51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت سرد نکردن یخچال امرسان

به اشتراک بذارید

علت سرد نکردن یخچال امرسان

علت سرد نکردن یخچال امرسان، این مشکل می تواند به عواملی مانند خارج بودن یخچال از برق و یا تنظیم نبودن دمای یخچال بستگی داشته باشد.

هر زمان نیاز به عیب یابی در یخچال خود داشتید، با نمایندگی یخچال امرسان در کرج تماس بگیرید.

علت سرد نکردن یخچال امرسان

علل های سرد نکردن یخچال امرسان

وقتی بحث به کار نکردن دستگاه پیش می آید، اکثر افراد به تصور اینکه شاید قطعه ای خراب شده است. اما همیشه اینجور نیست، بر خلاف تصور به راحتی می توانید عیب آن را پیدا کنید. بعضی از علل های سرد نکردن یخچال به شرح زیر می باشد:

وصل نبودن دستگاه به برق: وقتی یخچال به برق نباشد یا درست به برق نزده باشید، در این صورت یخچال کار نکرده و خنک نمی باشد. در قدم اول درب یخچال را باز کنید، اگر لامپ آن روشن نشد یعنی دستگاه شما به برق نیست.

تنظیم نبودن درجه دمای یخچال امرسان: هر نوع دستگاه دارای دکمه ای برای تنظیم شدن درجه دما دارند. اگر متوجه شدید داخل کابین دستگاه خنک نیست، درجه دمای آن را با توجه به دفترچه راهنما تنظیم کنید.

حجم زیاد مواد غذایی داخل یخچال: یکی از علت های مهم اما پیش پا افتاده در سرد نکردن یخچال ها، میزان زیاد مواد خوراکی است. اگر چیدن مواد غذایی داخل دستگاه را رعایت نکنید، هوا به درستی جریان پیدا نخواهد کرد، موتور یخچال مجبور است، برای خنک کردن آن مدام کار کند. همین امر باعث می شود به یخچال فشار زیادی وارد شود. به این نکته توجه کنید، هیچ گاه مواد خوراکی خود را با بسته بندی های بزرگ درون یخچال و فریزر قرار ندهید.

علت سرد نکردن یخچال امرسان

چسباندن دستگاه به دیوار و یا کابینت: سعی کنید دستگاه خود را با کمی فاصله از دیوار و یا کابینت قراردهید، تا هوای پشت دستگاه به خوبی جریان پیدا کند. اگر چه فاصله استاندارد را رعایت نکنید، میزان هوا کاهش و در نتیجه یخچال سرد نخواهد کرد.

قرار دادن یخچال در جاهای مرطوب: هیچ گاه دستگاه خود را کنار سینگ ظرفشویی یا جایی که ممکن است، با آب برخوردی داشته باشد نگذارید. از قرار دادن یخچال کنار اجاق گاز جدا خودداری کنید.

آیا لاستیک درب یخچال باعث خنک نکردن می شود؟

اگر چه لاستیک درب دستگاه شما، هرز یا شل شده باشد و یا در مدت زمان فرسوده شده باشد، حتما برای تعویض آن اقدام کنید. اگر درب یخچال به خوبی بسته نشود هوای گرم وارد کابین شده و همین باعث سرد نکردن یخچال شود.

چند علت خنک نکردن یخچال ناشی از خرابی قطعه

همان طور که در بالا اشاره کردیم، و همه مراحل را بررسی کردین ولی باز هم یخچال شما خنک نکرد بهتر است، به سراغ قطعات دستگاه بروید و آن ها را چک کنید:

  • خراب شدن لاستیک درب یخچال: اگر این قطعه خراب شود باعث بسته نشدن درب یخچال می شود.

 

  • نقص در کمپرسور: اگر رله اورلود یا موتور یخچال دچار عیب شود، چون وظیفه آن تبدیل گاز به مایع و پمپاژ است، اگر دچار مشکل شود یخچال به خوبی خنک نخواهد کرد.

 

  • نقص در لوله های کندانسور: اگر این لوله ها کثیف شده باشند، هوا به خوبی جریان نخواهد داشت و یخچال خنک نمی کند.

 

  • از کار افتادن فن یخچال: یکی از مهمترین خرابی یخچال همیشه مربوط به این قطعه می باشد.

 

  • خراب شدن دمپر: وظیفه این قطعه تنظیم سرمای فریزر و انتقال آن به یخچال است. اگر این قطعه دچار آسیب شود، یخچال به خوبی سرد نخواهد کرد.

علت سرد نکردن یخچال امرسان

  • خرابی ترموستات یا همان سنسور محیطی: ترموستات برای یخچال های قدیمی و سنسور برای یخچال های امروزی کاربرد دارد. اگر به هر نحوی این قطعات دچار نقص شوند، یخچال به خوبی کار نخواهد کرد.

 

کلام آخر: در قدم اول برای حل این مشکل، آن را عیب یابی کنید هیچ گاه سراز خود قطعات یخچال را دست کاری نکنید.

برای علت کار نکردن یخساز یخچال الکترواستیل کلیک کنید

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − سه =