51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

چند نکته مهم درمورد یخچال و فریزر

به اشتراک بذارید

چند نکته مهم درمورد یخچال و فریزر

یخچال به دلیل مهم بودن آن در هر خانه طرقیه مراقبت از آن درست قرار گرفتن و نوع رفتار با آن برای طول عمر آن بسیار مهم است، با رعایت چند نکته مهم درمورد یخچال و فریزر می توانید یخچالی سلامت داشته باشید هم به تعمیر آن کم نیاز دارید و در عین حال به تعویض آن هم کم تر فکر می کنید.تعمیر یخچال در کرج در ادامه مطلب شما را با نکاتی در مورد یخچال آشنا می کند.

حال با مواردی که عمر یخچال را زیاد می کنند آشنا می شویم:

  • یخچال در چه مکانی قرار بگیرد:

یخچال نباید در رو به رو دستگاه های گرمایش قرار داده شود و باید از نور مستقیم دور باشد.

هنگامی که از جای یخچال مطمئن شدید، باید در محلی که قرار می دهید حدود 20 سانت از دیوار فاصله داشته باشد تا گردش هوا رخ دهد. این عامل مهم است که یخچال در سطحی صاف قرار گرفته باشد (تراز بودن) چون اگر غیر این صورت باشد درب یخچال درست بسته نمی شود.

چند نکته مهم درمورد یخچال و فریزر

  • یخچال خود را درست انتخاب کنید:

خرید یخچال هایی که مصرف انرژی کم تری نسبت به بقیه یخچال ها دارند، مهم ترین عامل قبل خرید است و حتما به برچسب انرژی آن هم باید دقت داشته باشید.

  • در جا به جایی یخچال باید دقت داشته باشید:

هنگامی که به ناچار مجبور به جا به جایی یخچال خود هستید، حداقل بعد از 2 یا 3 ساعت بعد باید یخچال را به برق بزنید.

  • ترموستات یخچال باید تنظیم باشد:

دما یخچال معمولا 3 تا 4 درجه زیر صفر می باشد (داخل یخچال) و محفظه آن 3 تا 4 درجه بالا صفر باید باشد، تنظیم ترموستات بسیار مهم که درست انجام ندادن آن موجب فاسد شدن و یخ شدن مواد داخل یخچال می شود، مصرف انرزی هم بالا می برد.

  • مواد گرم را داخل یخچال قرار دهیم یا خیر:

کار اشتباهی که اغلب انجام می دهیم این است که، مواد گرم را نباید داخل یخچال قرار دارد.به جز اینکه گرمی آن سردی یخچال را کم می کند و در عین حال، ممکن است آلودگی ها و ذزات برفک به داخل غذا ها ریخته شود، و سبب آلودگی در غذا می شود.

 

  • هوا گرم و سرد درون یخچال:

یخچال هایی که در قسمت بالا آن ها فریزر قرار ندارد، به طبقات پایین تر یخچال هوای سرد بیشتری می رسد، به لیل اینکه هوای گرم از هوا سرد سبک تر است. محصولاتی که در فسمت درب یخچال کذاشته می شود به دلیل اینکه درب یخچال مدام در حال باز و بسته شدن است، از سرما کمتری بهره می برند.

چند نکته مهم درمورد یخچال و فریزر

  • درب یخچال مداوم باز و بسته می شود:

هیچ گاه درب یخچال را به مدت طولانی باز نگه ندارید، و اگر کار خاصی با یخچال ندارید از باز و بسته کردن الکی آن دوری کنید.

  • دمای یخچال را حفظ کنید:

در مواقعی که یخچال به طور موقت دیگر کار نکرد یا برق رفت، از باز و بسته کردن درب آن خودداری کنید و با پتو روی آن را پوشانده، تا سرمایی که در یخچال است حفظ شود.

در فصل تابستان، که گرما زیاد است که موجب می شود حرارت در دستگاه بالا برود، که در این صورت باید درجه سرما را باید زیاد کنید، تا سرما کافی در یخچال حاضر شود.

  • برفک داخل یخچال به طور مداوم آب شود:

وقتی برفک ها آب نشود به قطر آنها اضافه می شود، و موجب افزایش انرژی می شود.

چند نکته مهم درمورد یخچال و فریزر

  • چگونه از بوی بد یخچال خلاص شویم:

بعضی وقت ها یخچال بوی نا مطلوبی می دهد که برای جلوگیری از آن، می توانیم مقداری ذغال کمی بکبیم و در پارچه ای نازک قرار دهیم، و آن را داخل یخچال به خصوص در طبقات بالا آن قرار دهید.

و برای هر دو روز یکبار کیسه را در زیر نور خورسید قرار دهید تا دوباره قوت گرفته و خشک شوند. و جدار یخچال را با آب و جوش شیرین شست و شو دهید.

  • درجه یخچال را مناسب تنظیم کنید:

بهترین و مناسب ترین درجه برای یخچال و فریزر که مانع از بین رفتن خواص و ویتامین آن ها می شود، 16 تا 20 سانتی گراد می باشد.

  • چراغ قرمز فریزر روشن می شود:

در بعضی مواقع که تنظیمات و همه سیستم فریزر درست کار می کند ولی چراغ آن روشن است به احتمال زیاد سیم های یخچال دجار اتصال شده است.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دو =