51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

کدام درجه یخچال سردتر است؟

به اشتراک بذارید

کدام درجه یخچال سردتر است؟

کدام درجه یخچال سردتر است؟

درجه مناسب برای یخچال یک امر مهم برای طول عمر آن است، اگر دمای یخچال درست تنظیم نشود یاعث می­شود کارایی که از یخچال انتظار داریم دریافت نکنیم.

در ادامه مطلب با تعمیر یخچال در کرج به سوال هایی مثل کدام درجه یخچال سردتر است؟ یا بهترین دما برای یخچال کدامند؟ جواب داده می­ شود.

کدام درجه یخچال سردتر است؟

یخچال در کدام درجه قرار گیرد و سردترین درجه آن چقدر است؟

همان­طور که می­دانید یخچال دارا درجات زیاد و متفاوتی می­باشد، که این درجات و دما اگر در موقع خودش درست تنظیم نشود، موجب فاسد شد مواد غذایی یا یخ­زدگی محصولات داخل یخچال می­ شود.

برای تنظیم درست یخچال باید بدانیم، چه نوع مواد غذایی درون آن است و در چه فصلی قرار دایم و بعد آن را تنظیم کنیم. حتی کمی تغییر در درجه یخچال نگهداری، روند نگهداری مواد غذایی را تغییر می­ دهد. این نکته را همیشه را به خاطر بسپارید، سردترین درجه یخچال برای زمانی است که، مواد غذایی را قرار است برای مدت طولانی در یخچال نگه داری کنید. حتی برای موقعی که یک محصول سریع فاسد می­ شود این امر خوب است که آن را در سردترین درجه یخچال قرار دهید (به دلیل حساسیت زیاد محصول).

دمای مناسب برای یخچال باکتری را کاهش می­دهد و حتی به ماندگاری مواد غذایی نیز کمک می­ کند.

بهترین دما برای مواد غذایی چیست؟

از نظر ایالت متحده آمریکا بهترین دما برای یخچال 40 درجه می­باشد (همان 4 درجه)، یا کمتر باید تنظیم شود. دمای مناسب برای فریزر از نظر سرد کرج ، باید پایین تر و کمتر 0 (18- درجه) باشد. و بهتر است دما یخجال را روس 7.1 تا 3.3 درجه تنظیم کنید. این دما برای یخچال کاملا مناسب است، با این وجود که این دما نزریک به انجماد است، ولی مواد داخل آن یخ نمی­زنند. دما بالا تر 7.1 تا 3.3 باعث می­شود باکتری شروع به زیاد شدن کند. مثلا 5 درجه دما زیادی است مخصوصا اگر گیج دمای یخچال درست و دقیق نباشد. در این صورت مواد داخل یخچال شروع به فاسد شدن می­کنند، وبا مشکل طاقت­ فرسایی مثل معده درد روبه­رو می ­شوید.

این نکته را در نظر داشته باشید دمای 0 درجه موجب می­شود که مواد داخل یخچال یخ بزند، در نتیجه نگذارید دما به این درجه برسد. واضح است که اگر می­خواهید مواد غذایی فریز شود باید آن را داخل فریزر قرار دهید، یخچال نباید به حدی برسد که مواد داخل آن یخ بزند.

کدام درجه یخچال سردتر است؟

سردترین درجه یخچال چیست؟

هرچه به صفر نزدیک می­شویم دما کاهش می­یابد و از صفر بالا برویم دما افزایش پیدا می­کند. اگر از صفر دور شویم، از حرارت دور می­شویم و اگر به صفر نزدیک شویم حرارت افزایش پیدا

می­ کند.

درجه سرد اکثرا در فریزر قرار دارد، ولی سردترین درجه برای یخچال به طوری که مواد داخل آن یخ نزند 5.1 درجه می­ باشد. سعی کنید از این درجه سردتر نکنید که مواد داخل یخچال یخ نزند.

