51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

اجزای تشکیل دهنده یخچال

به اشتراک بذارید

اجزای تشکیل دهنده یخچال

اجزای تشکیل دهنده یخچال لکاری که یخچال انجام می دهد، برای تازه نگه داشتن غذا، باید دمای پایینی در محیط اطراف نگه داشت تا سرعت تولید مثل باکتری های مضر کاهش یابد. یخچال برای انتقال گرما از داخل به بیرون کار می کند. به همین دلیل است که اگر دست خود را در قسمت پشت یخچال نزدیک لوله های فلزی قرار دهید احساس گرما می کند .برای تعمیر یخچال در کرج با تیم سرد کرج تماس بگیرید.

کمپرسور:

کمپرسور «قلب» یک یخچال است. مبرد را در سراسر سیستم به گردش در می آورد و به قسمت گرم مدار فشار می آورد و مبرد را داغ می کند. این شبیه زمانی است که هوا را به داخل لوله دوچرخه پمپاژ می کنید – در حین فشرده کردن هوا می توانید افزایش گرما را در پمپ احساس کنید.

 کمپرسور چگونه کار می کند؟

کمپرسور هوا دستگاهی است که هوای محیط را از طریق دریچه ها جذب می کند. و آن را در داخل فشرده می کند. هوای فشرده آزاد شده دیگر ماشین ها و ابزارهای داخل سیستم تولید را نیرو می دهد. کمپرسورهای هوا که با روغن سوخت می شوند یا با برق کار می کنند، از جنبه های مختلفی متفاوت هستند. موارد اصلی شامل ابعاد، فناوری ها و کاربردها هستند. شما می‌توانید بین طیف وسیعی انتخاب کنید. از کمپرسورهای قابل حمل و کوچک گرفته تا ماشین‌های عظیمی که شرکت‌های تولیدی در مقیاس بزرگ را تامین می‌کنند. همه چیز بستگی به نیاز شما و نحوه میل شما دارد.

اجزای تشکیل دهنده یخچال

 

کندانسور:

کندانسور در پشت یخچال قرار دارد و احتمالاً گرد و غبار زیادی دارد. در داخل، مبرد خنک می شود و متراکم می شود، به این معنی که از یک گاز دوباره به مایع تبدیل می شود.

کندانسورها در تهویه مطبوع، فرآیندهای شیمیایی صنعتی مانند تقطیر، نیروگاه های بخار و سایر سیستم های تبادل حرارت استفاده می شوند. استفاده از آب خنک کننده یا هوای اطراف به عنوان خنک کننده در بسیاری از کندانسورها رایج است.

کندانسور چگونه کار می کند؟

در سیستم هایی که شامل انتقال حرارت هستند، کندانسور یک مبدل حرارتی است. که برای متراکم کردن یک ماده گازی به حالت مایع از طریق خنک کردن استفاده می شود. با انجام این کار، گرمای نهان توسط ماده آزاد شده و به محیط اطراف منتقل می شود.

کندانسورها برای دفع حرارت کارآمد در بسیاری از سیستم های صنعتی استفاده می شوند. کندانسورها را می‌توان بر اساس طرح‌های متعددی ساخت و در اندازه‌های مختلف از نسبتاً کوچک (دستی) تا بسیار بزرگ (واحدهای در مقیاس صنعتی مورد استفاده در فرآیندهای کارخانه) تولید می‌شوند.

به عنوان مثال، یک یخچال از یک کندانسور برای خلاص شدن از گرمای خارج شده از داخل دستگاه به هوای بیرون استفاده می کند.

اواپراتور:

اواپراتور در داخل یخچال قرار دارد و قسمتی است که باعث سرد شدن وسایل داخل یخچال می شود. همانطور که مبرد از طریق تبخیر از مایع به گاز تبدیل می شود، اطراف آن را خنک می کند و محیط مناسبی برای نگهداری مواد غذایی ایجاد می کند. 

اجزای تشکیل دهنده یخچال

ترموستات:

ترموستات با نظارت بر دما و سپس روشن و خاموش کردن کمپرسور فرآیند خنک سازی را کنترل می کند. هنگامی که حسگر حس می کند که داخل یخچال به اندازه کافی سرد است، کمپرسور را خاموش می کند. اگر گرمای بیش از حد را حس کند، کمپرسور را روشن می کند و دوباره فرآیند خنک سازی را آغاز می کند.

 

لوله مویین:

لوله مویرگی یک قطعه لوله نازک است که به عنوان یک دستگاه انبساط عمل می کند. مبرد مایع از طریق لوله مویین هدایت می شود و به محیط کم فشار اواپراتور اسپری می شود. 

اجزای تشکیل دهنده یخچال

نحوه عملکرد سیستم یخچال چگونه است؟

یخچال ها به این ترتیب کار می کنند که باعث می شوند مبرد در گردش در داخل آنها از مایع به گاز تبدیل شود. این فرآیند که تبخیر نامیده می شود، ناحیه اطراف را خنک می کند. و اثر مورد نظر را ایجاد می کند. شما می توانید این فرآیند را با مصرف مقداری الکل و ریختن یک یا دو قطره روی پوست خود آزمایش کنید.برای تعمیر یخچال در منزل با ما تماس بگیرید.

همانطور که تبخیر می شود، باید احساس سرما کنید – همان اصل اساسی به ما ذخیره غذای ایمن را می دهد. برای شروع فرآیند تبخیر و تبدیل مبرد از مایع به گاز، فشار وارده بر مبرد باید از طریق خروجی به نام لوله مویین کاهش یابد. این اثر مشابه چیزی است که هنگام استفاده از یک محصول آئروسل مانند اسپری مو اتفاق می افتد.

محتویات قوطی آئروسل سمت فشار/مایع، خروجی لوله مویین و فضای باز اواپراتور است. هنگامی که محتویات را در فضای باز با فشار پایین رها می کنید. از مایع به گاز تبدیل می شود. برای روشن نگه داشتن یخچال، باید بتوانید مبرد گازی را به حالت مایع خود برگردانید، بنابراین گاز باید دوباره به فشار و دمای بالاتر فشرده شود.

این همان جایی است که کمپرسور وارد می شود. همانطور که قبلاً ذکر شد، کمپرسور اثر مشابه پمپ دوچرخه را ارائه می دهد. هنگام پمپاژ و فشرده سازی هوا می توانید افزایش گرما را در پمپ احساس کنید. هنگامی که کمپرسور کار خود را انجام داد، گاز باید تحت فشار بالا و داغ باشد.

باید در کندانسور که در پشت یخچال نصب شده است خنک شود تا محتویات آن توسط هوای محیط خنک شود. هنگامی که گاز در داخل کندانسور خنک می شود (هنوز تحت فشار بالا)، دوباره به مایع تبدیل می شود. سپس، مبرد مایع به اواپراتور باز می گردد، جایی که فرآیند از نو شروع می شود.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =