51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت خرابی برد یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت خرابی برد یخچال الکترواستیل

علت خرابی برد یخچال الکترواستیل، مهمترین دلیلی که می توانیم به خرابی برد اشاره کنیم، همین نوسانات برق است . این نوسانات همیشه مشکلات زیادی برای وسایل برقی از جمله یخچال ها به وجود می آورند.

در بیشتر مواقع مجبور می شوید، برد یخچال را تعویض کنید. بهترین راه برای جلوگیری از نوسانات، داشتن یک محافظ برق لازم است.

تماس با نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج بهترین، راه برای تعمیر و تعویض قطعات یخچال شما است.

علت خرابی برد یخچال الکترواستیل

تعمیرات برد یخچال الکترواستیل

بیشترین علل که یک دستگاه برقی کار نمی کند، نقص و خرابی قطعات الکترونیکی در آن وسیله می باشد. یخچال یکی از لوازم خانگی های ضروری است، که خراب بودن آن زندگی هر خانه را مختل می کند. معمولا وقتی یخچال دچار مشکل می شود، عیب در قطعات الکترونیکی و همچنین مشکل مکانیکی است.

به خاطر اینکه این قطعات الکترونیکی در یخچال بسیار مهم هستند، هیچ گاه خودتان نسبت به تعمیر آن اقدام نکنید، حتما با یک تکنسین مجرب در این زمینه مشاوره بگیرید.

چرا برد یخچال الکترواستیل دچار مشکل می شود

برد یخچال از قطعات کوچک و بزرگی که مهمترین آن ها خازن و فیوز می باشد، درست شده است. حالا اگر نوسانات برقی بر روی این قطعات الکترونیکی انجام بگیرد، در صورتی که این نوسانات زیاد باشد، باعث سوختن کامل برد الکترونیکی یخچال الکترواستیل خواهد شد. در بعضی مواقع پیش آمده که، آب به بخش برد الکترونیکی یخچال نفوذ کرده و سیم پیچی داخلی یخچال دچار اتصال شده و در نهایت برد دچار نقص و آتش سوزی می شود، در این حالت برد، اصلا قابل استفاده یا تعمیر نخواهد بود.

علت خرابی برد یخچال الکترواستیل

چه زمانی برد نیاز به تعویض ندارد

در بعضی از مواقع خرابی برد از قطعات داخلی آن است. همان طور که گفته شد برد یخچال از قطعاتی چون خازن و فیوز تشکیل شده است. حالا ممکن است، فیوز یا خازن دچار سوختگی شود و خود برد مشکلی نداشته باشد، که با تعویض این قطعات مشکل برد، در یخچال الکترواستیل حل خواهد شد.

چرا برد در یخچال مهم است

با توجه به اینکه برد در یخچال، مانند مغز در انسان عمل می کند. پس یکی از مهمترین قسمت های یخچال به حساب می آید. برد یخچال سیستم سرمایشی را بر عهده دارد، و به موتور یخچال دستور می دهد، که کار کند یا در چه مواقعی کار نکند. بنابراین هر مشکلی در برد یخچال، باعث از کار افتادن این وسیله خواهد شد.

علت خرابی برد یخچال الکترواستیل

نوسانات برق چگونه به برد یخچال آسیب وارد می کند

به این دلیل می گویند: مهمترین و اصلی ترین خرابی برد یخچال الکترواستیل در نوسانات برق است، چون بیشتر مواقع پیش آمده که در شبانه روز برق خانه قطع و وصل شود. بیشتر در فصل تابستان با این مشکل مواجه می شویم. همین قطع برق و دوباره وصل شدن، به برد یخچال و وسایل برقی لطمه وارد می کند. گاهی اوقات پیش آمده که در ساختمان، سیم پیچی دچار اتصال شده است، و برق خانه اتصال و باعث خرابی برد یخچال می شود. این نکته هم توجه داشته باشید، برای یخچال حتما محافظ وصل کنید و این محافظ فقط برای یخچال باشد، هیچ گونه وسیله دیگر به آن محافظ وصل نکنید.

برای علت خاموشی صفحه نمایشگر یخچال الکترواستیل اینجا کلیک کنید

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سه =