51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

تعویض روغن کمپرسور یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

تعویض روغن کمپرسور یخچال الکترواستیل

تعویض روغن کمپرسور یخچال الکترواستیل، این روغن در موتور یخچال باعث به حرکت در آوردن قطعات متحرک در آن می شود. نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج، با به کارگیری از مجرب ترین تکنسین ها، آماده بهترین سرویس دهی در زمینه تعمیر یخچال می باشند.

تعویض روغن کمپرسور یخچال الکترواستیل

چه زمانی باید روغن کمپرسور تعویض شود؟

برای اینکه یخچال شما عمر طولانی داشته باشد، بهتر است هر 6 ماه یکبار روغن داخل کمپرسور عوض شود. همیشه سعی کنید، از روغن های با کیفیت بالا استفاده کنید، چون نمی گذارد آلیاژهای فلزی داخل کمپرسور زنگ بزند، و همچنین از داغ شدن کمپرسور جلوگیری می کند. در نتیجه گرمای داخل کمپرسور خارج نخواهد شد.

انواع روغن های کمپرسور یخچال الکترواستیل

روغن معدنی کمپرسور: در این نوع روغن ها، ترکیباتی چون پارافین، نفتنیک و آروماتیک وجود دارد. این مواد در گروه مواد معدنی روغن ها به حساب می آیند. پارافین جامد، نقطه ذوب پایینی دارد. آروماتیک ها، مواد خوش بو از نوع پلیمری هستند. اما روغن نفتنیک در صنعت تبرید بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. برای یخچال های قدیمی، مانند R11، R22 R12 بهترین گزینه استفاده از روغن های معدنی چون،  4GSو 3GS است.

روغن های مصنوعی کمپرسور: در ترکیبات این نمونه از روغن ها آلکیل بنزن، روغن آلی وهمین طور گلیکول وجود دارند. روغن آلی در صنعت تبرید بیشتر کاربرد دارد. باید به این نکته توجه داشت که، روغن های مصنوعی بیشتر زمانی که یخچال از گازهای جدیدی مثل R134- R407 و R410  استفاده شده باشد، انجام می گیرد. از این رو قیمت روغن کمپرسور یخچال در مدل های گوناگون باهم فرق دارند.

تعویض روغن کمپرسور یخچال الکترواستیل

آیا تعویض روغن موتور یخچال الکترواستیل لازم است؟

با توجه به اینکه روغن به منظور، روان کننده و همچنین به آسان حرکت دادن قطعات داخل کمپرسور کمک می کند. روغن های معدنی و مصنوعی به خاطر حساسیتی که در عملکرد موتور یخچال دارد، به محض مشکل باید، در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام کرد. بعضی از علائم کاهش روغن کمپرسور:

  • کم شدن روغن
  • رنگ روغن تغییر کند
  • اگر هوا و رطوبت با روغن برخورد کند
  • بسته شدن مدار گاز

تعویض روغن کمپرسور یخچال الکترواستیل

نحوه تعویض روغن کمپرسور یخچال الکترواستیل

اولین کاری که باید برای تعویض روغن موتور یخچال انجام داد، جدا کردن کمپرسور از بدنه یخچال است. بعد کمپرسور را بر عکس کنید، تا روغن های قبل کامل خارج شود. حالا مقداری از روغنی که از لوله بیرون آمده است را، اندازه گیری کنید. مراقب باشید، بیش از مقدار لازم روغن داخل کمپرسور نریزید. در آخر شلنگ یا همان لوله را، داخل روغن جدید کنید، الان زمانی است، که باید پمپ باد خلاء را روشن کنید، تا روغن جدید داخل کمپرسور شود.

تعویض روغن کمپرسور یخچال الکترواستیل

سخن آخر: حتما به این موضوع  توجه داشته باشید که، پیش از تعویض روغن، حتما کیفیت و مقدار روغن موتور را اندازه گیری کنید. با این کار اگر روغن کمپرسور فاسد نشده باشد، و فقط مقدارآن کاهش یافته باشد، می توان فقط مقداری ازروغن معدنی یا مصنوعی به آن اضافه کرد. معمولا هر 6 ماه یک بارلازم است، که روغن تعویض شود. به این نکته توجه داشته باشید که با کمک تست اسیدی مقدار غلظت روغن را مورد بررسی قرار دهید، تا مجبور نشوید هزینه اضافه پرداخت کنید.

برای علت صدای یخچال الکترواستیل چیست؟ کلیک کنید

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 12 =