چند نکته درباره تنظیم یخچال:
  • در یخچال قفسه های پایین از قفسه های بالایی سردتر هستند. وقتی به بالا یخچال می­رویم دما گاهش پیدا می­کند،و هرچه به سمت پایین می­رویم دما افزایش می­یابد و سردتر می­  شود. هروقت برای هر مواد غذایی نیاز بود چه جا گرمتر باشد، چه سردتر این نکته به شما خیلی کمک می­ کند.
  • اگر سبزی خریداری کرده­اید و نمی­خواهید این سبزی ها یخ بزند باید دما را درست تنظیم کرده تا با این مشکل رو به رو نشوید.
  • گوشت یکی از حساس­ترین مواد غذایی است که فاسد شدن آن می­تواند موجب بیماری­های زیادی شود، پس فریزر باید در دما مناسب خود قرار ­گیرد تا این اتفاق رخ ندهد.

برای اطلاعات بیشتر درباره یخچال یا تعمیر آن مطلب تعمیر یخچال فریزر در منزل را مطالعه کنید.

دما یخچال در تابستان و زمستان باید چگونه باشد؟

در بالا گفته شد که دما یخچال باید بین 7.1 تا 3.3 باشد، در فصل تابستان باید آن را به 7.1 درجه نزدیک کرد، در بعضی از یخچال­ها به دلیل داشتن تنظیم دما چرخان باید دما را افزایش داد. و اگر تنظیم دمای آن دیجیتال است دما باید نزدیک و در محدوده 7.1 باشد. و برای فریزر در تابستان 20- درجه قرار دهید. حال در فصل زمستان دما یخچال باید چگونه باشد؟ در زمستان دما باید به 3.3 درجه نزریک باشد (3 درجه) ایده­آل می­باشد. دمافریزر نیز باید 16- باشد.

درجه حرارت برای (لبنیات، مواد غذایی تازه) در یخچال و فریزر به چه صورت است؟

اگر مواد غذایی دچار یخ زدگی شود اولین چیز نگهداری آن در سردترین نقطه یخچال است. گفته شد اگر قرار است مواد غذایی یخ بزند باید در فریزر قرار بگیرد نه یخچال! اگر ماده­ای را در سردترین جای یخچال قرار دادید این امر موجب یخ زدگی بقیه محصولات داخل یخچال نیز می­شود، پس باید آن ماده را داخل فریزر قرار داد تا به سایر مواد غذایی صدمه نزند.

برای نگهداری لبنیاتی مثل پنیر، شیر یا کره تمامی این مواد باید داخل سردترین مکان یخچال قرار گیرند تا خراب نشوند. بعضی از خانواده­ها شیر را در درب یخچال نگهداری می­کنند که این مکان مناسب نیست،  شیر در آن فقط 7 روز ماندگاری دارد.

کدام درجه یخچال سردتر است؟

جمع بندی و نکات مهم مطالب بالا:

پس در نتیجه سردترین جای یخچال برای مواد غذایی است که نیاز به نگهداری بهتری نسبت به بقیه دارند. و دما از 5.1 درجه پایین تر نرود که موجب یخ زدگی، مواد درون یخچال

می­ شود.

در ادامه با تعمیر یخچال در گوهردشت کرج خلاصه ونکات مهم بالا را بازگو می­کنیم:

  • درجه و دما مناسب برای یخچال به این دلیل مهم است که، اگر درست تنظیم نشود عملکرد درستی از خود نشان نمی­دهد و خرابی هایی به بار می­آورد.
  • یخچال دستگاهی مهم و ضروری برای هر خانه­ای است، که به حفظ مواد غذایی کمک می­کند.
  • عالی ترین دما برای یخچال 7.1 تا 3.3 می­باشد. که در هر فصلی این دما باید تغییر کند وقتی دما 4 یا 5.4 درجه باشد، فضا را برای تکثیر باکتری فراهم می­کند که مواد غذایی در این موقع زود تر از حد معمول خود فاسد می­شوند. اگر این دما بالا باشد مثلا 7.1 باشد موجب یخ زدگی مواد می­ شد.
  • فریزر باید دما آن 16- تا 20- درجه باشد. در فصل زمستان تا 16- درجه باید افزایش داد و در تابستان تا 20- درجه باید کاهش داد تا دما در جایگاه درست خود قرار گیرد. در کل دمای مناسب برای فریزر 18- درجه می­ باشد.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 10 =