51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت سر و صدا یخچال چیست

به اشتراک بذارید

علت سر و صدا یخچال چیست

سر و صدا یخچال یکی از مشکلاتی است که اغلب برای همه یخچال ها به وجود می آید.این مشکل بعد  از گذشت چند سال اتفاق می افتد. که، یخچال از خود صدای عجیبی تولید می کند. که این مشکل دلایل مختلفی دارد که امروز با آنها آشنا می شویم.پس به اولین سوال شما پاسخ می دهدم علت سر و صدا یخچال چیست؟

علت سر و صدا یخچال چیست

اتصالات موتور یخچال شل شده است:

موتور یخچال در بدنه و پایه یخچال وصل است.و دارا یک محافظ است که از هرگونه ضربه آن را محافظت کند، و کمپرسور بر روی لرزه گیر پلاستیکی قرار دارد. تا از لرزه های موتور یخچال جلوگیری کند.تا موتور از خود صدا نا هنجار تولید نکند،در هر صورت موتورر وقتی می خواهد کار کند. لرزش دارد ولی اگر در جای مناسب قرار نداشته باشد از خود صدا اضافی تولید می کند.

پس در صورت خرابی یا شل شدن سیم ها یخچال از خود صدا نا هنجار تولید می کند.

اتصالات را چک کنید و اگر خشک شده بودند آنها را تعویض کنید.

ولی بروز این مشکل بستگی به عامل دیگری دارد، نصب غیر اصولی یخچال که موجب صدا اضافی شده باشد.تعمیر یخچال در کرج در خدمت شما است تا شما را از هر گونه مشکل در مورد یخچال خود آگاه کند و در صورا خرابی آن را برای شما تعمیر کند.

کمپرسور صدا تق تق می دهد:

این  مشکل می تواند از رله استارت یخچال باشد. که موجب صدا از کمپرسور و روشن نشدن موتور یخچال شده است.هنگامی که رله استارت خراب است، ممکن نیست همزمان 2 سیم پیچ کمپرسور در مدار قرار داد برای همیین این صدا به کوش می رسد.

علت سر و صدا یخچال چیست

موتور فن کندانسور صدا می دهد:

وظیفه موتور فن کندانسور، خنکی کندانسور است. و معمولا درپشت و پایین یخچال قرار دارد.هر ضربه یا گرد و غبار می تواند کندانسور را دچار مشکل کند.

فن کندانسور 2 وظیفه بسیار مهم دارد:اولی خنک نگه داشتن کندانسوربا ایجاد جریان هوا و دوومی هوا داغ را از خود عبور می دهد. تا از مسیر تخلیه آب دیفراست تا آب بخار شود.وقتی فن کندانسور خراب می شود از خود صدا تولید می کند.ولی مشکا دیگری مثل یخچال به صورت مداوم خاموش و روشن می شود. آب در زیز یخچال یا سینی آن وجود دارد و عامل مهم این است که دما یخچال پایین باشد.

مهمترین سر و صدا فن کندانسور کثیف بون آن است.که برای تمیزی آن باید تمامی مسیر موتور کندانسور تمیز و روغن کاری شود و اگر نیاز به تعویض دارد باید تعویض شود،.

پروانه های فن یخچال:

وظیفه اصلی این قطعه هوا خنک را به کابین منتقل می کند.ممکن است اواپراتور یخچال برفک بزند و این برفک ها نزدیک پروانه فن شوند. و هنگام چرخش و برخورد به این برفک ها از خود صدا تولید کنند.در این حین باید اواپراتور باید کامل برسی شود.

اواپراتور از خود صدا تولسد می کند:

وقتی فن یخچال فرسوده می شود موجب این مشکل می شود.که سرد کرج توصیه می کند. یخچال در مدت های مشخص سرویس دوره ای شود تا از بروز این مشکلات جلوگیری کند.که اگر موتور یخچال فرسوده و خشک شده باشد آن را روغن کاری کنند. تا موجب شود موتور فن به احتی کار کند.و با بدنه خود درگیر نشود، که صدا از خود تولید کند.

روغن کمپرسور صدا قل قل می دهد:

بعضی وقت ها به دلیل جا به جایی اولیه و یا نصب نشدن درست یخچال، روغنی که داخل کمپرسور است.

وارد لوله های کندانسوریا اواپراتور می شود که این عمل، موجب صدا قل قل از روغن کمپرسور به گوش برسد.که باید گاز دستگاه خالی شود. و تمامی سیستم های مدار گاز باید شست و شو داده شود.که باید به دست تکنسین ها مجرب و کار بلد سپرده شود تا این مشکل را برای شما حل کنند.

صدا گاز داخل یخچال:

گاز مبرد داخل لوله های کمپرسور در حال گردش می باشد.و به دلیل جنس بد لوله یا فرسودگی آن ممکن است.هنگام گردش این رسوبات را با خود حمل کند، که این عمر موجب سر و صدا می شود. که گاهی مثل زوزه به گوش می رسد.که با شارژ دوباره گاز و شستن مدار گاز این مشکل بر طرف می شود.

علت سر و صدا یخچال چیست

یخچال صدا تق تق می دهد:

  • لوله داخل یخچال دچار مشکل شده:

هنگام ساختن یخچال لوله هایی که در بدنه آن وجود دارد، که با تزریق یک فوم پوشانده می شود.که کیفیت بد فوم یا لوله ها موجب می شود.که لوله به مقدار کمی از فوم فاصله بگیرد. که هنگام گرم شدن با سرد شدن دستگاه لوله یخچال صدا تق تق بدهد.که این مشکل اغلب حل نمی شود. چون لوله داخل بدنه قرار دارد.

  • سیستم نوفراست آن دچار مشکل شده:

یخچال های امروزی که به سیستمی مجهز هسستند که هر گاه نیاز به تمیزی در برفک ها بود روشن شده و برفک ها را تمیز می کنند،  و ایین کار با روشن شدن امنت انجام می شو که صدایی از خود تولید می کند، و این صدا آزار دهنده نیست.ولی اگر صدا بیش از حد اندازه بود باید با سرد کرج تماس گرفته تا شما را از این مشکل رها کنند.

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + یک =