51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

پیشگیری از خرابی یخچال با رعایت نکات ساده

به اشتراک بذارید

پیشگیری از خرابی یخچال با رعایت نکات ساده

پیشگیری از خرابی یخچال با رعایت نکات ساده

بیشترین سوالی که درباره یخچال می شود، این است که چگونه یخچال سال داشته باشیم؟

امروز در این مقاله قرار است، با 10 نکته برای سالم نگهداشتن یخچال آشنا شویم تا با رعایت آنها طول عمر یخچال را بالا ببریم. و تا حد امکان از تعمیر آن جلوگیری کنید.

درست است تعمیر یخچال در کرج، شما را از هر نوع خرابی در یخچال رها می کند، با سرد کرج تماس گرفته و بعد از گفتن دقیق مشکل به ما تعمیرکاران ما طی سریع ترین زمان در منزل شما حاضر می شوند، تا مشکل یخچال شما را برطرف کنند.

سعی کرده ایم همه مواردی که با رعایت آنها، یخچالی بی نقص را دارا می شوید را در این مطلب بیاوریم تا با خواندن و رعایت آن تا حد امکان از هزینه و تعمیر یخچال دوری کنید.

پیشگیری از خرابی یخچال با رعایت نکات ساده

پیشگیری از خرابی یخچال با رعایت نکات ساده:

  • یخچال باید در جای مناسب قرار گیرد:

اولین عمری که یک تکنسین ماهر و حرفه ای به آن فک می کند، مکان قرار گیری یخچال است محلی که یخچال در آن قرار می گرد. نباید نزدیک به وسیله های حرارتی مثل گاز باشد. چون فرصتی را فراهم می کند که یخچال یکسره کار کند و این اصلا برای یخچال شما خوب نیست!

دلیلی دیگری نیز برای یکسره کار کردن یخچال وحود دارد، سعی کنید یخچال را در نور مستقیم خورشید قرار ندهید، وگرنه یخچال یکسره کار می کند، که مجب خرابی سریع یخچال نیز می گردد.

این نکته را همیشه به خاطر بسپارید، یخچال باید در جایی قرار بگیرد که تهویه مناسبی داشته باشد.

به این دلیل که اگر یخچال شما فرک زدا نداشته باشد، برفک ها درون یخچال زیاد می شوند و موجب خرابی و کاهش طول عمر یخچال شما می شود.

  • به موقع فیلتر یخچال را تعویض کنید:

این قطعه در یخچال نقش بسیار مهمی دارد، باید سعی کنید هر 6 ماه یکبار فیلتر تصفیه اب را عوض کنید. اگر آن را به موقع تعویض نکنید، موجب رسوب زیاد در محیط یخچال می شود که برای یخچال بسیار مضر است. این عمر به جز اینکه نیاز به تعویض شلنگ دارد، باید فکر از بین بردن بوی بد آن نیز باشد!

  • چگونه بوی بد یخچال را از بین ببریم؟

بوی بد یخچال یکی از آزار دهنده ترین موارد در یخچال است. سعی کنید وقتی یخچال شما از خود بو نامطلوبی تولید کرد با مواردی مثل بوگیر، چوش شیرین و مالیدن پوست لیمو به بدنه یخچال از این عم جلوگیری کنید، تا یخچال دیگر بوی بد نگیرد هر 3 ماه یکبار برای این کار اقدام کنید که تا یخچال دیگر بوی بد نگیرد. بعضی وقت ها بوی بد یخچال ایتقدر آزار دهدنده می باشد، که ممکن است به تعویض یخچال نیز فکر کنید.

  • درب یخچال نباید زیاد باز و بسته شود!

اکثرا یخچال ها دارا سنسوری هستند که اگر درب یخچال برای مدت طولانی باز بود، اخطار می دهد که هرچه زور تر درب را ببنید. چون هنگامی که درب یخچال باز است هوا گرم وارد یخچال می شود، که موجب پایین رفتن دما یخچال می شود. در این حین موتور یخچال باید انرژی بیشتری را صرف کند تا دما را مناسب نگهدارد. پس اگر درب را زیاد باز و بسته کنیم، موتور یخچال آسیب می بیند به طوری که هزینه زیادی را ممکن است به همراه داشته باشد.

