51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

راهکار های تعمیرات یخچال در منزل برای کاهش هزینه ها

به اشتراک بذارید

راهکار های تعمیرات یخچال در منزل برای کاهش هزینه ها

راهکار های تعمیرات یخچال در منزل برای کاهش هزینه ها

برای اینکه یخچالی سلامت داشته باشید بهتر است، آن را هر 6 ماه یکبار عیب یابی کنید. این دستگاه به دلیل حیاتی بودن، باید برای نگهداری آن بسیار دقت کرد تا دچار هزینه های زیادی نشوید. تعمیر یخچال در کرج با کمترین هزینه و بهترین کیفیت برای تعمیر یخچال شما حاضر است. حال با مشکلاتی که برای یخچال پیش می آید آشنا شده و دلیل رخ دادن آن نیز برای شما بازگو می شود.

راهکار های تعمیرات یخچال در منزل برای کاهش هزینه ها

  • یخچال کار نمی کند:

اگر یخچال ما کار نمی کند باید برای تعویض این قطعات اقدام کنید تا از این مشکل جلوگیری کرده باشید. رله استارت، ترموستات، سیم های رابط بین ترمینال و… اگر مشکل از موتور یخچال است باید کمپرسور یخچال تعویض شود. اگر مشکل از پریز برق است با برسی قطعی برق می توانید آن را برسی و برطرف کنید. اگر دوشاخه سیم های رابط خراب است، با اهم متر پریز یخچال را چک کنید در صورت نیاز باید آن را تعویض نمایید. اگر رله بار نیر خراب باشد باید آن را نیز تعویض کنید..

موتور به صورت مناسب کار می کند ولی یخچال سرما مناسب و گاز مناسب ندارد:

کندانسور نباید با دیواره کمتر از 25 سانت فاصله داشته باشد این فاصله را باید تنظیم کنید. کندانسور یخچال به دلیل ضروری بودن آن نباید بگذارید گرد و غبار روی آن بشیند پس سعی کنید تمیزی این قطعه را کنترل کنید. در بعضی مواقع فشار پمپاژ آواپراتور زیاد از حد است در زمان راه اندازی، باید حدود 5 دقیقه منتظر باشید تا موتور رراه اندازی شود..

آواپراتور برفک می زند و بسیار زیاد می باشد:

این مشکل میقعی رخ می دهد که یخچال ئر محل مناسب قرار نداشته باشد، در این حین مکان یخچال را تغییر داده، در مکانی قرار گیرد که هوا گرم نباشد و نور خورشید مستقیم به آن نتابد.

ممکن است واشر درب یخچال خراب باشد که نیاز به گفتن ندارد باید تعویض شود. اگر درب یخچال درست بسته نمی شود، با تعمیرکار مربوطه تماس بگیرید تا این مشکل را برای شما برطرف سازد.

گاز یخچال شارژ شده ولی موتور صدای اولین خود را ندارد:

 این مشکل به 2 دلیل رخ می دهد، دلیل نخست کثیفی درایر است که باید آن را تعویض کنید. دلیل بعد کثیفی لوله مویین یا کاپیلاری است که باید این قطعه نیز تعویض شود.

یخچال صدا نامطلوبی تولید می کند:

مکانی که یخچال در آن قرار دارد تنظیم نیست، باید محل را تراز کنید. لاستیک لرزه گیر موتور دچار مشکل شده است که باید این قطعه نیز تعویض شود. موتور دارای پیچ های نگه ارنده است که اگر شل شده باشند، برای سفت کردن آن باید اقدام کنید.

راهکار های تعمیرات یخچال در منزل برای کاهش هزینه ها

بدنه یخچال از خود برق تولید می کند:

بدنه یخچال با اتصال سیم های رابط انجام می شود، برای اینکه بدنه یخچال از خود برق تولید نکند سیم ها رابط را برسی کنید تا مشکل را برطرف کنید.

در برخی مواقع مشکل از کمپرسور یخچال است که باید به تعورض آن اقدام کنید.

بعض ی مواقع اتصال بدنه ترموستات یا لامپ یخجال می باشد که باید برای رفع این مشکل با تعمیرکار حرفه ای تماس حاصل فرمایید، یا در صورت شناخت کامل با این دستگاه می توانید خودتان برای تعمیر آن دست به کار شوید. ولی بسیار مراقب باشید تا یخچال را دو برابر خراب نکنید تا هزینه بیشتری برای شما درست کند.

یخچال دارا سرما کمی است و صوت می کشد:

این مشکل می تواند از کثیفی لوله های رابط یاشد، این مشکل باید با چند ضربه چکش برطف شود ولی اگر این کار مشکل را رفع نکرد، برای تمیزی یخچال و شارژ آن اقدام نمایید.

هنگام کار کردن یخچال ا صدای مانند ریپ ریپ کردن مواجه شدید:

این مشکل دلایل مختلفی دارد که دلیل اول این مشکل می تواند از خرابی رله استارت یخچال باشد، برای رفع این مشکل باید پلاتین رله تمیز شود یا باید آن را تعدیل کنید.

ممکن است به دلیل کثیفی لوله های یخچال باشد که با تعویض آن می توانید این مشکل را حل کنید.

حال امکان دارد گاز یخچال کم باشد که با تمدید شارژ دوباره آن این مشکل حل می شود.

لوله های برگشت دچار برفک شده است:

باید درجه ترموستات درست نباشد تا این مشکل به وجود آید، برای اینکه دیگر این مشکل به وجو نیاید باید ترموستات یخچال در درجه مناسب تنظیم شود. در یخچال لوله ای وجو دارد به نام بلو که باید مماس با آواپراتور باشد اگر اینگونه نباشد، لوله بلو را در مکان درست قرار دهید تا با آواراتور مماس شود. ممکن است گاز یخچال بیش از حد باشد که باید تعدیل گاز شود.

عمل اتوماتیک و سرما زود به زود صورت می گیرد:

ترموستات باید در دجه مناسب خود قرار گیرد اگر اینگونه نباشد مشگل سرما .اتوماتیک یخچال زود به زود انجام می شود. یا موتور زیاد کار می کند و برودت آن نیز زیاد است که این مشکل رخ می دهد. حتی ممکن است لوله بلو به آواپرانور مماس نباید که باید آن را مماس کنید و در محل درست قرار دهید.

هر عکسی در این مطلب وجود دارد برای سایت دید می باشد.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =