51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

چند نکته مهم قبل از خرید یخچال

به اشتراک بذارید

چند نکته مهم قبل از خرید یخچال

چند نکته مهم قبل از خرید یخچال

لوازم خانگی مهمترین اصل برای هر خانه­ای است. یخچال پرکار آمد ترین آنهاست،که باید قبل از خرید آن به نکات زیر توجه کنید. با ادامه مطلب با تعمیر یخچال در کرج با عواملی آشنا می­ شوید و چند نکته مهم قبل از خرید یخچال آشنا شده، که هم خرید را برای شما آسان می­کند، هم با آگاهی بیشتر خرید می­کنید و کمتر به مشکل برمی­ خورید.

همچنین با انواع یخچال ها با رنگ ها و سایز های متنوع آن نیز آشنا می­ شوید.

چند نکته مهم قبل از خرید یخچال

  1. 5 عامل مهم قبل از خرید یخچال:

این 5 عامل قبل از خرید کمک می­کند تا در سال­های آینده نیاز به خرید یخچال نداشته باشید:

  • داشتن گارانتی قابل تمدید
  • نوع و طراحی آن به چه صوت است
  • اندازه یخچال چگونه است
  • داشتن برچسب انرژی و برسی میزان مصرف انرژی یخچال
  • ظرفیت قابل استفاده
  1. نوع طراحی فریزر و تنوع آن:

هر آشپزخانه­ای دارا طراحی متفاوت می­باشد، که امروزه متناسب با هر دکراسیون مدل یخچال مناسب با آن را می­توان خریداری کرد. محبوب ترین و پرفروش­ترین آن، یخچال با درب فرانسوی می­ باشد که توجه همه را به خود جلب کرده است.

بعضی دیگر از مصرف­کنندگان یخچال فریزر زیرین را انتخاب می­ کنند و از نظر آن کار با این یخچال بسیار آسان و راحت است. ولی مهم این است شما با کدام راحترید و برای اشپزخانه شما کدام مناسب است.

حال سرد کرج در ادامه مطلب شما را با انواع یخچال آشنا می­کند.

  • یخچال توکار Builit-in Refrigator))
  • یخچال ساید بای ساید (Side-by-Side Refrigator)
  • یخچال بالا فریزر ((Top- Freezer Refrigator
  • یخچال پایین فریزر ( Boottom-freezer Refrigator)
  • یخچال سبک فرانسوی (French-Door Refrigator)
  1. سایز یخچال فریزر:

امروزه دیگر در هر سایزی، یخچال تولید می­­شود و دیگر نگران این نیستید که یخچال در آشپزخانه جا می­شود و … نکته­ای که قابل توجه است این می­باشد که قبل از خرید از جایی که قرار است یخچال در آن قرار گیرد، آگاه باشید و بعد خرید کنید.

برای دستگاه باید هوا کافی در دور آن وجود داشته باشد، سعی کنید در اطراف  و پشت آن 2 ال 3 سانتی­متر فاصله ایجاد کنید تا درب یخچال به راحتی به و بسته شود و به دیوار دیگری برخورد نکند.

  1. یخچال دارا ظرفیت مناسبی باشد:

درکل برای ساخت یخچال ظرفیت استاندارد (538 تا 623 ) در نظر دارند، ولی در بعضی موارد خانواده­ای دارای جمعیت زیادی هستند و خرید آنها به صورت عمده می­باشد، که نیاز است یخچالی ظرفیت بالاتر از حد معلول خود خریداری کنند که این یخچال حدود ( 849 تا 935) می باشد.

چند نکته مهم قبل از خرید یخچال

  1. دارا برچسب انرژی باشد:

تا به امروز رفته رفته مردم به این درک رسیده­اند که، بهینه بدون دستگاه بسیار اهمیت دارد و مهم است. از جمله مصرف انرژی آن و برچسب انرژی محصول از اهمیت زیادی برخوردار است.

حال دیگر محصولات مصرف انرژی پایینی را دارا اند، در کنار کیفیت بالایی که دارند.

درکل 3 نوع میزان انرژی مناسب برای لوازم وجو دارد که عبارت­اند از:

  • برچسب سازگاری با محیط زیست یا Nature-Friendly
  • برچسب انرژی
  • ستاره انرژی یا Energy star

کلا مصرف انرژی یخچال و برقی که مصرف می­کند حدود 15 درصد است. به همین دلیل مهم است قبل از خرید کالا برچسب انرژی آن را ببنید و به آن دقت داشته باشید.

برچسب های استار از اهمیت زیادی برخوردار می­باشند، هم کیفیت محصول را نشان می­دهند، هم به مصرف­کنندگان انرژی تعلق می­گیرند. هرچه میزان انرژی دستگاه به سبز نزدیک باشد، مصرف انرژی آن کم است.

