51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

چه چیزی باعث خرابی یخچال می شود؟

به اشتراک بذارید

چه چیزی باعث خرابی یخچال می شود؟

چه چیزی باعث خرابی یخچال می شود؟بدون شک یخچال یکی از پرکاربردترین وسایل خانه شماست. در دوران مدرن، زندگی بدون یخچال غیرقابل تصور است. هر خانوار معمولی با یک آشپزخانه ساده نمی تواند بدون یخچال کار کند. به تکه های عظیم غذایی فکر کنید که یخچال شما می تواند روزها بدون کهنه شدن در خود نگه دارد.

چه چیزی می تواند به یخچال آسیب برساند؟

مزایای یخچال اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد زیرا اکثر ما این قطعه از ماشین آلات را بدیهی می دانیم. تنها زمانی که یخچال کار نمی کند، متوجه می شوید که چقدر ضروری است. من نمی گویم که وقتی یخچال به درستی کار می کند، آن را مفید نمی بینید. تمام تلاش من این است که فقط زمانی متوجه می شوید که یک محصول چقدر مفید است، خدمات آن دیگر قابل استفاده نباشد.

مانند هر تجهیزات دیگری، یخچال نیز ممکن است گاهی اوقات کار نکند. در اینجا چند دلیل رایج وجود دارد که ممکن است باعث خرابی یخچال شما شود.

چه چیزی باعث خرابی یخچال می شود؟

5 علت شایع خرابی یخچال

1. پر کردن بیش از حد

2. مدل های قدیمی

3. کابل کشی فرسوده

4. نشت مبرد

5. مشکل موتور کمپرسور

 1. پر کردن زیاد یخچال

یخچال ها به گونه ای ساخته شده اند که مقدار مشخصی غذا را در خود جای دهند (به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید). مشکل زمانی ایجاد می شود که آنها را زیاد پر کنید. وزن اضافی بر روی موتور کمپرسور وارد می کند و در نتیجه ممکن است کمپرسور یخچال شما خراب شود که تعمیر آن می تواند هزینه بر باشد، به خصوص اگر دستگاه از دوره گارانتی گذشته باشد.

 2. مدل های قدیمی

اگر یخچال قدیمی دارید، بیشتر مستعد خراب شدن است. درست مانند هر ماشین دیگری، یخچال ها نیز در مدت زمان طولانی تری عملکرد خود را کاهش می دهند.

 3. کابل کشی فرسوده

یکی دیگر از دلایل رایجی که ممکن است باعث شود یخچال شما از کار بیفتد، کابل کشی فرسوده است. این احتمالاً ساده ترین مشکلات مربوط به یخچال پس از شناسایی محل کابل کشی معیوب است.

چه چیزی باعث خرابی یخچال می شود؟

 4. نشت مبرد

گاهی اوقات مبرد یا ماده خنک کننده مورد استفاده در یخچال نشت می کند و یخچال شما خنک نمی شود. تنها راه حل این مشکل این است که از یک سرویس تعمیر یخچال در کرج حرفه ای استفاده کنید تا نشتی را مسدود کرده و مبرد را مطابق استاندارد واحد خود پر کنید.

5.  موتور کمپرسور

موتورهای کمپرسور عمدتاً به دو دلیل خراب می شوند. اولاً در صورتی که یخچال شما خیلی قدیمی است و موتور احتمالاً عمر مفید خود را به پایان رسانده است. ثانیاً، موتور کمپرسور ممکن است در صورت استفاده زیاد (به دلیل پر شدن بیش از حد همانطور که قبلاً توضیح داده شد) بیش از حد گرم شود و از کار بیفتد.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =