51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

تنظیم دیفراست یخچال امرسان

به اشتراک بذارید

تنظیم دیفراست یخچال امرسان

تنظیم دیفراست یخچال امرسان؛یکی از بارز ترین اتفاق هایی که برای یخچال ایجاد می شود، برفک و یخ زدن قسمت های مختلف یخچال است، برای جلوگیری از این اتفاق یخچال باید مجهز به سنسوری به اسم دیفراست باشد. دیفراست یخچال یکی از مهم ترین سنسور یخچال است که، وظیفه آن برفک زدایی است.


دیفراست شامل قطعات مانند: ترمودیسک، سنسور، ترموفیوز، برد الکترونیکی، تایمر و هیتر المنت می باشد.
دیفراست یخچال از آن دسته سنسور هایی است که بر اثر دما تغییر پیدا می کند، این قطعه زمانی که گرما دهنده به منظور از بین بردن برفک های موجود در یخچال بیش از حد بالا برود، این سنسور فعال شده و آن را خاموش می کند. دیفراست مانع خراب شدن و آسیب دیدن اواپرتور یخچال ها می شود. به طور کلی سیستم دیفراست از تشکیل برفک ها در یخچال و فیریزر جلو گیری میکند، و کیفیت غذا ها را حفظ می کند.دیفراست تقریبا با هر ده ساعت فعالیت کمپرسور یک بار فعال می شود و یخ زدایی را شروع می کند. امروزه این نوع سنسور در یخچال های امروزی از نوع (NTC) است.


سنسور دیفراست، مانند یک حسگر دما فعالیت می کند و به برد الکترونیکی اطلاع می دهد و در نهایت برد، المنت را در مدار قرار می دهد و برفک های به وجود آمده را آب می کند و…، این فرایند در طول روز سه بار اتفاق می افتد.
دیفراست در جایی قرار میگیرد که اواپراتور آنجا باشد. در یخچال فریزر ها، اواپرتور ها معمولا در کف فیریزر نصب شده اند ولی در مدل های ساید بای ساید، اواپرتور در انتهای دیواره یخچال و فیریزر نصب شده اند، توجه داشته باشید که اواپرتور و دیفراست قابل مشاهده نیستند.
در یخچال های جدید و نو، که برفک ندارند به جای تایمر دیفراست ،برد الکترونیکی قرار دارد.
تایمر دیفراست(برد الکترونیکی) در یخچال فیریز های بدون برف عملیات برف زدایی را طبق زمان بندی درست انجام می دهد.
کار اصلی برف زدایی به عهده هیتر المنت است که این بخش با دستور گرفتن از تایمر فعالیت می کند، و عملیات برفک زدایی حدودا 25دقیقه طول می کشد که انجام شود.
برای تظیم تایمر دیفراست، اول باید دکمه تایم بر روی نمایشگر بزنید سپس به صورت چمشک زن زمان کارکرد تایم نشان داده می شود، سپس کیلید (DEF) بر روی نمایشگر زمان تایمر دیفراست نمایان می شود.
زمانی که نمایشگر چشمک زن کیلید (DEF) را فشار دهید تا زمان تایمر دیفراست به یک دقیقه افزایش پیدا کند ، بعد از یک دقیقه این عدد به عدد یک باز می گردد.
برای دستی کردن تایمر کیلید (DEF) را فشار دهید تا به حالت (DF) تغییر کند، و برای اینکه به حالت اول بازگردد همان دکمه ی ، (DEF) بر روی صفحه را چند ثانیه نگه دارید.

برای تعمیر یخچال خود با، تعمیر یخچال امرسان در کرج تماس حاصل فرمایید.

برای علت خاموش شدن یخچال الکترواستیل کلیک کنید

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 9 =