51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

رفع مشکلات دمایی در یخچال و فریزر

به اشتراک بذارید

رفع مشکلات دمایی در یخچال و فریزر

رفع مشکلات دمایی در یخچال و فریزر

یخچال و فریزر مهمترین لوازم در هر خانه ای است، که با مراقبت و رفع مشکلات دمایی آن می توان یخچالی سالم داشت. عمده ترین مشکل در یخچال نوسان دما است، که تعمیر یخچال در کرج با رفع مشکلات دمایی در یخچال و فریزر آماده هرگونه خدمت رسانی به شما عزیزان است. به محض برخورد با این مشکل با سرد کرج تماس گرقته، مشکل یخچال را به صورت کامل برای ما شرح ندهید و منظر باشید کمتر از 2ساعت تکنسین های ما در محل شما حاضر شده و بعد عیب یابی یخچال شروع به تعمیر آن می کنند. امروز در این مطلب قرار است درباره پر تکرار ترین مشکل یخچال صحبت کرد و راحل درمان آن را نیز برای شما بازگو کنیم. که دیگر تا حد امکان با این موضوع رو به رو نشوید.

رفع مشکلات دمایی در یخچال و فریزر

دلیل بی حرکت ماندن دمای فریزر چیست؟

این مشکل شایع ترین عمر در یخچال می باشد، برایی رفع آن باید بدانیم مشکل از کجاست تا آن را حل کنیم. در ادامه با دلیل بروز این مشکلات آشنا می شویم که غبارت اند از:

  • درب یخچال را به صورت مکرر باز و بسته کنید:

هرگاه درب یخچال باز می شود، دما سرد از آن خارج شده و هوا گرم وارد آن می شود. اگر درب یخچال زیاد باز و بسته شود یا مدت طولانی درب آن را باز بگذارید، دما فریزر دچار مشکل می شود و گرم می ماند. به جز اینکه باز ماندن درب یخچال یکی از اصلی ترین عامل برای ثابت ماندن دما یخچال است، ولی اگر این کار مکررا انجام دهید، به وسیله خود فشار وارئ کرده اید. دلیل آن هم این است که، دما فریزر سعی می کند که دما را جوی تنظیم کند که شما به آن گفته اید، ولی در این حین سرما از فریزر شما خارج می شود.

اگر گمان می کنید دلیل اصلی بروز این مشکل باز و بسته کردن زیاد درب است، سعی کنید چندین ساعت درب آن را باز نکنید، اگر با این کار بهبود به عملکرد دستگاه دادید مشکل را حل کرده اید و می دانید نباید درب یخچال را بیهوده باز کرد.

  • عوض کرن تنظیم دما:

این مرحله دوم است اگر مرحله اول جواب نداده باشد، در این مرحله شما باید دما یخچال را چک کنید، به دلیل اینکه شاید با دیدن بفهمید مشکل یخچال از کجاست. برای برسی ترموستات نیاز دارید یخچال و ترموستا را خود بشناسید، در غیر این صورت باید برای انجام این کار از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید.

  • دریچه ها یا سنسور یخچال مسدود شده باشد:

یکی دیگر از عواملی که در ثابت نماندن دما یخچال نقش دارد، مسدود شدن دریچه ها یا سنسور های یخچال است. فریزر باید سرد باشد تا مواد غذایی درون آن نیز سرد نگهداری شوند، ولی اگر سنسور یا دریچه های یخچال مسدود باشد جلوی این فرایند گرقته می شود. در یخچال دریچه هایی وجود دارد که، هوا گرم را به بیرون هدایت می کند و هوا سرد را درون یخچال نگهدای می کند ولی اگر مسدود شده باشد این عمل صوت نمی گیرد و یخچال گرم می شود.

این نکته را همیشه به یاد بسپارید، سعی کنید مواد غذایی را تزدیک یخچال بگذارید. موادی که داغ هستند را به دماسنج نزدیک کنید موجب سرد شدن یخچال می شود، اگر مواد غذایی سرد را به دریچه ها نزدیک کنید، ترموستات یخچال گرم می ماند.

