51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

چگونه واشر درب یخچال را عوض کنیم؟

به اشتراک بذارید

چگونه واشر درب یخچال را عوض کنیم؟

چگونه واشر درب یخچال را عوض کنیم؟ تعویض واشر در یخچال یک تعمیر ساده است که اکثر افراد می توانند آن را انجام دهند، زیرا به تجربه یا ابزار تخصصی زیادی نیاز ندارد. فقط کمی زمان و صبر می خواهد.اما قبل از اینکه نحوه تعویض واشر را توضیح دهیم، ابتدا توضیح می دهیم که واشر درب چیست و چه زمانی باید آن را تعویض کنید.

چه زمانی باید واشر درب یخچال خود را تعویض کنید؟

واشر درب از لاستیک ساخته شده و دور درب یخچال شما می چرخد. هدف واشر این است که از خروج هوا از یخچال شما جلوگیری کند تا به درستی کار کند. هنگامی که خراب شود، می تواند باعث ایجاد مشکلات دیگری در واحد یخچال شما شود، مانند کارکردن کمپرسور و موتور یخچال اضافه کار.

ایده خوبی است که به طور مرتب واشر درب خود را بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. ساده‌ترین راه برای بررسی واشر درب این است که ابتدا به دنبال نشانه‌های آشکار آسیب، مانند ترک‌خوردگی، پارگی یا خارج شدن از موقعیت خود باشید.

چگونه واشر درب یخچال را عوض کنیم؟

هنگامی که هیچ نشانه واضحی از آسیب وجود ندارد، یک تکه کاغذ نازک بردارید، آن را روی واشر قرار دهید و در یخچال را ببندید. سپس سعی کنید تکه کاغذ را بیرون بکشید. اگر به راحتی بیرون بیاید، این نشانه خوبی است که واشر آسیب دیده است و باید تعویض شود.

هنگامی که متوجه شدید که باید واشر درب را تعویض کنید، باید تعویض آن را سفارش دهید. اکثر تامین کنندگان قطعات واشر درب جایگزین برای همه مدل ها و مدل های محبوب یخچال ها دارند. خبر خوب این است که آنها آنقدر گران نیستند.برای تعمیر یخچال در کرج با تیم سرد کرج تماس بگیرید.

 

10 مرحله برای تعویض واشر درب

برای تعویض واشر درب، به سادگی مراحل زیر را دنبال کنید. قبل از شروع، ایده خوبی است که واشر درب جدید را از بسته بندی آن خارج کرده و در آب گرم خیس کنید تا زمانی که واشر قدیمی را از یخچال خارج می کنید، نرم شود. برای همین اثر می توانید آن را در زیر نور خورشید قرار دهید.

در اینجا نحوه تعویض واشر درب یخچال خود آورده شده است:

1.در یخچال را باز کنید و واشر قدیمی در را بیرون بکشید. از بین بردن آن کمی تلاش می کند، اما در نهایت ظاهر می شود.

2. پیچ هایی را در بالا که واشر در را در موقعیت خود نگه می دارند، قرار دهید. آنها را به اندازه کافی باز کنید تا واشر شل شود، اما آنها را به طور کامل باز نکنید، زیرا می خواهید داخل آن بمانند. سپس می توانید پیچ ​​های کناری در را که واشر را در جای خود نگه می دارد باز کنید.

3. واشر را بیرون بکشید. ابتدا قسمت بالایی را بردارید و سپس به سمت پایین درب تا جایی که پیچ هایی که باز کرده اید قرار بگیرید. همین کار را برای طرف دیگر درب نیز انجام دهید. فقط به یاد داشته باشید که آن را به طور کامل در نیاورید.

چگونه واشر درب یخچال را عوض کنیم؟

4. در بالای در، یک نوار فلزی یا پلاستیکی وجود دارد که واشر در را در جای خود نگه می دارد. هنگامی که آن را پیدا کردید، واشر را به آرامی به سمت بالا بکشید و سپس خارج کنید. این باید باعث شود که کاملا شل شود، اما آن را به طور کامل بیرون نکشید و جدا نکنید.

5. واشر درب جدید خود را بگیرید (امیدواریم در این مرحله به دلیل قرار گرفتن در آفتاب یا آب گرم شل شده باشد) و آن را در اطراف در قرار دهید. مطمئن شوید که آن را طوری قرار دهید که پیچ های درب با واشر مطابقت داشته باشد. برای سهولت در قرار گرفتن واشر در صورت تمایل می توانید آن را با یک روان کننده صنعتی شیمیایی اسپری کنید.

6. قبل از شروع به اتصال واشر جدید درب، مطمئن شوید که واشر به درستی قرار گرفته است. باید به اندازه کافی واشر در هر طرف وجود داشته باشد تا به درستی در کل دور درب قرار گیرد. هنگامی که واشر به اندازه کافی برای قرار گرفتن مناسب وجود ندارد، ممکن است شکاف‌های کوچکی ایجاد شود و باید آن را بیرون بکشید و دوباره این کار را انجام دهید.

7. هنگامی که واشر به درستی قرار گرفت، واشر جدید را در زیر نگهدارنده بالایی و در یکی از دو طرف در قرار دهید. پس از انجام این کار، پیچ های جانبی را محکم کنید یا واشر را زیر نوارهای نگهدارنده کنار در قرار دهید.

چگونه واشر درب یخچال را عوض کنیم؟

8. اکنون می توانید شروع به قرار دادن بقیه واشر درب کنید (در حالی که واشر قدیمی درب را در موقعیت صحیح قرار می دهید بردارید و پیچ هایی را که آن را در جای خود نگه می دارند بردارید). پیچ ها را به طور کامل در واشر درب جدید نبندید، زیرا اگر شکافی وجود دارد یا اگر آن را به درستی قرار نداده اید، ممکن است مجبور شوید نصب را دوباره انجام دهید.

 

9. هنگامی که بقیه واشر را نصب کردید، آن را در کل دور درب بررسی کنید تا مطمئن شوید که در جای خود محکم است. سپس درب را ببندید و ببینید که آیا کاملا بدون هیچ شکافی بسته می شود یا خیر. اگر شکافی وجود دارد، باید سعی کنید آنها را تعمیر کنید یا واشر را دوباره به طور کامل نصب کنید.

10. واشر درب جدید شما اکنون باید به درستی در موقعیت خود قرار گیرد. آخرین کاری که باید انجام دهید این است که پیچ ها را سفت کنید.

نکته: واشر درب خود را به طور منظم تمیز کنید برای اطمینان از ماندگاری طولانی واشر درب، ایده خوبی است که آن را با مواد شوینده شیمیایی مناسب تمیز کنید، یا می توانید از مخلوط سرکه و آب گرم استفاده کنید. هنگام تمیز کردن واشر درب، مطمئن شوید که بین تمام شکاف ها قرار گرفته اید تا بتوانید هر گونه زباله شل را از بین ببرید. این کار از ایجاد ترک ها و سوراخ ها جلوگیری می کند و به این معنی است که مجبور نخواهید بود واشر در را به دفعات تعویض کنید.

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =