51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

چگونه سر و صدای یخچال را کم کنیم؟

به اشتراک بذارید

چگونه سر و صدای یخچال را کم کنیم؟

چگونه سر و صدای یخچال را کم کنیم؟ یخچال ها به صورت شبانه روزی کار می کنند تا غذاها و نوشیدنی ها را سرد نگه دارند. این دستگاه در قلب خانه شما زندگی می کند، بنابراین این امکان وجود دارد که صدای کمپرسور را در طول روز بشنوید. وقتی سعی می کنید کار کنید، از وقت خود با خانواده لذت ببرید یا زود به رختخواب بروید، این می تواند آزاردهنده باشد. با این حال، چند ترفند وجود دارد که ممکن است وضعیت را حل کند.

چگونه سر و صدای یخچال را کم کنیم؟

چه چیزی در یخچال شما صدا ایجاد می کند؟

1. یافتن راه‌هایی برای بی‌صدا کردن یخچال خود قابل درک است، زیرا زمانی که می‌خواهید در خانه استراحت کنید می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. با این حال، قبل از تلاش برای پوشاندن آن، ارزش آن را دارد که منبع نویز را شناسایی کنید. به هر حال، این صدا ممکن است نشانه شل یا شکسته شدن چیزی باشد.

2.به هر حال، یخچال ها معمولاً چیزهایی پر سر و صدا هستند. در داخل آنها چیزهای زیادی برای سرد و عایق نگه داشتن آنها وجود دارد، به خصوص اگر یک یخچال فریزر ترکیبی دارید. بسیاری از صداهایی که یخچال ایجاد می کند کاملا طبیعی است، بنابراین شناسایی علت قبل از شروع کار بسیار مفید است.

3.کمپرسور یکی از رایج ترین منابع نویز است زیرا بیشتر کار را انجام می دهد. این شامل یک موتور و یک پمپ است و مایع خنک کننده را در سراسر یخچال به حرکت در می آورد، در حالی که هوای گرم را به عنوان زباله از پشت خارج می کند.

4.معمولاً صداهای وزوز یا وزوز ایجاد می کند و اینها کاملاً طبیعی هستند. اگر یخچال مدرن تری دارید که کم مصرف انرژی دارد، کمپرسور آن طوری طراحی شده است که به مدت طولانی و کم کار می کند، بنابراین تعجب نکنید اگر مدت زیادی روشن بماند.

سایر منابع رایج سر و صدا در یخچال عبارتند از:

1.یخ ساز (اگر داشته باشد). این می تواند طیف گسترده ای از صداهای سرگرم کننده و گاهی اوقات هشدار دهنده، از جمله غرغر کردن، وزوز، کلیک کردن، و تق تق ایجاد کند. اینها کاملاً طبیعی هستند و فقط یخ ساخته شده اند.

2.سینی چکه. این اغلب صداهای غرغر و خس خس همراه با چکیدن و خش خش ایجاد می کند. باز هم، اینها کاملا طبیعی هستند و فقط صدای تخلیه آب از داخل هستند.

3.دیوارهای یخچال. با تغییر دما، دیوارهای داخلی محفظه یخچال باید منبسط و منقبض شوند. این باعث ایجاد طیفی از صداهای کلیک، ترقه، ترکیدن و جیرجیر می شود که کاملا طبیعی است.

4.کمپرسور. خود کمپرسور می‌تواند غر بزند، هیس کند و چکه کند که باز هم کاملا طبیعی است. مایعات مختلفی در داخل سیستم جریان دارند و اینها صدا ایجاد می کنند.

در اینجا دیدگاه دیگری در مورد منابع سر و صدا از یخچال وجود دارد:

1.به طور واقع بینانه، تنها صداهایی که باید در مورد یخچال خود با آنها هشدار دهید صداهای بسیار عصبانی هستند، اما این صداها اغلب با سیگنال های هشدار دیگری همراه هستند. در واقع یکی از نگران کننده ترین نشانه های یخچال صدا نکردن آن است!

2.با این حال، من کاملاً درک می کنم که ممکن است این صداها برای شما آزاردهنده باشد زیرا مطمئناً این کار را می کنم. اگر در یک خانه بزرگ زندگی می کنید، یک یخچال پر سر و صدا به طور کلی خیلی بد نیست، اما اگر در یک ملک یا آپارتمان کوچکتر زندگی کنید، می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

چگونه سر و صدای یخچال را کم کنیم؟

چگونه سر و صدای یخچال را کم کنیم؟

 قبل از انجام هر اقدامی برای عایق صوتی یخچال خود، مطمئناً ارزش آن را دارد که مدتی را صرف گوش دادن به صداهای آن کنید. در حالی که ممکن است قبلاً با آنها بسیار آشنا باشید.

اگر خیلی مطمئن نیستید که صداهایی که یخچال شما تولید می کند طبیعی است یا خیر، من توصیه می کنم از یک تعمیر یخچال در کرج برای بررسی آن استفاده کنید. افزایش صدا می تواند نشانه ای از فرسودگی یا شکستگی قطعات باشد، به این معنی که این قطعات (یا کل یخچال) ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.

به طور مشابه، باید به آنچه در اطراف یخچال است توجه کنید، زیرا این می تواند بر میزان صدایی که ایجاد می کند تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، سطح کف تفاوت ایجاد می کند، زیرا یخچال روی یک کف کاشی احتمالاً صدای کمتری نسبت به یخچال روی یک کف چوبی ایجاد می کند.

 با این حال، محتمل ترین منبع نویز کمپرسور است. در ادامه این مقاله، من به روش‌هایی برای مبارزه با اکثر صداهایی که یخچال تولید می‌کند نگاه می‌کنم، اما روی کمپرسور تمرکز می‌کنم. منظور من اساساً پشت یخچال است، زیرا این همان چیزی است که شما با آن کار خواهید کرد.

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 6 =