51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

دلیل علت سرد نکردن یخچال چیست؟

به اشتراک بذارید

دلیل علت سرد نکردن یخچال چیست؟

دلیل علت سرد نکردن یخچال چیست؟

وجود مواد غذایی بیش از حد ،وجود مانع برای گردش هوا، خرابی لاستیک دور درب،خرابی کمپروسور و رله آورلود، کمبود گاز یخچال، مشکل درلوله کندانسور، خراب شدن فن کمپرسور، خراب شدن ترموستات و…

اولین علت سرد نکردن یخچال می تواند مربوط به دما باشد که با تعمیر یخچال در کرج می توانید. با این عوامل مقابله کرده و راه درست با آن را می آموزید.

چنانچه دمای یخچال به خوبی تنظیم نشود باعث سرد نکردن یخچال می گردد. همه یخچال ها در شرایط تابستان و زمستانه نیازمند دمای متفاوتی هستند که بایدآن را در نظر گرفت. معمولا در فصل تابستان دمای یخچال باید بر رویی1یا2 در درجه و در فصل زمستان بر روی 3تا4درجه باید تنظیم شود. 

آب کردن برفک یخچال، ولی بعضی از افراد فارغ از این اطلاعات اصلا دمای یخچال راچک نمی کنند. این امر باعث می شود. که در بعضی اوقات یخچال بر روی دمای 56 درجه هم تنظیم شودکه بطور طبیعی خنک کنندگی یخچال پایین است. وجودمواد غذایی بیش از اندازه دومین علت سرد نکردن یخچال می تواند.

وجود مواد غذایی بیش از حد اندازه درون یخچال باشد. که از سرد نکردن یخچال جلوگیری شود زیرا در درجه اول میزان هوای بسیار کمی در یخچال به وجود می آید. و هر باری که درب یخچال باز و بسته می شود این میزان هوا هم با باز و بسته شدن درب خارج می شود. دلیل دیگر اینکه بعضی از مواد غذایی و خوراکی باعث مسموم شدن سرماسازهای یخچال می شوند. مثلا بسته های بزرگ را هرگزدر انتهای یخچال و هواسازها نباید قرار دهید. البته ممکن است بسته نشدن درب یخچال دلیل مهم دیگری هم داشته باشد.

دلیل علت سرد نکردن یخچال چیست؟

وجود یک مانع برای گردش هوا

سومین علت سرد نکردن یخچال امکان وجود یک مانع درگردش هوای داخل یخچال است. معمولا در پشت یخچال، موتور یخچال که انواع مختلفی دارد قراردارد. وبرای اینکه فن بتواند خنک سازی را انجام دهد به جریان هوا کم باشد. و یا اینکه محکم به دیوار چسبانده شود و یا استفاده از روکش از روکش پلاستیکی استفاده شود. باعث می شود که جریان هوا کم شود و باعث داغ شدن موتور یخچال شود و قدرت سرد و خنک کنند موتور کم شود.

وجود یک مانع برای گردش هوا

چهارمین علت سرد نکردن وجود یک جلوگیری در پشت یخچال،موتور یخچال که انواع مختلفی دارد و برای اینکه فت یخچال بخواهد کار خنک سازی را انجام دهد و جریان هوا احتیاج دارد.

نقش کمپرسور در سرد نکردن یخچال

نقش حیاتی کمپرسور در یخچال این است که گاز که گاز مبرد را فشرده و آن را به داخل لوله های سیاه پشت یخچال که به آنها کویل گفته می شود،پمپاژ کند.اگر کمپرسور یخچال دچار مشکل می شود نمی تواند این کار را به درستی انجام دهد و سبب سرد نکردن یخچال می شود.

کمبود گاز مبرد از عوامل سرد نکردن یخچال

گاز مبرد از مهم ترین عواملی است که در کارکرد صحیح سیکل سرمایشی یخچال نقش دارد.درصورتی که گاز مبرد نشت کند، کمبود این گاز تاثیرات بدی روی یخچال خواهد گذاشت.سرد نکردن یخچال و داغ شدن بیش از حد کمپرسور از عواملی هستند که به علتکمبود گاز مبرد در یخچال به وجود می آیند.

دلایل مهم سرد نکردن یخچال و گرم  بودن آن چیست؟

یکی از مشکلاتی که در یخچال و فریزرهای که دیده میشود این میباشد که با وجود کار کردن موتور با سرد نشدن یخچال مواجه میشویم.باید توجه داشته باشید که اگر متوجه این اختلال شدید.منجر به خراب شدن مواد غذایی موجود خود در یخچال میشود.

دلیل علت سرد نکردن یخچال چیست؟

خراب بودن درب یخچال

 شایع ترین عاملیدکه میشود از آن به عنوان مهم ترین دلیل سرد نشدن یخچال نیز میتوان نام برد، خراب بودن. درب یخچال  یا واشر و لاستیک آن میتواند خراب شده باشد توانایی یخچالدر سرد کردنبه شدت کاهش پیدا کرده است.

و مشکلاتی همچون سرد نشدن یخچال را نیز در پی خواهد داشت.علاوه بر این مورد باید گفت برفک زدن نیز از جمله مورد های است باید متوجه آن نیز باشیم که میتوان به علت خرابی درب یخچال بهش توجه کردو همچون عاملی نیز منجر به عدم صحیح سیستم فنی یخچال می شود.

خراب شدن ومعیوب شدن فن کندانسور

یکی از قطعات مهم یخچال فن کندانسور میباشد که در پایین یخچال و در کنار کمپرسور فرار میگیرد.فن کندانسورنقش مهم خنک کننده کمپرسور و لوله های مندانسوراست که به دنبال این دمای کمپرسور افزایش پیدا کرده است و داغ میشود. با داغ شدن کمپرسور افزایش دمای داخل یخچال فاسد و خراب شدن مواد غذایی رخ می دهد. که سرد نکردن یخچال و فریزر را بصورت هم زمان مشاهده کردید میتوان مطمئن شد که خرابی فن کندانسور باید قادر باشد تا به صورت آزادانه گردش کند. و هیچ موانع و یا آلودگی گردش آن را مختل نخواهد کرد.درصورتی که پره های فن ها شکسته باشد و یا نیم سوز بوده باشند باید موتور باید فن کندانسورتعویض شود.

دریخچال های قدیمی تر که لوله های کندانسور در پشت یخچال مشاهده میشوند، قطعه فن کندانسوروجود ندارد.

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =