51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت قطع و وصل برق یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت قطع و وصل برق یخچال الکترواستیل

علت قطع و وصل برق یخچال الکترواستیل، یکی از بارزترین علت ها می توان به نوسانات برقی اشاره کرد. ممکن است در طول روز شما شاهد چندین بار قطع و وصل شدن برق منزلتان باشد. همین امر باعث سوختن یخچال شما خواهد شد.

هرگونه مشکلی برای یخچال شما پیش بیاید، نمایندگی یخچال الکترواستیل در کرج، با بهترین تکنسین ها در خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

علت قطع و وصل برق یخچال الکترواستیل

علل های قطع و وصل شدن یخچال الکترواستیل

این مشکل می تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد، که در ادامه با بخشی از آن ها آشنا خواهیم شد:

  • خرابی فیوز و یا پریز برق: یکی از مهمترین علت ها همین پوسیده شدن سیم های داخل فیوز و یا شکسته شدن پریز برق است. اولین کار باید یک برق کار تمامی سیم های داخل فیوز را بررسی کرده و پریز برق را در اسرع وقت تعویض کند.
  • نوسانات برقی: زمانی که برق شهری در طول روز چندین بار قطع می شود و بلافاصله وصل می شود، به این نوع می گویند نوسانات برقی که بیشترین آسیب را به وسایل های برقی خواهند زد. بهترین روش برای آن استفاده از محافظ برقی برای لوازم الکترونیکی می باشد.
  • نشتی گاز در یخچال الکترواستیل: وقتی یخچال دچار نشتی گاز می شود، سرما در کابین کم شده در این حالت کمپرسور به ناچار باید، برای خنک کردن محیط مدام کار کند. در بعضی مواقع ممکن است، همین مشکل باعث روشن و خاموش شدن یخچال شود. برای حل این مشکل باید گاز یخچال شارژ شود.
  • نقص در برد یخچال الکترواستیل: با توجه به این که برد یخچال فرمان تمامی فعالیت های قطعات یخچال را صادر می کند. حالا اگر این قطعه خراب شود، تمامی تنظیمات برقی در دستگاه دچار مشکل شده و همین امر باعث می شود یا یخچال کلا کار نکند یا برق آن قطع یا وصل شود.

علت قطع و وصل برق یخچال الکترواستیل

  • خرابی لاستیک درب یخچال: شاید در نگاه اول این خرابی لاستیک درب مسئله جدی به نظر نیاد، اما وقتی این قطعه پوسیده شده باشد، و درب یخچال به خوبی بسته نشود، در نهایت هوای گرم وارد کابین شده ممکن است، یخچال به مرور زمان دچار برفک و نشتی گاز شود.

نکته: در بعضی مواقع پیش آمده که هنگام جابه جا کردن یخچال یا تمیز کردن غیر اصولی آن، صدمه زیادی به بدنه دستگاه وارد شود. هرگاه متوجه شدید، لاستیک درب یخچال شل شده است، حتما آن را تعویض کنید.

آیا رعد و برق باعث قطع و وصل برق یخچال می شود؟

 زمانی که باران شدید، همراه با رعد و برق باشد، انرژی که این رعد دارد، به طور مستقیم وارد سیستم برقی خانه ها شده و باعث نوسانات و خساراتی همراه خواهد شد. در خیلی از کشور های پیشرفته، راه هایی برای تخلیه انرژی زمانی که صاعقه به زمین بخورد در نظر گرفته اند. بهترین کار این است، وقتی مشاهده می کنید باران و رعد و برق شدید می باشد، یخچال خود را از برق خارج و تا پایان صاعقه خاموش نگه دارید.

علت قطع و وصل برق یخچال الکترواستیل

کلام پایانی: از آنجا که موتور یخچال یکی از مهمترین قطعه به شمار می آید، قطع و وصل شدن برق یخچال آسیب جدی به موتور وارد می کند. بهتر است در این مواقع، با نمایندگی تعمیر یخچال الکترواستیل در کرج تماس گرفته تا برای حل مشکل به محل اعزام شوند.

برای تعمیر شیر برقی یخچال الکترواستیل کلیک کنید

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 3 =