حال برای جلوگیری از این عمر باید، دانست مواد غذایی در جای درست خود قرار گیرند تا از این موضوع جلوگیری کنند. سعی کنید یخچال را بیش از حد اندازه شلوغ نکنید، مخصوصا مواد غذایی که نزدیک سقف قرار دارند یا نزدیک سنسور ها ی یخچال هستند. بعد از انجام این کار بزارید یخچال چندید ساعت کار کند.

  • سنسور های ترموستات مسدود شده باشد:

مسدود بودن سنسور ترموستات نیز عامل دیگر برای نوسان دما یخچال می باشد. این مشکل موقعی رخ می دهد که مواد غذایی خیلی تزدیک ترموستات قرار گرفته باشند. از طرف دیگر اگر غذا گرم درون یخچال قرار دهیم، باعث می شود یخچال بیش از حد اندازه سرد شود. اگر مواد غذایی سرد را به ترموستات نزدیک کنید، ترموستات تشخیص غلط می دهد و دما یخچال را گرم می کند.

برای جلوکیری از هر مسدودی درون یخچال باید بدانید مواد غذایی را چگونه در یخچال قرار دهید تا با این مشکل خداحافظی کنید.سعی کنید مواد غذایی را از پشت و کناره یخچال دور کنید. همه این کار ها را که انجام دادید بزارید یخچال کار کند اگر دما آن ثابت نشد با مشاوران سرد کرج تماس گرفته تا آنها این مشکل را برای شما حل کنند.

  • گرفتگی یا عدم تمیزی کویل های کمپرسور:

این مشکل آخرین گزینه است اگر مشکل ار ترموستات یا سنسور ها نبود!

کویل برای آزاد کردن هوا گرم است، برای این کار باید تمیز بماند تا کار خود را به درستی انجام دهد.

تمیزی کویل ها بسیار تخصصی است و باید تعمیرکار مربوطه این کار را انجام دهد ولی با موارد پایین که الان گفته می شود پیش یروید می توانید این مشکل را در خونه حل کنید. ولی اگر مطمئن نیستید آن را به ما بسپارید.

برای تمیزی کول ها کمرسور باید چه کارهایی اتنجام داد؟

  • قدم اول: یخچال را از برق کشیده و تا حد امکان آن را از دیوار دور کنید.
  • قدم دوم: به جاروبرقی برس مخصوص را وصل کرده، تمام گرد و غبار را از بین ببرید.
  • قدم سوم: با ییک پارچه نم دار کویل کمرسور را تمیز کنید.
  • قدم آخر: بعد از انجام این کار ها یخچال را به برق بزنید.

بدانید که برای انجام تمیزی کویل یخچال شما باید با یخچال آشناییت داشته باشید اگر ندارید آن را به افراد حرفه ای تر بسپارید.

رفع مشکلات دمایی در یخچال و فریزر

دما یخچال فریزر را چگونه تنظیم کنیم؟

اصلی ترین عمر برای نوسان دما تنظیم نا درست دما یخچال است. برای اینکه بدانید دما یخچال را چگونه تنظیم کنید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

  • اول باید ترموستات را پیدا کنید، ترموستات اغلب در بالا یخچال پشت یا نزدیک لامپ قرار داد. که با پیدا کردن آن می تواند اعداد درج شده روی آن را مشاهده کنید.
  • یعد باید صفحه را به بالا بچرخانید که موجب سرد شدن یخچال شود، برای کاهش دما باید صفحه را به پایین بچرخانید. اگر اعدادی که روی آن است از 1 تا 5 باشد، بهترین کار این است که آن را روی وسط بگذاریم.
  • دما برای یخچال و فریزر متفاوت است برای فریزر بهتر است دما 0 درجه باشد. برای تنظیم دما یخچال دیجیتال باید دکمه ای را پیدا کنید به نام (Temperature) بگردید، روی آن + – درج شده که به واسطه آنها می توانید دما یخچال را بالا یا پایین ببرید.

تمامی عکی های موجود در این مطلب برای ساید دید می باشد.

style=”border-radius: 20px;”

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =