51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

نکاتی برای تعمیر یخچال و جلوگیری از خرابی آن

به اشتراک بذارید

نکاتی برای تعمیر یخچال و جلوگیری از خرابی آن

نکاتی برای تعمیر یخچال و جلوگیری از خرابی آن

امروز تعمیر یخچال در کرج قرار است راهکار های جلوگیری از خرابی یخچال را برای شما شرح دهد. با دانستن این موارد می توانید هزینه برای نعمیر یخچال را کم کنید. در ادامه مطلب با خواندن 5 نکته ای که گفته می شود می دانید. که با یخچال چگونه برخورد کرده و برای جلوگیری از خرابی آن چه کار باید بکنید.

درست است با رعایت 5 نکته زیر شما نمی توانید، کاری کنید که یخچال شما دیگر خراب نشود و نیازی به تعمیرگار نداشته باشد. با رعایت نکات زیر شما می توانید تا حد امکان از تعمیر یخچال دور باشد ولی اگر به خرابی در دستگاه برخوردید. با سرد کرج تماس بگیرید تا با بهترین قیمت و سریع ترین زمان به منزل شما آمده و یخچال شما بعد از عیب یابی دقیق تعمیر می کند.

نکاتی برای تعمیر یخچال و جلوگیری از خرابی آن

نکات مهم که با انجام آن از خرابی یخچال تا حد امکان جلوگیری می کند:

  • تمیزی کویل کندانسور:

این قطعه کثرا در پشت یخچال و در پایین قرار دارد. کویل کندانسور متراکم سازی و خنک کننده درون یخچال است، اگر این کویل ها با گرد و غبار پر شده باشند. کار اصلی که تبادل هوا گرم با هوای سرد است را نمی تواند انجام دهد. اگر ما از این عمر جلوگیری نکنید این قطعه برای فرایندی که وظیفه آن است انرژی بیشتری تولید می کند، که نتیجه آن خرابی یخچال و کم شدن طول عمر آن است. برای تمیز آن از جاروبرقی یا برس استفاده کنید.

  • تمیزی فن کندانسور:

فن کندانسور در یخچال هایی که کویل آنها در پشت یخچال قرار دارد وجو ندارد، وظیفه این قطعه گردش هوا در کویل یخچال است تا به خنک سازی یخچال کمک کند. بعضی وقت ها این قطعه توسط خاک، کاغذ، گرد و غبار و گاهی در مکان هایی ه موش دارد ممکن است مکیده شود، کاری کند که این قطعه دیگر کار نکند.

فن کندانسور همیشه کنار کمپرسور قرا دارد، ممکن است بستی به برند آن هم داشته باشد ولی بسیار کم پیش می آید که کنار کمپرسور قرار نگرفته باشد. بسیاری از یخچال ها نموداری دارند که در پایین مشبک قرار دارد، که نشان دهنده قطعات اصلی یخچال می باشد.

  • دور لاستیک درب یخچال را پاک کنید:

وقتی لاستیک دور درب را پاک کنید از نشتی و خری آن جلوگیری کرده اید. اگر این کار را دیر به دیر انجام دهید به طوری که ماده روی لاستیک درب خشک شده باشد، ممکن است به بدنه یخچال بچسب که هرگاه درب آن را باز می کنید ممکن است، پاره شود پس سعی کنید آن را پاکیزه نگه دارید.

برای اینکه از ساییدگی لاستیک درب جلوگیری کنید، سعی کنید پودر بچه را روی آن بریزید بعد با دستمال پاک کنید و هر ماه یکبار آ ن را روغن کاری کنید.

  • دریچه فریزر را باز کنید:

این دریچه ها اجازه می دهد که هوای فریزر به حرکت درآید سعی کنید آن را مسدود نکنید و خورده نانا ها را از کناره های فن اواپراتور و لوله تخلیده را مسدود نکنید. در صرفه جویی در مصرف انرژی 75 الی 80 درصد فریزر خود را پر کنید و بقیه فریز را خالی بگذارید تا گردش هوا حفظ شود.

  • تنظیمات کنترل دما را در وسط قرا بدهید:

مرحله آخر به جز اینکه تعمیر یخچال را به تعویق می اندازد، موجب طول عمر یخچال نیز می شود. با این کار از قبض برق بکاهید، یخچال دارا 2 کنترل دما است که هر کدام کار جدا از دیگری دارد. یکی از آنها، برای روشن و خاموش کردن کمپرسور است و دیگری، یک باف هوا برای فریزر است. که کار این است که هوا خنک را به محفظه غذا منتقل کند. سعی کنید بافل را نبندید چون باعث سرد شدن بیش ار حد فریزر می شود.

قبل از تماس با سرد کرج خودتان یخچال را عیب یابی کنید:

  • منبع برق را خاموش کنید برای کنترل کردن، بعد پریز را چک کنید اگر نیاز بود برای روشن کردن یخچال از پریز دیگر استفاده کنید. یا می توانید از آن پریز برای محصول برقی دیگر استفاده کنید.
  • بعضی مواقع برق یخچال درست است ولی، خنک کننده یخچال کار خود را ضعیف انجام می دهد. در این صوت شما باید مطمن باشید که ترموستات یخچال روشن است و تنظیمات آن درست است. بعضی از یخچال به راحتی برد آسیب می بیند یا اگر بچه کوچک دارید ممکن است آن را به هم بریزد پس از تنظیم بون آن مطمئن باشید.
  • در مواقعی دیگر یخچال کار میکند ولی مواد غذایی درون آن هنوز گرم است. برای جلوگیری از این مشکل باید کویل یخچال را جارو برقی کنید، اگر کویل کثیف باشد محافظ اضافه بار را خاموش می کند. موقعی که کمپرسور خود به خود روشن شود، مواد غذایی گرم می ماند.

نکاتی برای تعمیر یخچال و جلوگیری از خرابی آن

3 راهکار برای از بین بردن بوی بد یخچال چیست؟  

با این سه راحل بدون هزینه زیاد می توانید یخچالی با رایحه خوب داشته باشید.

  • در یخچال ذغال قرار دهید، ذغال مانند هود عمل می کند و بوی بد درون یخچال را جذب می کند.
  • روزنامه را مچاله کنید تا بوی بد یخچال را به خود بگیرد.
  • جوش شیرین را درون یخچال قرار دهید با در باز، برای جذب بوی بد یخچال بسیار خوب است. سعی کنید هر 3 ماه یکبار آن را عوض کنید و جوش شیرین جدید درون یخچال قرارر دهید.

در این صفحه هر عکسی وجود دارد متعلق به سایت دید می باشد.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 18 =