51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

نحوه تنظیم دمای یخچال بعد از تعمیرات

به اشتراک بذارید

نحوه تنظیم دمای یخچال بعد از تعمیرات

نحوه تنظیم دمای یخچال بعد از تعمیرات

تنظیم درست یخچال مانع فاسد شدن مواد غذایی درون آن می شود. پس این عمر بسیار مهم است و باید درجه یخچال در بهترین خالت خود باشد. تعمیر یخچال در کرج امروز در این مطلب قرار است  درباره نحوه تنظیم دما یخچال بعد از تعمیرات را برای شما گفته و بازگو کند که چگونه یخچالی سالم داشته باشیم! قبل از تنظیم دما یخچال باید آن را با دماسنج اندازه گیری کنید، بعد با دکمه هایی که در یخچال وجود دارد دما یخچال را تنظیم کنید.

نحوه تنظیم دمای یخچال بعد از تعمیرات

تنظیم دما با ولوم در یخچال چگونه است؟

بعضی از یخچال ها دارا ولوم است که برای تنظیم درجه دما از آن استفاده می کنند. که مشابه به ولوم اجاق است، این قطعه اکثرا در بالا یخچال و نزدیک لامپ قرار دارد و روی آن با اعدا و شار ها پوشانده شده که به واسطه ی آن بتوانیم دما یخچال را تنظیم کنیم. شاید روی ولوم فلشی مشاهده کنید که اشاره به درچه دما یخچال دارد.

برای یخچال هایی که ولوم دارند، برای اینکه یخچال خنک شود باید اعدا آن را روی بزرگترین آن تنظیم کنید. مثلا اگر 1 تا 5 شماره روی ان است برای سرد شدن یخچال باید آن را روی 5 قرار دهیم و برای کاهش دادن دما باید آن را پایین تر از 5 قرار بدهیم. هنگامی روی ولوم یخچال شیار وجو داته باشد، برای اینکه مواد غذایی خنک بمانند، باید شیار را به سمت عقربه های چرخاند تا فضای یخچال خنک شود.

در بعضی از این ولوم ها علامت سردترین و گرمترین درج شده که برای تنظیم دما یخچال به شما کمک می کند. تنظیم دما درست در یخچال موقعی است که ولوم در وسط قرار داشته باشد، مثلا اگر رنج اعدا آن 1 تا 9 باشد باشد روی 4 قرار دهید، یا اگر 1 تا 5 باشد روی 3 تنظیم کنید بهتر است و برای یخچال نیز بهتر می باشد.

حال با نکات صحیح تنظیم دما یخچال اشنا می شوید:

ابتدا باید دما یخچال را برسی کنید، بعد آن را درست تنظیم کنید. مثلا قرار است دما یخچال را روی 3 درجه سانت گراد قرار دهید. باید با استفاده از دماسنج می توانید این کار را انجام دهید، دماسنج را در قفسه وسط قرار دهید حداقل 5 ساعت به آن مهلت دهید تا جدید تابت شده تا  برای تنظیم دوباره کار شما راحت شود. حال می توانید بفهمید که دما یخچال مناسب است یا خیر! اگر مناسب نبود ولوم یخچال را به حالت درست تنظیم می کنید.

در بعضی موارد ممکن است برای رسیدن به دما یخچال این راه را بار ها انجام دهید. بعد از انجام باید بگذارید حدود 5 ساعت یخچال استراحت کند. بعد دانستن دما مناسب سعی کنید آن را علامت گذاری کنید تا اگر تنظیمات آن به هم خورد بتوانید ان را به حالت مناسب دوباره تنظیم کنید.

تنظیم دمای یخچال با تنظیم کننده کشویی چگونه است؟

بعضی دیگر از یخچال برای تنظیم به جای ولوم، تنظیم کننده ی کشویی دارند که در بالا یخچال قرار دارد. تقریبا شبیه به ولوم می باشد، ولی تفاوت در این است که کشویی می توانید دما را تنظیم کنید.

نحوه تنظیم دمای یخچال بعد از تعمیرات

در ادامه با طرز صحیح این قطعه آشنا می شویم.

این قعطه بیشتر مواقع در کنار لولا درب در قسمت بالا یخچال قرار دارد. روی آن با اعدادی پوشانده شده که با توجه با آنها می توانید دمای یخچال را تنظیم کنید، که به صورت کشویی می توانید آن را تنظیم کنید. کار کردن با آسان است و بعید می دانم برای استفاده به مشکل بر بخورید، ولی برای اطمینان خاطر به دفترچه راهنمای یخچال سر بزنید.

حال برای تنظیم کردن یخچال با تنظیم کننده کشویی باید طبق موارد زیر عمل کنید.

  • دارا سوئیچ لغزنده ای است که برای خنک کردن باید آن را به سمت راست به حرکت در آورید.
  • اکثرا برای خنک کردن باید آن را به سمت راست بکشید.
  • برخی از آنها مانند ولوم دارا برچسب گرمتر و سردتر هستند که برای استفاده آسان تر هستند.
  • برای تنظیم کدن آن کافیست، سوئیچ لغزنده را به صورت افقی بکشید و عدد مناسب قرار دهید.
  • عالی ترین دما برای یخچال وسط آن است، تنظیم کننده کشویی را در وسط قرار دهید.
  • اکثرا روی آنها با برچسب عدد ها گذاشته شده که روی 4 یا 5 قرار دهید، ولی اگر نیست برای مطمئن شدن باید تنظیم دما میانه باشد.
  • بهتر است بعد از 5 ساعت دوباره برای اطمینان بیشتر دما را اندازه گیری کنید.
  • بعد از چک کردن اگر دما مورد تایید بود که دیگر هیچ، ولی اگر اینگونه نبود بهترین دما برای نگهداری مواد غذایی 3 درجه سانتی گراد است.
  • هنگامی که دما مورد تایید شما نبود با دما سنج آن را اندازه گیری کنید بعد از 5 ساعت!
  • بعد می توانید با تنظیم کننده کشویی آن را درست کنید.
  • هر دفعه سعی کنید تنظیمات بسیار ریزی به صورت دلخواه روی دستگاه خود انجام دهید.
  • بعد از آن که جای درست را پیا کردید علامت گذتری کنید تا اگر تنظیمات آن را به مشکل برخورد آن را درست کنید.

هر عکسی که در این مقاله کذاشته شده برای سایت دید است.

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 7 =