  1. یخچال فریزر مدرت دارا چه قابلیت هایی است؟

  • کمپرسور اینرتر
  • خنک کنندگی درب
  • خنک کنندگی دوگانه
  • قابلیت تبدیل
  • فناوری ضد باکتری
  • قابلیت تصفیه آب
  1. یخچال فریزر های هوشمند و آشنایی با آن:

یخچال های هوشمند دارای ویژگی های خواستی هستند برای مثلا می گویند درب یخچال باز است یا نه.

این یخچال های هوشمند قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارند و زمانی که شما در مرکز خرید هستید به شما یاد آوری می­کند که شما چه چیزی در یخچالتان کم دارید.

یخچال های هوشمند که یخچال های بسار پیشرفته هستند به شما این امکان را می­دهد که شما با تلفن همراه داخل یخچال را نگاه کنید، اگر درب یخچال باز باشد به شما اخطار می­دهد.

دو شرکت قول صنعت از جمله سامسونگ  و ال جی در تولید یخچال­های هوشمند اول هستند و در بعضی وقت­ها امکان جالبی را به آن اضافه می­کند. برای مثال یک سری از یخچال های سامسونگ دارای صفحه نمایش های بزرگ هستند که می­توانیم با آن تقویم نگاه کنیم ،یاداشت های روزانه خود را بگذارید، آهنگ پلی کنید و حتی تلویزیون تماشا کنید که اکثر یخچال های هوشمند این ویژه گی ها رو ندارند.

  1. یخچال کلاسیک بهتر از یا..؟

در طی چند سال تا به الان، علاقه مصرف­کنندگان نسبت به خرید بسیار فرق کرده است. مرور زمان باعث شده، انواع مختلف و جذابی برای لوازم خانگی به­وجود آید. مخصوصا یخچال، یکی از

ایده­آل­ترین و جذاب ترین یخچال­ها یخچال رترو (Retro Refrigerator) است، که ببا نام یخچال کلاسیک آن را می­شناسند. این یخچال­ها ظاهری انگلیسی و طراحی بی­نظیری دارند و آشپزخانه شما را به یک مکان کلاسیک تبدیل می­کند.

این محصول متناسب با زوج های جوان می­باشد، محصولی جمع­وجور و دارا نمودار انرژی A++ است، و بین گروه خود کالایی کم مصرف به حساب می­آید.

تنها شرکتی که این نوع یخچال را عرضه می­کند، شرکت امرسان می­باشد. این طراحی دارا فریزر بزرگی نمی­باشد، ولی اندازه آن کافی می­باشد. توصیه می­شود قبل از خرید این یخچال همه مزایا و معایب آن را دانسته و بعد خریداری کنید.

چند نکته مهم قبل از خرید یخچال

  1. نگهداری و تمیزی یخچال باید چگونه باشد؟

برای اینکه یخچالی تمیز داشته باشیم،، فقط کافست با راهکار هی زیر را انجام داده تا در 15 دقیقه یخچال شما از تمیزی برق بزند.

اول باید لکه هایی مثل کیک یا هرنوع موادغذایی دیگر را پاک کرده، این عامل از مهمترین عامل برای بوی بد آن است. بعد سعی کنید با توجه به نیازی که دارید محصولات داخل آن را بگذارید از پر استفاده تا کم کارکرد. آن مواد غذایی که تاریخ انقضا آن در حال اتمام است، را در جلو یخچال قرار داده تا زود تر خورده شود و فاسد نشود. برای اینکه یخچال شما هومیشه بوی خوبی بدهد باید هر 3 الی 3 ماه یکبار یخچال خود را یا جوش­شیرین و مواد خوشبوکننده دیگر در یخچال بریزید.، این کار بوی بد و غذا ها به خود جذب می_کند و تازی به یخچال شما می­دهد.

نکته قابل توجه این است که ترموستات دستگاه قبل و بعد تمیزکاری باید دوباره تنظیم شود، این را همیشه به خاطر بسپارید تا دچار مشکل در یخچال خود نشوید. مطمئن شوید فریزر در 0 درجه و یخچال 37 تا 40 درجه قرار داشته باشد.

یخچال نباید خالی باشد، حتی اگه چیزی ندارید درن آن بگدارید سعی کنید حداقل چند تا آب_معدنی داخل آن قرار دهید تا خالی نباشد. این کار برای حفظ دما داخل یخچال انجام می­شود. هربار باز و بسته کردن درب یخچال هوا سرد خارج شده و هوا گرم وارد یخچال می­شود و با این کار تا حدودی از این کار جلوگیری کرده­ایم. وقتی یخچال پر است هوا کمتری برای تبادل وجود دارد و یخچال هوا گرم کمتری را جذب می­کند.

  1. قرار دادن غذا گرم و داغ داخل یخچال:

قرار دادن غذا داغ در یخچال موجب می­شود که باکتری سالمونلا (Salmonella Bacteria) در یخچال رشد کند. باید قبل از قرار دادن آن در یخچال بگذاریم مواد غذایی به درجه اتاق برسد بعد قرار داد آن را در یخچال، همین عامل موجب خرابی زود هنگام مواذ غذایی می­شود.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 5 =