51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

راهنمای تعمیرات صحیح در مواجه با مشکل سرمایشی در یخچال

به اشتراک بذارید

راهنمای تعمیرات صحیح در مواجه با مشکل سرمایشی در یخچال

راهنمای تعمیرات صحیح در مواجه با مشکل سرمایشی در یخچال

امروزه یخچال است که نبود آن می تواند زنگی ما را مختل کند. این دستگاه به دلیل نگه داشتن و محافظت از مواد غذایی اهمیت بسیاری دارد، که ممکن است با کوچک ترین مشکل یخچال دچار اختلالات شدید شود که به جز ییخچال به مواد غذایی نیز آسیب برساند. حال با خواندن ادامه مطلب همراه با تعمیر یخچال در کرج تا حد ممکن از تعمیر یخچال خود جلوگیری کنید. برخی از مشکلات یخچال می تواند در خانه توسط خودتان حل شود، ولی مشکلات تخصصی یخچال باید به تیم حرف ای سپرد تا یخچال شما را به بهترین شکل و بدون استرس تعمیر کند. سرد کرج با داشتن تکنسین های مجربی که دارد هرگونه مشکل در یخچال شما برطرف می کند.

راهنمای تعمیرات صحیح در مواجه با مشکل سرمایشی در یخچال

 

سرد نکردن یخچال چه دلایلی می تواند داشته باشد؟

یکی از مشکلات رایجی که یخچال با آن رو به رو می شود، گرم بودن آن است در بعضی موارد موتور یخچال کار می کند ولی یخچال به حد کافی سرد نیست و گرم هم است! اگر این مشکل به وجود آید و ما متوجه آن نشویم تمامی مواد غذایی موجود در یخچال فاسد شده، ممکن است یخچال با مشکلات بیشتری رو به رو شود.

حال مهمترین دلایل برای سرد نکردن یخچال عوامل زیر است:

  • واشر درب یخچال خراب باشد:

این عامل بسیار سایع است و بیشتر مردم با آن رو یه رو شده اند. هنگامی که واشر و لاستیک درب دچار مشکل می شود، می تواند خنکی یخچال را به چالش بکشد. چون هوا گرم از بیرون به درون یخچال نفوذ می کند و موتور یخچال برای سرد کردن دوباره یخچال باید خیلی تلاش کند که ممکن است موتور آن نسز به مشکل برخورد. حتی در بعضی مواقع می تواند موجب برفک زدن در یخچال نیز شود. پس اگر متوجه شدید که درب یخچال درست بسته نمی شود باید با تعمیرکار تماس بگیرید تا در اولین فرصت یخچال شما را برسی کند.

  • ایراد از کمپرسور یا رله آن باشد:

دلیل بعدی بای سرد نکردن یخچال خرلبی در کمپرسور یا رله آن است. اگر دریافتید که فن فریزر کار می کند ولی یخچال خنک نیست، مشکل از کمرسور و رله کمپرسور است  که باید برسی و تعمیر شود. که سرد کرج این مشکل را به بهترین کل برای شما حل می کند.

  • کم بودن گاز مبرد:

این گاز نقش اساسی در سرمایش یخچال دارد، کمبود ان می تواند خنک کردن یخچال را به اختلال بیاندازد. به جز خنک نکردن یخچال باعث می شود که کمپرسور ییخچال بیش از حد داغ شود که این اصلا برای یخچال خود نیست. هنگامی که با نشت گاز مبرد رو به رو شدید، تکنسین های ما برای خدمت رسانی به شما حاضر هستند.

  • لوله کندانسور دچار ایراد شده باشد:

حال مسدود شدن لوله های کندانسور نیز می تواند دلیل بعدی برای سرد نکردن یخچال باشد.

نام دیگر این لوله ها کویل می باشد، که رنگی سیاه دارد و اکثرا پشت یخچال هستند. این لوله ها جریان گاز مبرد را به عهده دارند، این لوله تبدلات گرما با سرما را انجام می دهد، بعد از انجام کار به حالت مایع در می آید. اگر کثیفی یا مانعی در لوله وجود داشته باشد سرد کردن یخچال دچار مشکل می شود. پس برای کویل ها را همیشه تمیز نگهدارید و فضای مناسب باید برای آنها فراهم باشد.

  • فن کندانسور یخچال دچار مشکل شده باشد:

این قطعه در پایین یخچال کنار کمپرسور قرار دارد، یکی از دلایل مهم برای خنک نکردن یخچال معیوب بودن این قطعه است که با کار نکردن سرد شدن یخچال را از کار می اندازد. این مشکل شامل داغ شدن کمپرسور نیز می شود، که دما درون یخچال افزایش پیدا می کند که موجب خرابی مواد غذایی درون یخچال می شود.

در مواقعی که هم یخچال خنک نیست هم فریزر می توانید از این مطمئن باشید که مشکل از فن کندانسور است، این قطعه باید آزادانه گردش داششته باشد و هیچگونه مشکلی مثل آلودگی آن را از مختل نسازد.فقط در مواقعی می تواند آن را تعویض کنید که پره های فن یخچال ششکسته باشد در این حین می توانید به تعویض آن بپردازید.

  • معیوب بودن فن اواپراتور:

فن اواپراتور وظیفه یخ زایی را در یخچال به عهده دارد، در کنار این به چرخش درآوردن سرما نیز به به واسطه آن صورت می گیرد. پس اگر این قطعه معیوب باشد عملکرد درستیی از خود ندارد و یخچال خنک نمی شود. در این حی اواپراتور یخ می زند و یخچال خنک نمی شود، این ایراد حتما باید توسط تعمیرکاران حرفه برطرف شود، سعی کنید هنگام مواجع شدن با آن­ تا حد امکان خدتان برای برطرف کردن آن دست به نشوید.

راهنمای تعمیرات صحیح در مواجه با مشکل سرمایشی در یخچال

سه نکته مهم برای داشتن یخچالی سالم چیست؟

  • کندانسور یخچال باید همیشه تمیز یاشد:

در پشت یخچال شبکه ای توری شکل وجود دارد، که باید بسیار به آن توجه شود. سعس کنید هر 6 ماه یکبار این مکان را تمیز کنید، چون هرگونه کثیفی یا گرد و غبار در این مکان می تواند مشکل ساز برای یخچال شود! پس باید کندانسور یخچال را چک کنید که تمیز باشد تا در سرمایش یخچال مشکل اییجاد نکند.

  • در یخچال بیش از حد مواد غذایی نگذارید:

برخی مواقع یخچال آنقدر پر است که گدش هوا درون آن رخ نمی دهد و یکی از دلایل اصلی برای خنک نکردن یخچال است. پس سعی کنید یخچال را با مواد غذایی ضروری پر کنید و اندازه باشد.

  • یخچال در محل درست قرار گیرد:

برای قرار دادن یخچال در محل مناسب باید، طوری آن را نصب کنید که از کنار و پشت با دیوار فاصله داشته باشد. نور مستقیم خورشید ببه یخچال نتابد و کنار گاز یا وسایل گرمایشی قرار نگیرد. اگر یخچال از پشت فاصلله نداشته باشد، چرخش هوا در یخچال صورت نمی گیرد پس باید یخچال را طوری قرار دهیم که با دیواره ها حداقل 3 الی 4 سانت فاصله داشته باشد تا گردش هوا در یخچال به صورت منظم انجام شود.

تمام عکس های موجود در این مقاله مطعلق به سایت دید می باشد.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هفت =