سرد کرج این مشکل را با کمترین هزینه و بالا ترین زمان انجام می دهد وای بهتر است با رعایت آن از تعمیر یخچال دور بمانیم.

  • یخچال نباید به دیوار تکیه داده باشد!

یخچال نباید به دیوار برخورد داشته باشد، باید سعی کنید هم از پشت و کناره های آن از دیوار فلصلع داشته باشند. اگر این موضوع را جدی نگیرید از گردش هوا یخچال جلوگیری کرده ای، که موجب می شود کمپرسور یخچال شما آسیب شدیدی ببیند و نیاز به تعمیر داشته باشد.

  • تا جایی که می توانید یخچال را جا به جا نکنید!

جا به جایی بیش از حد یخچال، باعث می شود که سیستم گاز یخچال دچار مشکل شود. در بعضی مواقع نشتی گاز را هم به دنبال دارد. اگر نیاز است یخچال جا به جا شود باید با اصول خاص آن را حمل کنید، تا یخچال شما مشکل جدی نبیند.

بعد از جا به جایی آن حدود نیم ساعت به دستگاه خود فرصت بدید چون مشکل در گاز آن می تواند طول عمر یخچال را کاهش دهد.

  • محیط درون یخچال باید پاکیزه باشد:

برای تمیزی یخچال هر 6 ماه یکبار کافیست! تمیزی پیش از حد هم می تواند برای یخچال مضر باشد.

برای تمیزی یخچال بهتر از مواد شوینده استفاده نکنید، چون موجب بوی بد درون یخچال می شود. بهتر است از سرکه یا جوش شیرین برای نظافت آن استفاده کنید. اگز هنگام تمیزی با برفک درون یخچال رو به رو شدید، با وسایل تیز سعی نکنید آن را از بده جدا کنید، یخچال را خاموش کرده بگذارید برفک خودش آب شود.

  • لاستیک دور درب یخچال باید تمیز باشد:

 مراقبت از لاستیک درب یخچال کار بسیتر مهمی است، چون لاستیک درب از هوا گرم جلوگیری می کند تا وارد یخچال نشود. باید آن را همیشه مورد برسی قرار دهید تا دچال پارگی یا ساییدگی نشده باشد. اگر دچار هر مشکلی شده بود باید سریع آن را تعویضض کنید تا هوا گرم وارد یخچال نشود. به جز اینکه به موتور یخچال آسیب می رساند، مواد غذایی درون یخچال نیز ممکن است فاسد پس سعی کنید لاستیک درب یخچال را همیشه چک کنید.

  • مواد غذایی درون یخچال باید درست چیده شوند:

اگر مواد غذایی در یخچال درست چیده نشوند، از گردش هوا در یخچال جلوگیری می کند. به یاد داشته باشید که بخچال نه باید پر باشد نه خالی باشد!

برای چیدمان مواد غذایی در یخچال باید، به گونه ای باشد که هوا به راحتی در آن به گردش در بیاید.

اگر هوا درست در یخچال به گردش در نیاید، به کمپرسور و موتور یخچال آسیب می رساند و طول عمر یخچال را کاهش می دهد.

  • مواد غذایی داغ را درون یخچال قرار دهید:

اگر مواد غذایی داغ را درون یخچال قرار دهید، چند آسیب مختلف به یخچال خود وارد کرده اید.

بدترین آسیبی که به یخچال می زند موقعی است که، موتور یخچال برای اینکه دما یخچال را به حالت اصلی برگرداند باید با شدت بیشتری کار کند، به جز اینکه یخچال یکسره کار میکند موجب برفک زدن یخچال  و فریزر نیز می شود، پس برای اینکه یخچالی با طول عمر بالا داشته باشید مواد غذایی داغ را درون ان قرار دهید.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 19 =