51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

راهکار های افزایش عمر یخچال و جلوگیری از خرابی آن

به اشتراک بذارید

راهکار های افزایش عمر یخچال و جلوگیری از خرابی آن

راهکار های افزایش عمر یخچال و جلوگیری از خرابی آن

یخچال یکی از معدود لوازم خانگی است که ما در ضول روز بیشتر استفاده از آن را داریم. حتی گاهی بی دلیل در آن را باز و بسته می کنیم حتی با اینکه به هیچ چیز درون آن نیاز نداریم.

خب این موضوع یکی از عامل های اصلی برای خرابی یخچال است، که در این اوضاع اقتصادی بد هیچکس دوست ندارد این وسیله پرکارامد خراب شود و هزینه ساز گردد.

نیز در بعضی موادرد با هزینه کم نی توان آن را تعمیر کرد که به تعویض آن با هزینه بیشتر رو به رو می شویم. امروز تعمیر یخچال در کرج با راهکار هایی که ارائه می دهد تا حد امکان تعمیر و تعویض این دستگاه را کم می کند.

پس برای داشتن یخچالی سالم فقط کافیست به چند نکته زیر توجه کنید تا یخچالی با صول عمر بالا و مفید داشته باشید.

راهکار های افزایش عمر یخچال و جلوگیری از خرابی آن

عوامل موئر بر خرابی یخچال عبارت اند از:

  • کثیف بودن یخچال:

یخچال هم مثل  تمامی لوازم خانگی برای اینکه گرفتار خرابی آن نشویم باید آن را تمیز نگهداریم. درست است که ما هنگامی به فکر تمیزی یخچال خود می افتیم که، بوی بد یا کثیفی در آن ببینم ولی برای اینکه یخچال را از خرابی دور کنیم باید هر 1 ماه یخچال یخچال را تمیز کنید.

خب اولین نکته این است که باید از تمیزی فضا درون یخچال مطمئن شوید، بعد با در آوردن قفسه و کشو ها شروع کنید و با آب گرم و صابون آن ها را بشویید. برای تمیزی سطح یخچال از جوش شیرین می توایند استفاده کنید. حرکت بعدی تمیزی کندانسور یخچال است، باید گاز مبرد را در بیاورید و دمای آن را پایین آورده تا هوا کابین یخچال خنک شود.

اگر هنگام خنک کردن، گرد و غبار زیاد در لوله های فلزی نشست کمپرسور یخچال شما دچار مشکل شدید است که ممکن است موتور را نیز درگیر کند و موجب سوختن موتور شود که برای تعمیر با تعویض این قطعه می توانید با سرد کرج تماس بگیرید تا این مشکل را در کم ترنی و با بهترین بازدهی برای شکا تمیر کرده و به شما تحویل دهند.

همیشه به خاطر داشته باشید پشت یخچال منبع کثیفی است و همچنین اگر تمیز نشود مسکلات زیادی برای یخچال شما به وجو می آورد.

  • مواد غذایی در یخچال درست چیده نشوند:

این مورد می تواند برای یخچال مشکلات زیادی به وجود آورد. اگر یخچال پر غذا کنید به طوری که غذا ها به کناره های یخچال چسبیده باشد گردش هوا در یخچال رخ نمی دهد و در این صورت موتور برای خنک کردن یخچال مجبور است بیش از حد خود کار کند که در این مورد موتور نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

اگر می خواهید مواد غذایی داغ را درون یخچال قرار دهید کمی صبر کیند تا دیگر داغ نباشد بعد می توانید آن را در یخچال رار دهید. چون باز یخچال برای این هوا گرم  سرد با هم به تداخل نخورند باید انرژی بیشتری صرف کند که حاصل ان خرابی موتور و استفاده بشتر از برق می باشد. هنگانی که تازه محصولی را خریداری کرده اید با همان پلاستیک درون یخچال قرار ندهید به جزئ آلودگی که به همراه دارد، هوا نیز به آن نمی رسد. سعی کنید از ظروف در دارد برای محصولات خود استفاده کنید هم جلو بوی بد را بگیرید هم به تازه ماندن مواد غذایی کمک کنید.

  • یخچال را پر یا خالی نگه دارید!

همان طور که گفته شد یخچالی ه پر باشد گردش هوا در آن نیز سخت است و در نتیچه موتور یخچال ایراد پیدا می کند. حال وقتی یخچال خالی باشد، کمپرسور زیاد روشن و خاموش می شود و راندما یخچال به هم می خورد پس همیشه سعی کنید دو سوم یخچال خو را پر نگه دارید.

  • یخچال کنار لوازم خانگی گرم قرار دهید!

می دانید که محیط اطراف یخچال اگر گرم باشد، کمپرسور برای خنک سازی و نگه داشتن سرما در یخچال، باید بیشتز از حد معمول خود کار کنم که آسیب می بیند.

در نتیجه یخچال را کنار گاز، تستر یا هر لوازمی که از خود گرما تولید می کند قرار ندهید.

این نکته را در نظر داشته باشید که یخچال باید 10 الی 15 سانتی متر از دیواره های کنار خود فاصله داشته باشد.

راهکار های افزایش عمر یخچال و جلوگیری از خرابی آن

  • یخچال دچار برفک شود:

برفک درون یخچال از هوا گرمی است که وارد کابین می شود و برفک را به وجود می آورد.

اگر این هوا گرم مدت زیاد در درون کابین یخچال بماند، هوای یخچال مرطوب می گردد. که این تداخلی در دما ها به وجود آمده، به میعان تبدیل می شود که به صورت برفک در کناره های یخچال خود را جای می دهد.

این فرکت ها گرما به درون یخچال می آورد و برای جلوگیری از این امر با یک تعمیرکار حرفه ای مربوطه تماس حاصل فرمایید تا این مشکل را بعد از برسی دقیق یخچال شما برای شما بازگو کند و شروع به تعمیر آن کند سرد کرج حلال همه مشکل های یخچال شماست.

  • یخچال را زیاد تکان دهیم:

تکان دادن یخچال امری حیاتی است، چون هنگامی که آن را تکان می دهیم به دلیل حساس بودن کندانسور یخچال جا بخ جایی آن دشوار است. که مبادا ضربه ای به آن وارد شود، برای قرار دادن آن در مکانی جدید قبل از قرار دادن آن ابعاد مکان را اندازه گرفته و بعد اطمینان خوب بودن جا یخچال را جا به جا کرده و درون آن قرار دهید.

زمان دقیق جا به جایی آن را بدانبد و 2 ساعت قبل آن را از برق بکشید، نیز بعد از قرار دادن آن درون مکان مورد نظر 2 ساعت بعد آن را به برق متصل کنید. دلیل این کار این است که، گازی درون یخچال قرار دارد تکان خورده و باید صبر کنیم تا به موقعیت نخست خود باز گردد و بعد آن را به برق وصل کنید.

 تمامی عکس های موجود برای سایت دید است.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 17 =