51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

نکات مهم در تعمیر یخچال خانگی

به اشتراک بذارید

نکات مهم در تعمیر یخچال خانگی

نکات مهم در تعمیر یخچال خانگی

این دستگاه معمولا  با مشکلاتی مثل اتومات نکردن، برفک زدن و ارور دادن رو به رو می شود.

امروزه به دلیل گرانی، تعمیر یخچال نیز بسیار دشوار است ر کنار قیمت بالا که دارد کیفیت و دقت تعمیر آن نیز مهمترین امر است. که تعمیر یخچال در کرج هر مشکلی در یحچال شما باشد را در بهترین زما و با کمترین هزینه در کنار دقت و کیفیت انجام می دهد. فقط کافیت با سرد کرج تماس بگیرید و دیگر نگران خرابی یخچال خود نباشید.

نکات مهم در تعمیر یخچال خانگی

محل خرابی یخچال و نوع آن:

همان طور که می دانید یخچال از اجزای مختلفی تشکیل شده که هر یک وظیفه مجزا از دیگری دارد.

حال هر یک از این قطعات به مشکل برخورند، یخچال دچار مشکل می شود می تواند دیگر خنگ نشود، داغ شود، موتور آن خراب شود و …

که هر زمان هر یک از این ارادات در یخچال خود برخوردید، باید سریع مشکل آن را به تعمیرکار مربوطه گزارش دهید تا در منزل یخچال شما را تعمیر کند.

یخچال دارا بخش های اصلی است که عبارت اند از:

  • کندانسور
  • کمپرسور
  • سیستم دیفراست
  • مدار کنترل و نمایشگر

هر یک از این بخش های اصلی یخچال عیب یابی متفاوتی دارد که در ادامه با آن آشنا می شوید.

  • عیب یابی کندانسور یخچال:

در کندانسور گاز مبرد وجو دارد، این گاز برای خنک شدن وارد کمپرسور می شود و بعد از خنک شدن دوباره به درون کندانسور می رود.

کندانسور دارا انواع متفائتی است و تقریبا همیشه، در دیواره پشت یخچال قرار می گیرد و کنار آن نیز فن وجو دارد.

حال این قطعه موقعی به مشکل بر می خورد که، روی آن گرد و غبار باشد در این حین گاز مبرد نمی تواند گرما را تبادل کند که این موضوع موجب داغ شدن درون کابین های یخچال می گردد.

که در این حین کمپرسور باید انرژی بیشتری برای خنک کردن یخچال انجام دهد که این فشار موجب خرابی کندانسور می شود.

بعضی موارد دیگر این مشکل موقعی رخ می دهد که یخچال به دیواره های خود نزدیک باشد. گردش هوا صورت نمی گیرد و نتیچه آن خنک نشدن گاز مبرد است.

برخی به دلیل جا به جایی یخچال کندانسور آن ضربه خورده و دچار مشکل شده پس یخچال را فقط برای مواقع ضروری جا به جا کنید در این صورت دست به جا به جایی آن نزنید.

نکات مهم در تعمیر یخچال خانگی

  • عیب یابی توسط کنترل و نمایشگر:

یخچال های امروزی چون دارای برد کنترل و نمایشگر هستند، عیب یابی آنها نیز آسان تر و راحت تر است.

هنگامی که یخچال دچار مشکل شود، برد کنترل و نمایشگر سریع با ارور دادن آن را به منتقل می کنند که یخچال شما دچار مشکل شده و نیار به تعمیر دارد. خطا های رو برد را می توانید از طریق دفترچه راهنمای یخچال بفهمید و با تعمیرکار تماس حاصل فرمایید.

  • عیب یابی کمپرسور یخچال:

یخچال دارای قطعه به نام کمپرسور است که اصلی ترین قطعه نیز است. گاز مبرد که در کندانسور قرار دارد با وجود کمپرسور درون یخچال به بقیه یخچال جریان پیدا می کند. هنگامی که میعان و تبخیر شود دمای یخچال کاهش می یابد.

کمرسور اگر خراب باشد، علائم آن روشن نشدن یا عدم برودت و موجب گرما در یخچال است.

تعمیر تست این قطعه بسیار دشوار می باشد و تعمیر آن کار هر کسی نیست پس باید به دست تعمیرکار مجرب سپرده شود. سرد کرج اینجاست تا با سابقه بالایی که دارد هرگونه خرابی در یخچال را تعمیر و در صورت امکان تعویض کند که در تعمیر کمپرسور یخچال بسیار مهاررت دارد.

  • عیب یابی سیستم دیفراست:

دیفراست و نودیفراست به چه معناست؟ یخچال ها در این دو نوع تولید می شوند، اگر یخچال نودیفراست باشد. یعنی دارای یخ زدایی اتومات است در مواقعی که برفک در یخچال تشکیل شود این دستگاه ۀن را ذوب می کند. ولی در یخچال های دیفراست این یخ زدایی خودکار وجو ندارد و اگز یخچال دچار برفک شود. باید یخچال از برق کشیده و تا زمان ذوب شدن برفک ها صبر کند و دوباره یخچال را به برق بزند.

این برفک ها اگر روی اواپراتور بمانند، مانع گردش هوا در کویل ها می گردنند که موجب می شود هوا خنگ کم تر و کم تر شود. و در نتیجه کابین یخچال گرم شود که هم به جز آسیب زدن به یخچال مواد غذایی درون آن نیز فاسد شده و دیگر قابل استفاده نیست.

عکس های موجو در این مقاله برای ساید دید است.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 3 =