51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت خرابی برد یخچال هیمالیا چیست؟

به اشتراک بذارید

علت خرابی برد یخچال هیمالیا چیست؟

علت خرابی برد یخچال هیمالیا چیست از آنجا که برد یک قطعه اساسی در یخچال است و تعمیر آن کار هرکسی نیست. برد یخچال هیمالیا بسیار پیچیده و تشخیص دادن اصل آن کار دشواری است. نمایندگی هیمالیا در کرج با تجربه ترین و مجرب ترین تکنسین ها، اصل ترین قطعات و همچنین خوش قول ترین در حوزه خود هستند. حالا چند مورد از علت های خرابی برد را با هم در این مقاله بررسی خواهیم کرد:

  • نوسانات موجود در جریان برق: همیشه نوسانات برق برای وسایل برقی مشکل ساز هستند و در بعضی از مواقع باعث سوختن وسیله برقی می شود. همچنین برد یخچال هم دچار نوسان برق می شود. کم و زیاد شدن ولتاژ برق به طور مستقیم به برد یخچال صدمه وارد می کند. بهتر است برای یخچال خود از محافظ برق استفاده کنید تا نوسان برق را تا حدی کم کند.
  • آب خوردگی برد الکترونیکی: یکی از نشانه های خرابی برد یخچال می توان به آب خوردگی اشاره کرد. معمولا موقع تمیز کردن و شست و شوی یخچال، ممکن است به داخل قطعات فنی مثل برد،  آب وارد شود. در نتیجه باعث اتصال و در نهایت برد یخچال، دچار سوختگی می شود. برای جلوگیری از آن بهتر است، قسمت های حساس یخچال را با پارچه تمیز کنید.
  • خرابی و اتصال قطعات دیگر: قطعات دیگر یخچال مثل خرابی فن، خراب شدن هیتر، المنت، مشکل در موتور یا کمپرسور در این قطعات اتصال ایجاد می شود. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است تکنسین مجرب آن را عیب یابی کند تا دچار هزینه های زیاد نشوید.

علت خرابی برد یخچال هیمالیا چیست؟

علائم خرابی برد یخچال هیمالیا

برد یخچال، تمامی قسمتهای یخچال را تحت کنترل خود قرار می دهد و مانند مغز انسان کار میکند. برد یخچال هم، مثل سایر قطعات ممکن است دچار مشکل شود که با بررسی نکاتی، می توانیم ازعملکرد آن مطمئن شویم. چند مورد از خرابی برد یخچال هیمالیا به شرح زیرمی باشد:

  • روشن نشدن یخچال
  • اختلال درموتور و کندانسور
  • ایجاد برفک
  • سرد یا گرم شدن زیاد
  • صدای غیرطبیعی از موتور یخچال
  • اختلال در فرآیند یخ زدایی

اگر برد یخچال بسوزد چه می شود؟

همان طور که گفتیم برد عملکردی مانند مغز انسان را دارد یعنی وظیفه هماهنگ کردن قطعات یخچال را با هم، به عهده دارد. حالا مثلا دمای یخچال روی یک درجه تنظیم باشد، سنسور درون یخچال دما را اندازه و به برد ارسال می کند. اگر دمای یخچال از دمایی که تنظیم شده بود بیشتر باشد، برد به کمپرسور دستور داده  که دوباره شروع به کار کند. حالا اگر برد یخچال بسوزد، یعنی تمام سیستم به هم می خورد مثلا یخچال روشن نشود یا  در یخچال صدای غیر عادی ایجاد شود علت آن سوختن برد است.

علت خرابی برد یخچال هیمالیا چیست؟

هزینه تعمیر برد یخچال هیمالیا

با توجه به نوسان قیمت ها، برد یخچال مشخص نیست در این صورت با تماس با نمایندگی، آن ها تکنسین را به محل خرابی یخچال شما می فرستند، تکنسین با توجه به مدل یخچال همچنین نوع یخچال و میزان خرابی برد، قیمت را اعلام خواهند کرد. گاهی اوقات تعمیر برد فایده ندارد بهتر است آن را تعویض کنید تا سال ها برایتان کار کند.

سخن آخر: کاربران گرامی در این مقاله تا حدودی از مشکلات و خرابی برد یخچال هیمالیا برایتان گفتیم برای اطلاعات بیشتر با نمایندگی یخچال هیمالیا در کرج تماس بگیرید.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =