51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

چه زمانی یخچال را عوض کنیم؟

به اشتراک بذارید

چه زمانی یخچال را عوض کنیم؟

1.پنل پشتی یخچال داغ است چه زمانی یخچال را عوض کنیم؟ 

چه زمانی یخچال را عوض کنیم؟ پشت یخچال به دلیل موقعیت موتور معمولا گرمتر از کناره ها یا جلوتر است. از طرف دیگر، اگر سطح بیرونی پشتی گرمای زیادی تولید کند، ممکن است موتور خیلی داغ باشد. هر یخچالی که کمتر از شش یا هشت سال از عمر آن می گذرد باید توسط یک متخصص تعمیر شود. با این حال، اگر دستگاه بیش از ده سال عمر کرده است، معمولاً توصیه می شود آن را تعویض کنید. به هر حال، تعویض یک موتور خراب ممکن است هزینه زیادی داشته باشد و احتمالاً به هر حال به یک یخچال جدید نیاز خواهید داشت.

2. فساد مواد غذایی قبل از تاریخ انقضا

در ناهار هیچ کس دوست ندارد با شیر ترش و پنیر کهنه سروکار داشته باشد. اگر غذا در یخچال قدیمی با قدرت ناکافی نگهداری شود ممکن است قبل از تاریخ انقضا فاسد شود. غذاهای فاسد شدنی باید طبق دستورالعمل های ایمنی مواد غذایی در دمای 40 درجه یا کمتر نگهداری شوند، بنابراین دکمه تنظیم دما را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی تنظیم شده است.

اگر به نظر می رسد که دستگیره سالم است، یخچال شما قطعا روی پایه های نهایی خود قرار دارد و باید آن را با یک جدیدتر تعویض کنید. برای تعمیر یخچال در کرج با تیم سرد کرج تماس بگیرید و از خدمات حرفه ای ما بهرمند شوید.

چه زمانی یخچال را عوض کنیم؟

3. تراکم اضافی

تراکم بیش از حد نشان می دهد که ظرفیت خنک کننده یخچال شما کافی نیست. اگر رطوبت فقط در خارج است، مهر و موم درب را بررسی کنید. شما می توانید به سادگی یک مهر و موم معیوب را به تنهایی تعمیر کنید. اگر به نظر می رسد آب بندی در شرایط خوبی است، یا اگر تراکم در قسمت داخلی یخچال اتفاق می افتد، دمای داخلی دستگاه به اندازه کافی پایین نیست تا از پوسیدگی مواد غذایی محافظت کند و زمان تعویض آن فرا رسیده است.

4. سر و صدای بسیار بلند

اکثر یخچال ها صدای زمزمه متوسطی دارند، اما اگر یخچال شما اخیراً شروع به صدای بلند کرده است، ممکن است موتور به درستی کار نکند. سعی کنید یخچال را جدا کنید و دوباره آن را به برق وصل کنید.

5. کمی بیش از حد ساکت

کمپرسور خراب با یک یخچال کاملاً بی صدا و غذایی که سرد نمی شود نشان داده می شود. یخچال را از برق بکشید و دوباره آن را به برق وصل کنید، سپس تابلوی برق خانه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا قطع کننده قطع شده است یا خیر. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، خرید یک مدل جایگزین را شروع کنید.

6. چندین تعمیر یخچال مورد نیاز است

در پایان چرخه عمر یخچال، مشکلات نگهداری شروع به چند برابر شدن می کند. به جای پرداخت هزینه های گزاف برای تعمیر یخچال، به خرید یک دستگاه جدید فکر کنید. با یک مدل قابل اطمینان تر، در دراز مدت در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد و همچنین به دستکار خود استراحت خواهید داد.

چه زمانی یخچال را عوض کنیم؟

7. فراست قابل توجه

فریزرها اغلب یخ زدگی را جمع می کنند که ممکن است با خاموش کردن فریزر و ذوب شدن یخ برطرف شود. از سوی دیگر، اگر هر بار که به سراغ یک وعده غذایی یخ زده می روید، مجبورید انبوهی از یخ را از بین ببرید، بدون شک دستگاه شما قدیمی و ناکارآمد است. اگر قبلاً آن را ندارید، آن را به یک مدل بدون سرما ارتقا دهید. این باعث صرفه جویی در هزینه برق می شود و نیاز به یخ زدایی دستی را از بین می برد.

8. قبوض آب و برق بالا

اگر متوجه شدید که قبوض آب و برق شما ماه به ماه افزایش می یابد، دلیل آن می تواند یخچال شما باشد. یخچال‌ها یکی از انرژی‌زاترین وسایل آشپزخانه هستند، اما وقتی یخچال به پایان عمر خود می‌رسد، شروع به پرداخت دو برابر می‌کنید.صاحبان خانه می توانند از یک مانیتور مصرف انرژی برای تشخیص میزان مصرف وات یخچال و برآورد هزینه های ماهانه آب و برق استفاده کنند. این به شما این ایده را می دهد که آیا یخچال شما نیاز به اسقاط دارد یا خیر.

چه زمانی یخچال را عوض کنیم؟

9. 10 سال یا بیشتر

در حالی که برخی از یخچال ها می توانند بیش از یک دهه دوام بیاورند، مدل های قدیمی تر تمایل زیادی به مصرف انرژی دارند و در نتیجه قبض برق بالاتری دارند.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − دو =