51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

چگونه سر و صدای یخچال را کم کنیم؟

به اشتراک بذارید

چگونه سر و صدای یخچال را کم کنیم؟

چگونه سر و صدای یخچال را کم کنیم؟ هر زمان که یک دستگاه شروع به تولید سر و صداهای ناآشنا کند، ممکن است بیهوده نباشد. ممکن است از آن نگران شوید، اما هنوز وحشت نکنید و با تیم سرد کرج تماس بگیرید. مخصوصا با یخچال. اکثر سازندگان در دفترچه راهنمای کاربر یخچال توضیح می‌دهند که برخی صداها کاملاً طبیعی هستند و ناشی از تفاوت دما بین فضای سرد داخلی و محیط گرم یا حتی گرم بیرون هستند.

سرمایش در یخچال و فریزر توسط یک سیستم با کمپرسور (بعضی از لوازم خانگی دارای فن نیز می باشد) انجام می شود که باعث ایجاد صدایی می شود. میزان صدا به نصب، استفاده صحیح و سن دستگاه بستگی دارد. پس از راه اندازی دستگاه، صدای کار (یا جریان مایع خنک کننده) ممکن است برای چند ساعت بلندتر باشد. این نشانه نقص نیست و بر عمر دستگاه تأثیر نمی گذارد.

هنگامی که درب مکرر یا برای مدت طولانی باز می شود، زمانی که مقدار بیشتری غذا ذخیره می شود، و/یا هنگامی که عملکرد انجماد یا خنک کننده شدید وجود دارد، ممکن است سر و صدای یخچال به طور موقت به دلیل بار بیشتر روی سیستم خنک کننده افزایش یابد. روشن شده.

زمزمه کردن کاملا طبیعی است

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید: همه یخچال ها نوعی صدا ایجاد می کنند. معمولاً زمزمه می کنند. زمزمه صدای امضای آنهاست.

 یکی دیگر غرغر است که ناشی از جوشیدن گاز خنک کننده در اواپراتور است که به این ترتیب یخچال خنک می شود.صداهای عجیب و غریب دیگر ممکن است نشان دهنده یک مشکل باشند، به خصوص اگر با مشکلات دیگری همراه باشند. اگر متوجه شدید که غذا به درستی خنک نمی‌شود یا یخ‌ساز کار نمی‌کند، لازم است به دقت نگاه کنید. می‌توانید خودتان تشخیص اولیه را انجام دهید و یا با تعمیر یخچال در کرج تماس بگیرید.

چگونه سر و صدای یخچال را کم کنیم؟

پس چه صداهایی نیاز به توجه دارند؟

صدای خس خس به احتمال زیاد یک آلارم جعلی است، همانطور که صداهای ترک خوردگی نیز وجود داردصدایی که از یخچال بیرون می آید ممکن است ترسناک به نظر برسد اگرچه می توان آن را به راحتی توضیح داد. در بیشتر موارد، فقط آب روی بخاری یخ زدایی می چکد. هیچ نگرانی واقعی در اینجا وجود ندارد.

صدای ترکیدن و ترک خوردن ممکن است ترسناک به نظر برسد. اما این موارد در محیط‌های گرم بسیار رایج هستند و می‌توان آن‌ها را به انبساط و انقباض قطعات داخلی نسبت داد، زیرا یخچال دما را تغییر می‌دهد، بنابراین نیازی به هیچ اقدامی از جانب شما نیست.

صداهای مکانیکی لزوماً نشانه خرابی نیستند

اکثر مردم صداهای مکانیکی بلند (تر) را با خرابی قطعات برابرند. صدای پر سر و صدایی که از پشت یخچال می آید ترسناک است. از آنجایی که “موتور” یخچال در اینجا قرار دارد، احتمالاً به فن کندانسور یا کمپرسور متصل است. این دو نیاز به تمیز کردن دوره ای دارند زیرا اگر به قسمت پشتی یخچال و فریزر پوشیده از گرد و غبار نگاه کنید به سرعت متوجه خواهید شد.

تمیز کردن ساده و پاک کردن هر گونه زباله ای که ممکن است بین پره های فن جمع شده باشد با استفاده از یک برس نرم ممکن است این کار را انجام دهد. قبل از تمیز کردن یا اقدام به تعمیر یخچال در کرج، مطمئن شوید که یخچال را از برق بکشید.

آن جغجغه چیست؟

گاهی اوقات سر و صداهای غیرمعمول یا بلندی ممکن است در حین کار یخچال ایجاد شود که برای دستگاه غیرعادی است. و اغلب نتیجه نصب نادرست است. هر یخچالی باید صاف و ثابت روی یک سطح جامد قرار گیرد و دیوار یا عناصر مجاور را لمس نکند. در صورت شنیدن صدای تق تق، بررسی کنید که آیا تجهیزات داخلی در جای خود قرار دارند – ممکن است قوطی ها، بطری ها یاظروف دیگر با یکدیگر برخورد می کنند و باعث ایجاد جغجغه می شوند.

اگر یخچال شما صداهایی شبیه جیغ یا جیک می دهد، فن اواپراتور آن ممکن است خراب شده باشد. از آنجایی که این فن معمولاً در پشت فریزر قرار دارد، اگر عادت به تعمیر وسایل الکتریکی ندارید، ممکن است. ایده خوبی باشد که با یک تکنسین تعمیر تماس بگیرید. اگر هستید، می‌توانید یخچال را از برق بکشید، فن، سیم‌ها و تمام اجزای مجاور را از نظر نشانه‌های سایش و پارگی، آسیب یا خوردگی بررسی کنید. اینها ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.

چگونه سر و صدای یخچال را کم کنیم؟

کلیک کردن؟

اگر به تازگی یخچال خود را جابه جا کرده اید و صدای کلیک در آن پخش می شود، ممکن است. نشانه ای از اتصال خراب باشد که مانع از کارکرد یخ ساز می شود. کلیک کردن از یخ ساز همچنین می تواند به این معنی باشد که شیر خط آب شل است یا به منبع آب متصل نیست.

یکی از صداهایی که آرزو می کنید هرگز از یخچال خود نشنیده باشید، تق تق است، زیرا احتمالاً با از کار افتادن کندانسور یا کار نکردن موتور فن به درستی مرتبط است. تعمیری را تضمین می کند که می تواند پرهزینه باشد.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =