51 82 77 36 – 026

50 82 77 36 – 026

علت کار نکردن موتور یخچال الکترواستیل

به اشتراک بذارید

علت کار نکردن موتور یخچال الکترواستیل

علت کار نکردن موتور یخچال الکترواستیل، معمولا این مشکل زمانی رخ می دهد که، دستگاه شما به برق نباشد یا اتصال برقی داشته باشد. تماس با نمایندگی یخچال  الکترواستیل در کرج با خیال آسوده تعمیرات یخچال خود را به آن ها بسپارید.

علت کار نکردن موتور یخچال الکترواستیل

چرا موتور یخچال الکترواستیل کار نمی کند

سعی کنید وقتی یخچال شما خراب می شود، اول از هر چیزی دلیل آن را بررسی کنید، تا بهتر بتوانید برای حل مشکل ، اقدامات لازم را انجام دهید. چند علت اصلی کار نکردن موتور یخچال الکترواستیل:

  1. عدم اتصال سیم برق و دوشاخه: در بعضی مواقع پیش آمده اتصال جریان برق یخچال به هر دلیلی قطع شده، به همین علت موتور یخچال خاموش شده است. اول به سراغ پریز برق بروید، با اهم متر دوشاخه و سیم یخچال را مورد بررسی قرار دهید. وقتی آن را تست کردید و از سالم بودن آن اطمینان پیدا کردید، که مشکل از پریز برق و محافظ یخچال نیست، بعد به سراغ قطعات دیگر بروید.
  2. سوختن برد یا فیوز یخچال الکترواستیل: برای اینکه از برد الکترونیکی و فیوز یخچال بخواهیم اطمینان پیدا کنیم، از یک اهم متر برای تست کردن فیوز روی برد یخچال کمک بگیرید. در این مواقع اگر فیوز یخچال مشکلی نداشت، ولی همچنان موتور یخچال کار نکرد، مشکل از برد الکترونیکی می باشد. در اسرع وقت باید تعمیر یا تعویض شود.
  3. خراب شدن فیوز اوردلود: یکی دیگر از علت های خرابی موتور یخچال مربوط به سوختن یا خراب شدن فیوز است. فیوز اوردلود که در قسمت مدار کمپرسور است، به عنوان یک محافظ عمل می کند. حالا اگر این کشش جریان موتور و همچنین حرارت در آن از کنترل خارج شود، در این صورت فیوز اوردلود دچار مشکل خواهد شد، برق ورودی موتور را قطع کرده و در انتها باعث کار نکردن موتور یخچال الکترواستیل می شود. به این نکته توجه داشته باشید، که این کار نیاز به تخصص دارد و حتما باید توسط تکنسین مجرب بررسی شود.
  4. مشکل در رله استارت: به کلید قطع ووصل رله استارت می گویند. این رله استارت از دو سیم پیچ، سیم پیچ رانینگ و همچنین سیم پیچ استارت درست شده است. زمانی که موتور یخچال شروع به کا می کند، این دو سیم پیچ در یک مدار قرار می گیرند، سیم پیچ استارت زمانی از مدار خارج می شود که کمپرسور شروع به فعالیت کند. در این حالت سیم پیچ رانینگ در مدار باقی و کار خود را انجام می دهد.
  5. خراب شدن ترموستات: کار اصلی ترموستات کنترل دما و جریان برق کمپرسور و فن یخچال است. وقتی موتور یخچال و یا فن کار نکند، حتما ترموستات دچار مشکل شده است. برای تست کردن ترموسات، از یک مولتی متر کمک بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید برای تست کردن ترموستات یخچال را از برق خارج کنید.
  6. یکی دیگر از علت های کار نکردن موتور یخچال، سوختن موتور یخچال می باشد. برای اینکه از سوختن موتور مطمئن شوید، با یک تکنسین در این زمینه مشورت کنید. تا آن را مورد بررسی قرار دهد، و اگر نیاز به تعویض داشته باشد در اسرع وقت انجام شود.

علت کار نکردن موتور یخچال الکترواستیل

سخن آخر: در این مقاله مشکلات کار نکردن موتور را تا حدودی مورد بررسی قرار دادیم. اما چون تعویض موتور یخچال هزینه زیادی دارد، بهتر است در این زمینه مشورت کنید، که تعویض موتور به صرفه تر است یا خرید دوباره یخچال.

برای علت برق داشتن بدنه یخچال الکترواستیل کلیک کنید

 

 

فهرست مطالب

به اشتراک بذارید

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یازده =