51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

چند نکته مهم درمورد نگه داری یخچال؟

به اشتراک بذارید

چند نکته مهم درمورد نگه داری یخچال؟

چند نکته مهم درمورد نگه داری یخچال؟

یک یخچال پر از یخچال نیمه خالی بهتر کار می کند، اما هیچ وقت یخچال را بیشتر از حد ممکن پر نکنید. یخچال را در زمان جابه جا کردن بصورت مستقیم و ایستاده نگه دارید. بعد از جابه جایی یخچال قبل از اتصال آن به پریز 24 ساعت انتظار داشته باشید و عجله نکنید. حداقل 5سانتی متر از پشت یخچال و 14 سانتی متر از بالای آن فضای خالی بذارید. دمای مناسب برای یخچال حدود 2درجه سانتی گراد است. و برای فریزر بین 15 تا 17 درجه زیر0ا خرید یک یخچال فریزر جدید مانند امرسان تا حد زیادی مصرف برق شما را کاهش می دهد. کویل های پشت یخچال را هر شش ماه یکبار با یک جارو برقی مناسب و سالم تمیز کنید تا باز خورد یخچال افزایش پیدا کند. و هزینه های کار کرد یخچال را کاهش انجام دهد. در زمان نبود برق یخچال در حدود 8ساعت و فریزر در حدود 48ساعت می تواند سرد بماند.در یخچال را فقط در صورت نیاز شدید باز کنید. حال تعمیر یخچال در کرج با بهترین نکاتی که به شما یاد می دهد که چگونه یخچالی سالم داشته باشد. در ادامه با همه آنها آشنا می شوید:

چند نکته مهم درمورد نگه داری یخچال؟

در صورت دانستن نکات نگهداری از یخچال میتوان  مصرف انرژی را کاهش داد که در نتیجه عمر یخچال افزایش خواهد یافت  و همچین احتمال تعمیر یخچال در آینده کاهش

می یابد. یخچال و فریزر جزء پر مصرف ترین لوازم خانگی میباشند وتوجه به نکات نگهداری از فریزر لطفا مراقب کابل برق باشید تا از افزونی برخوردار شود.

1.یخچال را قبل از استفاده در منطقع مناسبی بگذارید

2.برای خارج نمودن دو شاخه را محکم بگیرید و به طور مستقیم از پریز خارج کنید تا آسیب جدیی به آن وارد نشود.

3.چنانچه دست مربوط خوخد را به قسمت های خیلی سرد یخچال بزنید بزنید چون دست شما به آن می چسبد.

4.هنگام تمیز کردن یخچال دوشاخه را از برق بکشید.

5.از زخم کردن،کشیدن و پیچاندن کابل برق خود نگه دارید نمایید، زیرا باعث آتش سوزی و برق گرفتگی می شود و از وصل بودن سیم زمین آرت مطمئن شوید.

6.ظروف شیشهای را داخل فریزر قرار ندهید،زیرا بر اثر انبساط خواهند شکست.

7.درصورت امکان یخچال را از طریق سیم خودش به برق متصل کنید،زیرا استفاده از سیم رابط ولتاژخروجی پریز را با لا می برد و باعث قطع شدن برق می کردد.

8.یخچال فریزر را درمحلی قرا ردهید که در صورت بروز حادثه بتواند  سریعا سیم آن را از برق قطع بکشید.

9.یخچال را در معرض گرما،نور مستقیم آفتاب و رطوبت قرار ندهید.

قرار دادن چیزهایی گرم در یخچال

غذاهای گرم را داخل یخچال نگذارید زیرا سبب گرم کردن کردن فضای داخل یخچالو کم کردن انرژی سرما را میگیرد و به همین علتزرات برفک و یخ آب شده و به همراه آلودگی داخل غذا  می چکاند و سبب آلوده شدن غذا می شوند.

چند نکته مهم درمورد نگه داری یخچال؟

هوای سرد و گرم در یخچال

یخچال هایی که بالای آنها جا یخی وجود ندارد طبقات پایین سرمای بیشتری از طبقات پایین سرمای بیشتری از طبقات بالا دارد. زیرا هوای سرد به علت سنگینی پایین تر ازهوای گرم قرار میگیرد پس طبقات بالا سرمای کمتری دارند. همچنین وسایلی که در قسمت در یخچال گذاشته می شود چون در پخش هوای بیرون هنگام باز و بسته شدن قرار می گیرد. از سرمای کمتری نسبت به قسمت های دیگر یخچال برخوردار است.

راهنمای چراغ های آگاهی دهنده ی یخچال

معمولا سه چراغ سبز و قرمز و زرد چراغ های هشدار دهنده ی فریزر ها می باشند. چراغ سبز نشان دهنده این است برقراری جریان برق ورودی به فریزر است.چراغ هشدار دهنده ی فریزر های هستند.چراغ سبز نشان دهنده ی برقراری جریان برق ورودی به فریزر است. چراغ قرمز که همیشه باید خاموش باشد و باید خاموش باشد  واینکه این چراغ نشان دهنده این است که عمل سرما سازی خوب انجام نمی شود که علت آن ممکن است خرابی تر موستات باشد.

برای چراغ زرد کلیدی وجود دادرد که اتصالات را به صورت مستقیم در می آورد تا سرما به حد کافی نزدیک شود. و چراغ قرمز خاموش شود.با خاموش کردن این کلید در این هنگام،چراغ زرد هم خاموش می شود.

  تمام عکس های حاظر در این مطلب از سایت دید می باشد.

                                                                       

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + سیزده =