51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت برفک زدن یخچال هیمالیا

به اشتراک بذارید

علت برفک زدن یخچال هیمالیا

علت برفک زدن یخچال هیمالیا، این مشکل زمانی در یخچال شما پیش می آید که لاستیک درب یخچال خراب یا درجه دما در دستگاه شما پایین باشد، رخ می دهد.

هر زمان در دستگاه شما مشکل پیش آید، بهترین راه برای حل آن تماس با نمایندگی یخچال هیمالیا در کرج است.

علت برفک زدن یخچال هیمالیا

چرا یخچال هیمالیا دچار برفک می شود؟

برفک زدن یخچال یک معضل خیلی بزرگ است که همه ما با آن مواجع شده ایم. در قدیم به خاطر نداشتن سیستم نوفراست، یخدان یخچال و همچنین فریزر ها دچار برفک می شدند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی این مشکل حل شده است. اما در بعضی از مواقع دستگاه شما دچار این مشکل خواهد شد. به طور معمول در یخچال باید هوای سرد در گردش باشد، یعنی باید تمامی قسمت های آن را خنک نگه دارد، در این حالت هم مواد غذایی خنک و هم فریزر یخ می شود.

اگر به هر نحوی این هوای خنک در یخچال متوقف شود و هوای گرم وارد آن شده در نهایت باعث یخ و برفک می شود.

علل های برفک در یخچال هیمالیا

این مشکل می تواند علت های زیادی را به همراه داشته باشد. این مشکلات گاهی با خرابی قطعه همراه خواهد بود و گاهی هم به سادگی قابل حل می باشد. اول به چند مورد که ممکن است باعث ایجاد برفک کند می پردازیم:

  • باز و بسته کردن درب یخچال: همان طور که همه می دانیم باز و بسته کردن مدام درب یخچال باعث می شود هوای سرد در کابین جای خود را به هوای گرم می دهد و باعث بروز این مشکل خواهد شد.
  • قرار دادن دستگاه در جای نامناسب: اگر یخچال خود را در جاهایی مثل سینگ ظرفشویی، اجاق گاز، کنار سماور و در کل جاهای گرم و مرطوب باعث بروز مشکل خواهد شد.
  • چسباندن یخچال به دیوار: همیشه سعی کنید فاصله استاندارد بین دستگاه با دیوار که حدود 15 سانتی است را رعایت کنید. همچنین کناره های یخچال هم باید یک فاصله ای بین آن با کابینت آشپزخانه داشته باشد. اگر این موارد را رعایت نکنید، یعنی یخچال به دیوار بچسبد در این حالت گردش هوا به خوبی انجام نخواهد شد، در نتیجه باعث بروز مشکل خواهد شد.
  • تراز نبودن یخچال: یکی از مشکلات پیش پا افتاده که ممکن است کسی به آن توجه نکند، تراز نبودن یخچال خواهد بود. که این امر باعث می شود، درب یخچال به خوبی بسته نشود و باز بماند.
  • پر بودن یخچال از مواد غذایی: هیچ گاه یخچال خود را پر از مواد غذایی با ظروف بزرگ قرار ندهید. این کار باعث می شود هوای خنک به راحتی در داخل کابین در جریان نباشد، در نهایت باعث بروز برفک در دستگاه خواهد شد.

علت برفک زدن یخچال هیمالیا

  • پایین بودن درجه دما: گاهی وقت ها ممکن است علت برف یخچال، پایین بودن درجه باشد، در این حالت یخچال نمی تواند به خوبی رطوبت داخل کابین را از بین ببرد، همین امر باعث بروز مشکل خواهد شد.

علت های دیگر برف در یخچال هیمالیا

اگر تمامی مراحل فوق را بررسی کردید، ولی باز هم این مشکل حل نشد باید قطعات یخچال را مورد بررسی قرار دهید:

دفرمه شدن لاستیک درب یخچال: بیشتر مواقع ممکن است برفک یخچال به خاطر خراب بودن لاستیک درب آن باشد. اگر مشاهده کردید، لاستیک از فرم اولیه خارج شده است باید آن را تعویض کنید.

خراب شدن ترموستات هیمالیا: با توجه به این که ترموستات وظیفه تنظیم دما را بر عهده دارد، اگر به هر نحوی این قطعه دچار آسیب شود، قطعا دستگاه دچار برفک خواهد شد. برای حل این مشکل تعمیر یا تعویض آن است.

خراب شدن کمپرسور: وظیفه اصلی موتور یخچال خنک نگه داشتن آن است. اگر موتور یخچال را از حد معمول داغ تر مشاهده کردید، یعنی کمپرسور دستگاه شما دچار نقص شده است.

علت برفک زدن یخچال هیمالیا

خراب شدن هیتر دیفراست: در یخچال های امروزی که نوفراست هستند، در آن ها هیتر دیفراست تعبیه شده است. که این قطعه باعث ذوب یخ ها در یخچال را برعهده دارند. اگر این قطعه خیلی مهم دچار نقص شود در نتیجه یخچال برفک خواهد زد.

سخن آخر: کاربران عزیز، هیچ گاه سر از خود قطعات یخچال را باز نکنید. همیشه سعی کنید با نمایندگی یا تکنسین مربوط به آن تماس بگیرید.

برای برای سال 1402 چگونه یخچال تمیزی داشته باشیم کلیک کنید.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =