در یخچال:

این مشکل در بیشتر یخچال ها صورت می گیرد و بسیار رایج است، برفک به جز اسیب رساندن به یخچال راندمان آن را نیز به مشکل وا می دارد. دلیل اصلی ایجاد این مشکل، هوای مرطوبی است که با هوای خنک درون یخچال مخلوط می شود و موجب برفک در یخچال و فریزر می شود.

اگر برفک روی درب فریزر باشد، دلیل آن نبستن درست درب است. اگر برفک در همجای یخچال وجود داشت ولی مقدار آن کم بود، مشکل از سرمای اندک ایجاد شده در اتاقک یخچال است.

پس در اولین فرصت بست های یخچال را چک کنید و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود. خودتان می توانید تشخیص دهید که واشر نیاز به تعویض دارد یا خیر!

  • صدا ناهنجار در یخچال:

این مشکل بسیار طبیعی است و تقریبا همه افراد آن را تجربه کرده اند. این صدای نا هنجار معمولا از فن و اواپراتور می باشد. که معمولا به دلیل جدی نگرفتن سرویس های دوره ای است، که ممکن است با فرسودگی موتور یا اواپراتور رو به رو شوید که این خود دلیل برای صدا بد یخچال است.

وای اگر برفک ها بیش از حدی است که شما انتظار داشتید، در این موقه پره ها با برفک ها برخورد کرده و از خود صدا تولید می کنند. و حتی کثیفی کمپرسور و فن هم می تواند تولید دلیل صدا بد یخچال باشد.

  • موتور یخچال:

اگز یخچالی روشن است، دلیل بر این نیست که موتور آن دائمی روشن است! هنگامی می توانید بگویید موتور یخچال دائما رون است که مواد غذایی درون یخچال خنک نباشد. پس اگر موتور یخچال دائم کار کند مشکل دارد، اولین کار برسی درب یخچال است که باسد بسته باشد. اگز درب یخچال بست نباشد هوا گرم را وارد یخچال می کند، و کاری می کند که موتور یخچال یکسره در حال کار کردن باشد. دلیل بعدی کثیفی سیم پیچ کندانسور یخچال است، همه این فرضیات موقعی عملی می شوند که، دما یخچال ئر حالت بسیار سرد خود تنظیم نباشد. این نکته نیز مهم است اگر مواد غذایی در یخچال بیش از حد و زیاد باشد موتور برای خنک کردن آن نیز باید انژی زیادی را صرف کند.

عکس های درون این مقاله متعلق به سایت دید می باشد.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =