51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

چگونه یک یخچال خوش بو داشته باشیم؟

به اشتراک بذارید

چگونه یک یخچال خوش بو داشته باشیم؟

چگونه یک یخچال خوش بو داشته باشیم؟چند راه حل برای از بین بردن بوی بد یخچال غذا در یخچال یا فریزر فاسد شود، بوی تند مرتبط با فاسد شدن غذا ممکن است بسیار دشوار باشد.اولین قدم این است که دستگاه را با محلول تمیزکننده خانگی ملایم و آب تمیز کنید.

از یک محلول سفید کننده (یک قاشق غذاخوری سفید کننده کلر در هر گالن آب) برای شستشوی داخل سطوح استفاده کنید. در حالی که دستگاه از برق جدا است، در را برای یک یا دو روز باز بگذارید تا هوا خارج شود. محلول ضدعفونی کننده را در اطراف لولاها و قفل ها و در هر دهانه ای اسپری کنید.

چگونه یک یخچال خوش بو داشته باشیم؟

اگر بو باقی مانده یکی از روش های زیر را امتحان کنید:

سینی هایی از زغال سالم، خاک تمیز یا جوش شیرین را در قفسه های یخچال یا فریزر قرار دهید. دستگاه را 2 یا 3 روز خالی کار کنید.

قهوه تازه آسیاب شده را روی صفحات در یخچال یا فریزر قرار دهید و در را ببندید. مجدداً دستگاه را به مدت 2 یا 3 روز خالی کار کنید. ممکن است بوی کمی قهوه باقی بماند، اما پس از شستشو و آبکشی از بین می رود.

هر قفسه یخچال یا فریزر را با روزنامه مچاله بسته بندی کنید. یک فنجان آب در قفسه بالایی قرار دهید یا روزنامه را با آب بپاشید. اجازه دهید یخچال یا فریزر تقریباً 5 یا 6 روز کار کند. این روش زمان بر است، اما به طور موثر بوهای شدید را از بین می برد.

اگر دستگاه چند روز خاموش باشد، ممکن است بو به داخل عایق رفته باشد. اگر بو به عایق نفوذ کرده باشد، برای خارج کردن آن باید کار زیادی کرد. ممکن است به یک کمپرسور هوا برای دمیدن هوا در این بخش از دستگاه نیاز باشد.

اگر روش‌های فوق به طور رضایت‌بخشی مشکلات بو را برطرف نکرد، ممکن است چکه‌های گوشت یا ماهی به داخل عایق نشت کند. این مشکل به سرویس تعمیر یخچال در کرج نیاز  دارد.

خلاص شدن از شر بوی بد یخچال:

ابتدا همه چیز را از یخچال خارج کنید و هر اقلامی را که ممکن است فاسد شده یا تاریخ مصرف گذشته باشد را دور بریزید. هر شیشه یا ظرفی را که چسبناک است یا باقیمانده غذا در معرض آن قرار دارد پاک کنید.

در مرحله بعد، تمام سطوح داخل یخچال مانند کشوها، قفسه های قابل تنظیم یا قفسه ها را بردارید و در حین تمیز کردن بقیه قسمت های داخلی یخچال، آنها را در آب داغ و صابون ظرفشویی قرار دهید.

برای تمیز کردن یخچال خود، پیشنهاد می کنیم از اسپری های پاک کننده چند منظوره استفاده کنید و از محصولات ساده تر و طبیعی مانند محلول جوش شیرین و سرکه که جاذب بوهای طبیعی هستند استفاده کنید.

این روش نه تنها یک روش تمیز کردن طبیعی است، بلکه باعث از بین بردن لکه ها نیز می شود، زیرا بوی بد و تمیز می کند.

 

برای شروع فرآیند تمیز کردن، از یک پارچه میکروفیبر تمیز یا اسفنج جدید استفاده کنید که به راحتی از هم نپاشد. همچنین می‌توانید از یک پارچه یا مسواک نازک برای وارد شدن به شکاف‌ها و فضاهای کوچک‌تر که ممکن است ذرات غذا در آن گیر کرده باشند، استفاده کنید.

ابزارهای باکیفیت بهتر تمیز می شوند و به جلوگیری از گسترش باکتری های ایجاد کننده بو کمک می کنند. مقدار کمی سرکه و جوش شیرین را مستقیماً روی وسایل نظافتی خود بمالید.

پاک کن در حالی که یخچال خالی است، از بالا شروع کنید و به سمت پایین بروید. حتما زیر کشوها را پاک کنید و سقف، کناره ها و درها را بشویید. بیرون یخچال را نیز فراموش نکنید، زیرا این سطوح می توانند بو را منتقل کنند.

پارچه یا اسفنج را با آب گرم بشویید و از آن برای شستشوی باقیمانده جوش شیرین و سرکه در جایی که تازه تمیز کرده اید استفاده کنید. شستشو را با آب گرم ادامه دهید تا زمانی که تمام آثار محلول پاک کننده خود را پاک کنید.

چگونه یک یخچال خوش بو داشته باشیم؟

جلوگیری از بو بد یخچال:

هنگامی که یخچال شما تمیز شد، باید از بروز مجدد بو جلوگیری کنید. یکی از راه های انجام این کار با استفاده از وسایل خانه این است که یک لایه نازک جوش شیرین را روی یک ورقه بزرگ پهن کنید و یک شب آن را در یخچال بگذارید.

اگر جوش شیرین در دسترس ندارید، جو دوسر و تفاله قهوه نیز جذب کننده بو طبیعی هستند و کار را به خوبی انجام خواهند داد.

نکته مثبت: از پنبه های آغشته به وانیل استفاده کنید تا عطر دلپذیری در یخچال باقی بماند.

نکته دیگر: اگر یخچال شما لک شده است، جوش شیرین را با مقدار کمی آب گرم مخلوط کنید تا خمیری به وجود بیاید. خمیر را روی لکه ها پخش کنید و اجازه دهید حداقل یک ساعت بماند قبل از اینکه پاک کنید.

 

چگونه یخچال خود را تازه نگه دارید:

دمای یخچال خود را برای جلوگیری از رشد باکتری ها بین 37 تا 41 درجه فارنهایت تنظیم کنید.برای باقی مانده غذا از ظروف بدون هوا استفاده کنید.برچسب و تاریخ باقی مانده با سازماندهی ذخیره سازی و بسته بندی چگالش هنگام مصرف مواد غذایی، از گردش هوای خوب در یخچال اطمینان حاصل کنید.

یخچال خود را به صورت هفتگی از نظر فساد مواد غذایی ارزیابی کنید.یخچال شما یکی از پرکارترین لوازم خانه شماست. یک یخچال تمیز نه تنها احساس بهتری نسبت به نگهداری مواد غذایی به شما می دهد، بلکه باعث می شود غذا طعم بهتری داشته باشد و برای مدت طولانی تری قابل خوردن بماند.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =